Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut tekevät kasvoilleen teatterimeikin kesäpäiväksi...Eivät ilmeisesti tajua, kuinka

Vierailija
19.06.2019 |

kauhealta se näyttää auringonpaisteessa... katselin juuri äsken tosi itsetietoisen näköistä henkilöä, jolla oli varmasti hämärässä kotivalossa tai jonkun loisteputkilampun alla tehty meikki kasvoillaan. Ei se tee kauniiksi, että näkee useiden metrien päästä miten paljon pakkelia on naamalle kerrostettu.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pakko juuri kesäpäivinä olla paljon pakkelia, sillä sairastan lupusta eikä ihoni kestä päivänvaloa. 

Miten olisi aurinkorasva? Itse käytän kevyesti ruskettavaa aurinkorasvaa kasvoilla ja rinnassa, näyttää hyvältä ja luonnolliselta sekä suojaa. Lupus täälläkin.

Pelkkä aurinkorasva ei minun tapauksessani tunnu suojaavan tarpeeksi hyvin. Mitä merkkiä käytät?

Mieluummin kyllä pärjäisin ilman meikkiä.

Vierailija
62/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tänne aloituksen joku aika sitten, jossa kysyin, mitä tuotteita rasvaisen ja punakan omaavan tulisi käyttää kesällä. Sain yhden vastauksen.

Meikkaan siis kuten talvella, koska muuten olen kiiltävä, tulipunainen ja arpinen. Vaaleat ripset ja kulmat, niin näky on järkyttävä. Mieluummin pakkeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on myös luomuna tummat kulmat ja voi sitä naaman venymistä sitten saunassa :

-Ai sulla olikin ihan omat nuokin.

Kateus saa vahtaamaan.

Värjätyt ne on, mutta aina voi väittää luomuksi.

Ei muuten ole, Ja ihan ovat kauneimmat mahdolliset.

Todella moni julkkispirkko väittää luomuiksi, vaikka näkee kilsan päähän, että ovat värjätyt.

Vierailija
64/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on myös luomuna tummat kulmat ja voi sitä naaman venymistä sitten saunassa :

Kateus saa vahtaamaan.

"Luonnottoman tummiksi värjätyt kulmat on nolot", sanoo yksi kaveri ja katsoa napittaa mua tiukasti vähän silmien yläpuolelle. Eikä munkaan kulmia ole värjätty ikinä. 

No sinä et olekaan niitä, jotka väittämällä väittävät, että luomut on, vaikka totuus on ihan toinen.

Joidenkin nuijien on vaikea uskoa, että jollain on luonnostaan vahvat kulmat, varsinkin jos hiukset on vaaleat.

Vierailija
65/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein tänne aloituksen joku aika sitten, jossa kysyin, mitä tuotteita rasvaisen ja punakan omaavan tulisi käyttää kesällä. Sain yhden vastauksen.

Meikkaan siis kuten talvella, koska muuten olen kiiltävä, tulipunainen ja arpinen. Vaaleat ripset ja kulmat, niin näky on järkyttävä. Mieluummin pakkeli.

Tuotteita on vaikea suositella, koska jokaisella toimivat eri jutut ja iho voi punottaa ja kiiltää niin eri syistä. Mutta tässä muutamia juttuja, joita itselle tulee mieleen. Toivottavasti näistä on apua.

1. Meikin levittäminen Beauty Blender/Real Techniques/We Care Icon Expert Blender Sponge -sienellä. Jokainen noista toimii aivan loistavasti- ainoa ero on hinta. Muihin sieniin en laittaisi rahaa. Sieni kostutetaan kevyesti ennen meikin levittämistä ja se puhdistetaan käyttökertojen välillä. Sienen avulla meikin saa levitettyä juurikin arpikohtiin ja epätasaisuuksiin tasaisesti. Eron lopputuloksessa huomaa.

2. Meikin pohjustaminen tasoittavalla pohjustusvoiteella, joka siloittaa ihon pintaa, kätkee huokoset ja saa meikin pysymään paikoillaan pidempään. Itse tykkään ELF tuotteista tähän tarkoitukseen.

