Jotkut tekevät kasvoilleen teatterimeikin kesäpäiväksi...Eivät ilmeisesti tajua, kuinka
kauhealta se näyttää auringonpaisteessa... katselin juuri äsken tosi itsetietoisen näköistä henkilöä, jolla oli varmasti hämärässä kotivalossa tai jonkun loisteputkilampun alla tehty meikki kasvoillaan. Ei se tee kauniiksi, että näkee useiden metrien päästä miten paljon pakkelia on naamalle kerrostettu.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakko juuri kesäpäivinä olla paljon pakkelia, sillä sairastan lupusta eikä ihoni kestä päivänvaloa.
Miten olisi aurinkorasva? Itse käytän kevyesti ruskettavaa aurinkorasvaa kasvoilla ja rinnassa, näyttää hyvältä ja luonnolliselta sekä suojaa. Lupus täälläkin.
Juu näyttääkin oikein terveeltä kun siihen sinisenpunaisen näppyläisen kalkkunaihon päälle vetäisee aurinkorasvan pelkästään vielä ja mustat silmänaluset paistaa entistäkin enmmän. Hirveintä ikinä. Ja usein hiukset siinä samassa rasvassa.
Teatterimeikki tehdään kaksi kertaa överimmäksi kuin yksikään katumeikkaaja tekee. Olen nähnyt miten se tehdään, valojen takia.
No huh. Itse sairastan vitiligoa joka puhkesi aikuisiällä. En jaksa peitellä sitä mitenkään ja vasta nyt olen havahtunut siihen kuinka pinnallisia, ilkeitä ja tietämättömiä monet ihan aikuiset ihmiset ovat. Saatetaan tulla kadulla aukomaan päätä, tuijotetaan avoimesti ja tehdään tulkintoja itselle täysin ventovieraasta ihmisestä pelkän ulkonäön perusteella. En syytä ketään lainkaan siitä jos haluaa piiloutua pakkelikerroksen alle kun merkittävä osa ihmisistä tuolla on pinnallisia k_usipäitä ja ilkeämielisiä kiusaaja luonteita. Joku ongelma pitää oman pään sisällä olla jos se on itselle niin suuri asia miltä joku toinen näyttää tai mitä tekee. Kasvakaa aikuisiksi.
AP ei taida paljoa ulkona käydä vaan ikkunasta näki :) Opettele itsekin huolittelemaan itsesi ja tule ihmisten ilmoille reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
No huh. Itse sairastan vitiligoa joka puhkesi aikuisiällä. En jaksa peitellä sitä mitenkään ja vasta nyt olen havahtunut siihen kuinka pinnallisia, ilkeitä ja tietämättömiä monet ihan aikuiset ihmiset ovat. Saatetaan tulla kadulla aukomaan päätä, tuijotetaan avoimesti ja tehdään tulkintoja itselle täysin ventovieraasta ihmisestä pelkän ulkonäön perusteella. En syytä ketään lainkaan siitä jos haluaa piiloutua pakkelikerroksen alle kun merkittävä osa ihmisistä tuolla on pinnallisia k_usipäitä ja ilkeämielisiä kiusaaja luonteita. Joku ongelma pitää oman pään sisällä olla jos se on itselle niin suuri asia miltä joku toinen näyttää tai mitä tekee. Kasvakaa aikuisiksi.
AP on typerä vaan. Miten muuten vitiligo ilmenee vaalealla iholla, tuleeko sellaisia tummempia läiskiä kuten pisamat enemmän , vai miten? Oletan siis -ehkä väärinkin- että olet aika vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikatut ihmiset lämmöstä ja vuoden ajasta riippumatta näyttävät hölmöiltä :D
Itsestään huolehtimaton näyttää avohoidokilta potilaalta kyllä, auttamatta.
Joku sanoi ei eole rumia naisia on vaan laiskoja naisia.
Itsestään huolehtiminen tarkoittaa muutakin kuin meikkaamista ja täysin ilman meikkiä voi mainiosti olla siisti ja kaunis.
