Olen perheihminen vaikka lapseni ovat jo aikuisia!
Voinko silti leikkiä kotista ja puhua itsestäni koti-ihmisenä ja perhetouhuajana? Vaikka siellä loisii vain kulahtanut ukko kanssani?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sun aikuiset muksut väännä omia kersoja pian, niin pääset mummoilemaan.
Se ei ole perheilyä. Lapsella on silloin oma perhe - mummo on ulkopuolinen tekijä.
No kyllä puheissa ainakin voi ja sehän just on tärkeintä että minkä vaikutuksen antaa muihin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä puheissa ainakin voi ja sehän just on tärkeintä että minkä vaikutuksen antaa muihin.
Kuusikymppinen ”perheihminen” jolla lähes kolmikymppiset lapset antaa vaikutelman mielisairaasta.
Olen myös perhe ihminen vaikka ukko on jo aikuinen tai ainakin vanha.
Kyllä vanha mies voi ainakin viittä pikkupoikaa vastata.
Minä ainakin puhun itsestäni koti-ihmisenä vaikka olen lapseton. Kotona on ukko ja sekalainen eläinlauma, meidän perhe:)
Odota vielä hetki. Pian perhekeskeisyydessäsi huomaat, kuinka olet jaksamisen äärirajoilla, jäseniä kolottaa ja verenpaine nousee ja mies rinnalla ruikuttaa ja äksyilee omaa vanhuutta.
Samaan aikaan huomaat kuinka tarvitset kotiin isomman ruokapöydän, sohvan, lisää petipaikkoja ja astioita, kun lapsenlapsia on putkahtanut 5-7 ja lapsesi puolisot ja heidän edellisestä liitosta syntyneet lapset. Olet mummo, bonusmummo ja ilkeä ja pahansuopainen anoppi, etkä koskaan voi täyttää heidän toiveitaan, etkä koskaan ole riittävästi ja tarpeeksi antanut apua, vaikka hoidat päivätyön ohella illat ja viikonloput lapsenlapsia ja bonuslapsenlapsia.
Viikonloput väännät perhepäivällisiä. Yksi on vegaani, yksi ei syö sokeria, yksi ei lihaa, vehnäjauhoja, rasvaa ja yksi on kaali- dieetilla. Pöytäliina on väärän värinen ja kun yrität riitojen välissä pitää sopua yllä, olet kalkkis ja itse asiassa et ymmärrä mitään, vaan olet vanha hössö, vaihdevuosineen.
Ja tässä vaiheessa uskon sinun saavasi toteuttaa perhekeskeisyyttåsi yllin kylliksi, jopa riesaksi asti, kun olet ruoka-,raha ja hoitoautomaatti. Ja mistään ei voi kieltäytyä, kun sinun tahto on lasten ja heidän puolisonsa taskussa.
Ja viimein kun sunnuntai iltana kullannuput lähtevät ja näet ikkunasta auton takavalojen häviävän ja koti on kuin pommi olisi räjähtänyt, tulet vielä kaipaamaan kun saitte olla oman perheen kesken.
Eihän se perhe käsitteenä mihinkään katoa??
Omista lapsista 3/4 on jo muuttaneet kotoa mutta kyllä me olemme tosi tiivis perhe. Tytär piipahtaa perheineen 2-3 kertaa viikossa tässä, itse käyn hoitamassa pojan lapsia kerran viikossa. Viikonloppuna saattaa koko sakki (ja vähän muitakin) tulla syömään. Mulle on ihan sama teenkö ruokaa 3 vai 14 annosta! Sama aika siinä menee:) Välillä reissataankin eri kokoonpanoilla.
Toki nyt kun tuon tyttären perhe on ollut putkiremppaa evakossa vähän heikossa majoituksessa tuntuu välillä ettei sitä omaa aikaa ole lainkaan. Tulevat päivällä ja lähtevät illalla ettei tarvitse olla kämpillä, onhan tässä okt terassilla mukavampaa. Viikonloppuna oli 3 pientä jaloissa samalla kun tehtiin raksahommia pihalla ja laitoin ruokaa, syötin ja hoidin noita naperoita. 2 jäi yöksi vielä. Pakko myöntää että su illalla olin aika väsynyt. Mutta tällainen italialainen perhemalli on mulle se mitä tarvitsen, olin itse ainoa lapsi ja kasvoin serkkujeni kanssa:)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se perhe käsitteenä mihinkään katoa??
Omista lapsista 3/4 on jo muuttaneet kotoa mutta kyllä me olemme tosi tiivis perhe. Tytär piipahtaa perheineen 2-3 kertaa viikossa tässä, itse käyn hoitamassa pojan lapsia kerran viikossa. Viikonloppuna saattaa koko sakki (ja vähän muitakin) tulla syömään. Mulle on ihan sama teenkö ruokaa 3 vai 14 annosta! Sama aika siinä menee:) Välillä reissataankin eri kokoonpanoilla.
Toki nyt kun tuon tyttären perhe on ollut putkiremppaa evakossa vähän heikossa majoituksessa tuntuu välillä ettei sitä omaa aikaa ole lainkaan. Tulevat päivällä ja lähtevät illalla ettei tarvitse olla kämpillä, onhan tässä okt terassilla mukavampaa. Viikonloppuna oli 3 pientä jaloissa samalla kun tehtiin raksahommia pihalla ja laitoin ruokaa, syötin ja hoidin noita naperoita. 2 jäi yöksi vielä. Pakko myöntää että su illalla olin aika väsynyt. Mutta tällainen italialainen perhemalli on mulle se mitä tarvitsen, olin itse ainoa lapsi ja kasvoin serkkujeni kanssa:)
🤢🤮
Eiköhän se sun aikuiset muksut väännä omia kersoja pian, niin pääset mummoilemaan.