Ajatusleikki: mitä tapahtuisi, jos nyt eroaisit?
Kuvitellaan, että juhannuksena syttyy vuosisadan riita, jota ei vaan saada selvitettyä, ja ero tulee.
Mitä sinulle tapahtuu? Mihin menet, missä olet viikon kuluttua, entä kuukauden tai vuoden kuluttua?
Kommentit (43)
No ensinnäkin olisin henkisesti aivan rikki, en tiedä mitä tekisin. Koulunkäynti vaikeutuisi; asun eri kaupungissa, ja poikaystäväni taas asuu kaupungissa jossa opiskelen. Eli en voisi hyödyntää yöpaikkaa koulupäivien ajaksi. Eli varmaan olisi muutto koulupaikkakunnalle edessä. Oikeastaan mikään muu ei varmaan muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Joku kateellinen ressu alapeukuttaa kaikki vastaukset missä kerrotaan ettei erottaisi yhden riidan takia :)
Siksi alapeukutin, koska olen hieman järkyttynyt, että joku voi olla niin kiinni kumppanissaan, että masnetuisi ja joutuisi sairaslomalle jne. En ole ikinä ymmärtänyt, että joku voi olla niin kiinni toisessa, että elämä romahtaa kun tulee ero. Ja kyllä, itse olen rakastanut ihan täysillä ja yhtä enemmän kuin ketään, silti elämä jatkuu vaikka ei yhdessä olla nyt. Tiedän miltä tuntuu rakastaa toista ylitsepääsemättömän paljon, silti en vain käsitä, että miten jonkun elämä melkein päättyy siihen, että tulee ero.. Se liiallinen henkinen riippuvuus toisesta on pelottavas..
En tiedä muuta kuin että ostaisin asunnon tästä läheltä lasten koulujen takia. Tosin saisinko tehdä niin ennen kuin avioero ja ositus ovat selvät? Mieluiten muuttaisin suoraan siihen käymättä vuokran kautta.
Viralliset asiat pitäisi selvittää, tapaamisoikeudet, elatusmaksut yms. En osaa sanoa, en tiedä niistä mitään.
Muuten ei elämä isosti muuttuisi. Meillä ei ole yhteisiä kavereita ja tekisin kesän ja syksyn sen mitä nytkin.
Olisin hämmästynyt ja surullinen että miten just meille kävi näin.