3. Meikin viimeistely puuteroinnin jälkeen esim. ELF Matte magic finishing spray:llä. Auttaa meikkiä pysymään pidempään ja poistaa kuivakkaa pakkelimaisuutta.

Vierailija
66/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on akne (paranemaan päin, onneksi) joten meikkivoidetta tulee käytettyä. Tiedän ettei se tee ihostani tasaista ja hehkuvaa, mutta minulla on paljon parempi itsetunto, kun olen meikannut. Tällähetkellä meikkityylini on ollut luonnolisempi, eli yritän tehdä meikistä luonnollisen näköisen. Toisinaan taas tykkään tehdä paksut ja tummat kulmat, yliampuvan huuli ja silmämeikin yms. Riippuu vähän että mikä fiilis. En ole täällä miellyttämässä omalla naamallani ketään muuta kuin itseäni ja mielestäni se on mahtavaa. Kaikilla meillä on mielipiteitä ja toisesta meikkini voi olla todella ruma ja toisesta todella mahtava, mutta sillä ei ole väliä. Vaan sillä mistä itse pitää, ja tämähän pätee joka asiaan. 

Toisaalta näin aknea sairastavana ärsyttää ihmiset jotka sanovat, että minun pitäisi vähentää meikinkäyttöä ja pestä naamaani enemmän, kun naamani on noin huonossa kunnossa. Kun oikeastihan se meikki vaikuttaa ihon kuntoon todella vähän. Toki eriasia jos niitä ei pese pois. Vaikka olen ollut parikin viikkoa ilman mitään meikkiä, minulle tulee silti finnejä ja iho punoittaa. Vaikka kuinka puhdistan perusteellisesti, annan hengittää, juon vettä yms, niitä finnejä tulee silti. Tämä olisi siis mukava asia, jos ihmiset ymmärtäisivät ja olisivat kommentoimatta. Ja itseasiassa miksi sitä edes pitää kommentoida, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin eikö silloin voi olla vain hiljaa?

Vierailija
67/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut viherpiipertävä luomunaisen valittavat alkuperäisheimojen överimeikkaamisesta Afrikassa mutta kärkkäästi puuttuvat suomalaisten naisten meikkiin kyllä.

ei ne heimot meikkaa, sulla menee puurot ja vellit nyt sekasin.

Esim sotamaalaus ei ole meikkaamista.

Vierailija
68/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos on kesäteatterimeikki, ni kelpaax?

Vierailija
69/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on muotia "instagrammeikki", mikä näyttää hyviltä kuvissa, mutta ei oikeassa elämässä. Sellainen ylikorostettu.

Ei kyllä ole ollut muotia enää vähään aikaan. Oikeasti muodissa on luonnollisuus ja konservatiivisuus. Luonnolliset hiukset, kevyt meikki, pitkät hameet ja mekot.

Vierailija
70/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on muotia "instagrammeikki", mikä näyttää hyviltä kuvissa, mutta ei oikeassa elämässä. Sellainen ylikorostettu.

Ei kyllä ole ollut muotia enää vähään aikaan. Oikeasti muodissa on luonnollisuus ja konservatiivisuus. Luonnolliset hiukset, kevyt meikki, pitkät hameet ja mekot.

Suomeen tulee kaikki jälkijunassa, esim. Helsingin katukuvassa näkyy 13 meikkipossua tusinassa.

Vierailija
71/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pakko juuri kesäpäivinä olla paljon pakkelia, sillä sairastan lupusta eikä ihoni kestä päivänvaloa. 

Miten olisi aurinkorasva? Itse käytän kevyesti ruskettavaa aurinkorasvaa kasvoilla ja rinnassa, näyttää hyvältä ja luonnolliselta sekä suojaa. Lupus täälläkin.

Pelkkä aurinkorasva ei minun tapauksessani tunnu suojaavan tarpeeksi hyvin. Mitä merkkiä käytät?

Mieluummin kyllä pärjäisin ilman meikkiä.