Ja se sun siistiytyminen ei ole yhtään sen parempaa kuin muittenkaan. Ja teistä hyvin harva on siistin näköinen. Sori vaan mutta yhtä suoraan kuin se miten ikkunasta vahtaaja ap näkee.
Väitinkö, että se olisi parempi vaihtoehto?:D En itse edes kuulu noihin onnekkaisiin joilla ulkonäön" "peruspalikat ovat kunnossa ilman meikkiäkin, vaan omaan ulkonäöstä huolehtimiseeni kuuluu myös meikki. Kyllä taatusti ihostaan ja hiuksistaan huolta pitävä ihminen on monta kertaa meikittäkin vähintään yhtä kaunis ja siisti kuin joku meikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakko juuri kesäpäivinä olla paljon pakkelia, sillä sairastan lupusta eikä ihoni kestä päivänvaloa.
Miten olisi aurinkorasva? Itse käytän kevyesti ruskettavaa aurinkorasvaa kasvoilla ja rinnassa, näyttää hyvältä ja luonnolliselta sekä suojaa. Lupus täälläkin.
Saanko kysyä, miten ihonne sitten reagoi, jos ette suojaa sitä valolta? Mielenkiintoinen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suojaa ainakin hyvin auringolta. : )
Ei se suojaa ellei ylimmällä meikkikerroksella ole suojakerrointa.
Paksu kerros mitä tahansa pakkelia ei itsessään suojaa UV-säteilyltä.
No me joilla aurinkoallergia on tirtysti meikkivoide jossa korkein UV suodatin. Usko tai älä maailmalla muuallakin paistaa aurinko...
?
No totta kai paistaa. Tarkoitin vain, ettei meikissä automaattisesti ole mitään UV-suojaa, aika harvassa itse asiassa on vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on myös luomuna tummat kulmat ja voi sitä naaman venymistä sitten saunassa :
-Ai sulla olikin ihan omat nuokin.
Kateus saa vahtaamaan.
Värjätyt ne on, mutta aina voi väittää luomuksi.
Ei muuten ole, Ja ihan ovat kauneimmat mahdolliset.
"Luonnottoman tummiksi värjätyt kulmat on nolot", sanoo yksi kaveri ja katsoa napittaa mua tiukasti vähän silmien yläpuolelle. Eikä munkaan kulmia ole värjätty ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu näyttääkin oikein terveeltä kun siihen sinisenpunaisen näppyläisen kalkkunaihon päälle vetäisee aurinkorasvan pelkästään vielä ja mustat silmänaluset paistaa entistäkin enmmän. Hirveintä ikinä. Ja usein hiukset siinä samassa rasvassa.
Ei lupus tarkoita että iho on huonossa kunnossa tai että on mustat silmänaluset. Tuo on ruskettava aurinkovoide joka siis myös peittää, sitä käytetään kesällä meikkivoiteen tilalla. Ei kuulu pistää hiuksiin vaan naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikatut ihmiset lämmöstä ja vuoden ajasta riippumatta näyttävät hölmöiltä :D
Itsestään huolehtimaton näyttää avohoidokilta potilaalta kyllä, auttamatta.
Joku sanoi ei eole rumia naisia on vaan laiskoja naisia.
Itsestään huolehtiminen tarkoittaa muutakin kuin meikkaamista ja täysin ilman meikkiä voi mainiosti olla siisti ja kaunis.
Ja se sun siistiytyminen ei ole yhtään sen parempaa kuin muittenkaan. Ja teistä hyvin harva on siistin näköinen. Sori vaan mutta yhtä suoraan kuin se miten ikkunasta vahtaaja ap näkee.
Väitinkö, että se olisi parempi vaihtoehto?:D En itse edes kuulu noihin onnekkaisiin joilla ulkonäön" "peruspalikat ovat kunnossa ilman meikkiäkin, vaan omaan ulkonäöstä huolehtimiseeni kuuluu myös meikki. Kyllä taatusti ihostaan ja hiuksistaan huolta pitävä ihminen on monta kertaa meikittäkin vähintään yhtä kaunis ja siisti kuin joku meikattu.
Ei ole mene katsomaan Hollywoodin huippunimiä miltä ne näyttää ilman meikkiä. Omia piirteita ja värejä korostamalla on lopputulos sata kertaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miten ihonne sitten reagoi, jos ette suojaa sitä valolta? Mielenkiintoinen aihe.
Minulle tulee ainakin sellaisia vaaleita läiskiä. Iho myös palaa tosi helposti koska lääkitys on sellainen, altistaa palamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lupus tarkoita että iho on huonossa kunnossa tai että on mustat silmänaluset. Tuo on ruskettava aurinkovoide joka siis myös peittää, sitä käytetään kesällä meikkivoiteen tilalla. Ei kuulu pistää hiuksiin vaan naamaan.
Ja dekolteehen ja kaulaan josta se siirtyy hiuksiin, on nähty. Ja ihan samanlaista tököttiä se on, paitsi että syöpää aiheuttavaa voimakkaasti vielä. Googlea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on myös luomuna tummat kulmat ja voi sitä naaman venymistä sitten saunassa :
-Ai sulla olikin ihan omat nuokin.
Kateus saa vahtaamaan.
Värjätyt ne on, mutta aina voi väittää luomuksi.
Ei muuten ole, Ja ihan ovat kauneimmat mahdolliset.
"Luonnottoman tummiksi värjätyt kulmat on nolot", sanoo yksi kaveri ja katsoa napittaa mua tiukasti vähän silmien yläpuolelle. Eikä munkaan kulmia ole värjätty ikinä.
Kateellinen selkeästi.
Mulla ihan vaalea iho ja sille tulee heti punaisia näppyjä ilman kaikkea mahdollista suojaa. Se on vaarallista eikä sillä voi yhtään leikkiä. Itseruskettavat joissa UV aihettavat syöpää, ja Floridassa se räjähtikin käsistä se syöpä koska juuri noita läträtty siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan vaalea iho ja sille tulee heti punaisia näppyjä ilman kaikkea mahdollista suojaa. Se on vaarallista eikä sillä voi yhtään leikkiä. Itseruskettavat joissa UV aihettavat syöpää, ja Floridassa se räjähtikin käsistä se syöpä koska juuri noita läträtty siellä.
Onhan se nyt järki-ihmiselle selvä sanomattakin että kun iho laitetaan toistuvasti muuttamaan väriä keinotekoisesti niin immuunijärjestelmä pettää ennen pitkää.
Jos se oli kesäteatterissa näyttelemässä ja tauolla kaupungilla?
Juu no siis meikkiä ei pidä tehdä ainakaan vessassa, missään tapauksessa. Itse otan peilin esim ikkunalaudalle ja teen luonnonvalossa. Talvisinkirkasvalolamppu. Ei ole tullut ylläreitä :) Hämärässä tai keltaisessa valossa jos meikkaa niin ei hyvä.
Aika vahvasti moneen muuhun verrattuna meikkaan kyllä tarkoituksella, mutta ei nyt teatterimeikiltä pitäisi näyttää😂
TOSIN, välillä teen tarkoituksella esim todella tummat silmät, vaikka ihan mustalla luomivärillä ja tekoripsillä joita käytän aina.
Ei väliä miten muut kauhistuu, itellä hyvä fiilis😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on typerä vaan. Miten muuten vitiligo ilmenee vaalealla iholla, tuleeko sellaisia tummempia läiskiä kuten pisamat enemmän , vai miten? Oletan siis -ehkä väärinkin- että olet aika vaalea.
Itseltäni lähti pigmentti kokonaan laikkujen alueelta ja iho on melkein vitivalkoista. Vaikka olen melko vaalea, kyllä ne laikut siitä aivan selkeästi erottuu. Normaali ihonväri ei kellään ole niin vaalea, jollei ole poikkeuksellisen kalpea tai valkaissut ihoaan kemiallisesti.
Kauniimpi on se aknenaama muittenkin mielestä meikkivoiteen kanssa kuin ilman. Pidä vaan toi.