Miksi joka taloyhtiössä on ne kaksi överisosiaalista kiintiöperhettä?
Ja joo, tiedän kyllä että ei ole iso ongelma, mutta kun itse en välitä lähemmin tutustua naapureihin vaan pelkkä tervehdys riittää, niin on pistänyt silmään tämä ilmiö asuinpaikasta riippumatta. Suurin osa asukkaista on etäisen kohteliaita kuten minä, mutta sitten on ne kaksi supersosiaalista perhettä, jotka ramppaa rapussa edestakaisin, ovat keskenään ylimmät ystävät ja notkuvat pitämässä juorukerhoa roskakatoksella, pyöräkellarin ovella tai rapun ovella. Et kertakaikkiaan pysty tekemään yhtään reissua pihalla törmäämättä näihin. Vaput ja juhannukset grillataan pihassa taloyhtiön pallogrillillä ja kun avaat ikkunan tai partsinoven niin pihalta kantautuu loputon lörpöttely jostain diipadaapasta. Aarrgh. Miten voi aina olla kaksi tällaista perhettä? Eivät edes ole aina lapsiperheitä, vaan voivat hyvin olla myös esim. kaksi eläkeläispariskuntaa. Onko ilmiö tuttu?
Kommentit (6)
Tiedän tunteen. Monesti oveni takana on näitä "torikokouksia". Muutenkin sosfob ja monesti myöhästyn tapaamisista kun odotan että ovat menneet pois. En silti syytä heitä tästä, ongelma on minun päässäni.
On tuttu ilmiö! :D Hauskasti toit asian esille.
En ole ajatellut sitä noin, mutta tässä 17 vuotta asuneena... Meillä on nämä perheet vaihtuneet vuosien varrella. Tietty ydinjoukko on pysynyt, mutta osa aina vaihtuu. Ollaanhan me pisimpään tässä olleet hitsauduttu jotenkin yhteen, muttei meidän tavitse koko ajan olla yhdessä.
Ehkä huvittaa myös se, että kun toinen niistä sosiaalisista perheistä muuttaa pois.. Niin se toinen sitten jää vähäksi aikaa tyhjän päälle. Yrittää bondata sen tilalle muuttaneen perheen kanssa, mutta ei välttämättä natsaa.
Vuosi sitten keväällä meiltä muutti tuommoiset perheet pois, ostivat paritalon. Kutsuivat tupareihin ja mikäs siellä touhutessa, kiva paikka.
On tässä taas uutta klikkiä muodostunut senkin jälkeen. Mä istuksin jonkin verran kahvilla etupihalla. En tuppisuu ole, mutten ystävyyttäkään hae. Muutamia sanasia muiden kanssa vaihdellaan, että tietää keiden kanssa asutaan.
Rivarista.
Kun kyseessä on osaketalo ja kaikki osakkaat ovat vastuussa lähes kaikesta mitä rakennuksessa tapahtuu.
On ihmisiä, jotka syyttävät toisia asumistyylistä yms, vaikka ei syytä ole (toki joskus on)
Muodostavat kuppikuntia, jotta saavat ajatuksilleen pontta.
Se on ikävää, kun haitataan kuppikuntien ulkopuolella olevien olevie
Haha! Minä olen myös se etäisen kohtelias naapuri, mutta minä puolestaan ärsyynnyn niistä perheistä, jossa kaikki vain tuijottavat kohdatessa ja sitten kun ollaan tuijotettu tarpeeksi, luikitaan karkuun tai katsellaan maata.
Näiden perheiden lapset on aika usein todella rasittavia. Joko sellaisia hiljaisia demonilapsia jotka ilmestyy terassin ikkunan taakse tuijottamaan ilta myöhään, tai sitten sellaisia riivaajia joiden jäljiltä jää riitaa, eripuraa ja paljon rikkinäisiä leluja.
Monesti perheiden ”päät” ovat jotain talotoimikunnan puheenjohtajia tms. ja yleensä myös röökipaikka-aktiiveja. Toisin sanoen he myös päättävät kaikesta, mitä talossa tapahtuu.
Meillä ei ole, mutta meillä on ne kaksi sääntönatsia. Lähetä nuo tänne niin saat naapurikyylät vaihdossa.