Olen eri, mutta itse käytän sävytettyjä mineraalipohjaisi (sinkkioksidi) aurinkovoiteita meikin sijasta. Minulla on melasma, eli uv-säteily aiheuttaa hyvin herkästi ruskeita läiskiä. Sk30-50 ja pikkuisen irtopuuteria jos kiiltää liikaa. Voidetta pitää laittaa reilusti! Ainakin 1/2 tl kasvoille, mitattuna se on aika paljon. Sävytetty voide ei sinänsä peitä niinkuin meikkivoide, mutta tasoittaa ihon sävyä pikkuisen eikä tee naamasta valkoista.

Merkkejä on useita, riippuu mieltymyksistä mikä on paras. Itse pidän Jan Marini mineral spf30-voiteesta. Jos olen ulkona koko päivän, laitan lisäksi läiskäkohtiin sk50-voidetta (Heliocare 360 mineral, ei sävytetty). Lierihattu päässä kuljen myös usein. N47

Vierailija
72/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mut mun naama näyttää aivan järkyttävältä ilman meikkiä, joten ole onnellinen että säästän sinut siltä näyltä :D naamani on jatkuvasti punainen kuin paloauto, ja mulla on niin onnettomat ripset, että näytän ihan kalalta ilman ripsaria. Joten khyl, laitan julkisille paikoille meikkivoidetta, puuteria ja ripsaria, ja kulmat ehostan.

Vierailija
73/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on kauhea vuodenaika, kun ei saa

- meikata kuten haluaa

- pukeutua kuten haluaa

- harrastaa mitä haluaa

Aina on joku valittamassa kuinka kesällä pitää sitä ja tätä eikä saa sitä ja tätä. Ahdistavaa.

Vierailija
74/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus saa vahtaamaan.

Todella moni julkkispirkko väittää luomuiksi, vaikka näkee kilsan päähän, että ovat värjätyt.

No mulla ne ovat ihan aidot mitään ei tarvi tehdä. Kaunis siipimäinen muoto.

Vierailija
75/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut viherpiipertävä luomunaisen valittavat alkuperäisheimojen överimeikkaamisesta Afrikassa mutta kärkkäästi puuttuvat suomalaisten naisten meikkiin kyllä.

ei ne heimot meikkaa, sulla menee puurot ja vellit nyt sekasin.

Esim sotamaalaus ei ole meikkaamista.

No kyllä meikkaavat ja rajusti vielä.

Vierailija
76/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap opettele meikkaamaan se kuuluu yleissivistykseen. Toisiahan siinä huomioidaan.

Vierailija
77/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus saa vahtaamaan.

Se on kiva se. Tuksuko sun nimi oli?

Vierailija
78/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hirveät tummanpunaiset ja violetit aknearvet koko naamassa. Iho on jo suht tasainen erilaisten hoitojen ja ihon uusiutumisen ansiosta, mutta arvet ovat edelleen hirveän värisiä. Todellakin siis pakkeloin naamani, kun haluan edes välillä näyttää nätiltä.

Sitä paitsi meikkikerros suojaa uv-säteilyltä ;)

Vierailija
79/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suojaa ainakin hyvin auringolta. : )

Ei se suojaa ellei ylimmällä meikkikerroksella ole suojakerrointa.

Paksu kerros mitä tahansa pakkelia ei itsessään suojaa UV-säteilyltä.

Olen eri kuin aiemmin kommentoinut. Olen huomannut, että ohut couperosaan taipuvainen ihoni tykkää "meikkisuojasta", kun on kylmä, aurinkoinen, tuulinen, kuiva jne sää. Pelkkä aurinkosuoja ei suojaa samalla tavalla. En tykkää meikata, mutta herkästi reagoivan ihon vuoksi käytän bb/cc/meikkivoidetta.

Vierailija
80/87 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus saa vahtaamaan.

Mullakin on 😊. En ole ikinä ylinyppinyt, joten kasvavat "aukottomasti". Käytän kulmien ehostamiseen vain väritöntä kulmageeliä toisinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän