Mies 29v + 5v miettii; voiko miehellä olla vääristynyt kehonkuva?
Tarkoitan siis sitä voiko mies olla ylikriittinen ulkonäkönsä suhteen. Tavallisestihan sanotaan, että moni on ylikriittinen ja pitäisi ottaa rennommin ja "eihän ne naisetkaan täydellisiä ole" jne. ja jokaiselle on joku jne.
Sitten taas mustapillerisestä perspektiivistä se ylikriittisyyskään ei ole liian kriittistä, koska vaikka mies miten treenailisi, mies ei kuitenkaan saa välttämättä juuri mitään konkreettista kiitosta tai huomiota. Asia voi jopa kääntyä itseään vastaan siten, että miehestä aletaan tehdä ikäviä oletuksia ja pitää häntä vulgaarina, pinnallisena tai jotain muuna.
Voisi sanoa, että miehen pitää olla todella omistautunut ulkonäön kehittämiselle, että saisi positiivista huomiota, vaikka samanaikaisesti tästä puhuttaisi vääristyneisyytä, huonona itseluottamuksena ja milloin minäkin.
Mikä on oikeasti vääristynyttä? Onko perusurheilullinen mies vääristynyt ajattelultaan, jos ajattelee voivansa olla seksikäs, kun samalla paljon enemmän panostavakin mies saa enemmän haukkuja kuin kehuja?
Onko miehen väärin toivoa saavansa välitöntä positiivista palautetta ilman pehmittelyä ja arvonsa korkeammaksi neuvottelua muilla avuilla?
Kommentit (65)
En tee oletuksia kenenkään pinnallisuudesta tai välttämättä edes seksikkyydestä heidän ulkomuotonsa suhteen. Molemmat asiat vaativat syvempää tarkastelua.
Mies ja 5v hamsteri. Olette molemmat liian ulkonäkökeskeisiä. Se estää teitä elämästä.
No mies on liittomme aikana lihonut 40 kiloa, ja pitää itseään edelleen vain isona lihaksikkaana miehenä. Urheilu loppui häneltä 20 vuotta sitten. Itse olen samoissa mitoissa kuon 20-vuotiaana, koska minä olen jatkanut liikuntaa kilpauran päättymisenkin jälkeen.
Mua alkoi yhtäkkiä mietityttää, että miten voit olla aina 29v. vaikka sun lapsesi ikä kasvaa? Olitko siis aluksi 26v. vai oletko nyt oikeasti 34v.?
En todellakaan tiedä mitä miehet puhuvat keskenään. Sen tiedän, että useampi mies kuin nainen vaikuttaisi olevansa tyytyväinen ulkonäköönsä.
Kun olin hyvännäköisen miehen kanssa, jolla oli aina suitut hiukset ja ajatuksella valitut vaatteet, oma itsetunto oli aika koetuksella, koska en ole kovin hyvännäköinen.
Miehillä on tosiaan tuo väärään suuntaan vääristynyt kehonkuva. On nähty useampikin deitti-ilmoitus jossa mies ilmoittaa olevansa normaalipainoinen ja on kuvakin jossa on selkeästi 20-40kg ylipainoa ja lisäksi kuvat ei ole mitään vanhoja, koska tunnen nämä miehet ihan luonnossakin. Jos on vaikea hahmottaa onko ylipainoinen niin sitä on aina ylipainoinen jos maha menee makkaralle seistessä ja varsinkin silloin kun edessä on pallo. Miehet ei painoasiassakaan vaadi itseltään mitään. Nainen jos on hieman alipainon rajan yläpuolella painoindeksin mukaan niin se on miehelle normaalipainoinen nainen. Jos itse olisi sellaisia niin nimittelisi itseään tuulen n*imaksi vinkuheinäksi. Painosokeus liittyy näköjään mieheyteen, koska itse kun luovuin epätoivoisesta naisidentiteetin tavoittelusta, joka sisältää loputonta nälkää ja itsensä rääkkäämistä, taistelua kehoaan vastaan joka haluaa lihoa joka murusesta ruokaa ja näytät heti läskille jos et treenaa tuntikausia päivässä, huomasin että mitä enemmän annan itseni olla mies ja hyväksyn transsukupuolisuuteni ,niin sitä sokeammaksi tulen itseni suhteen. Nykyään pidän itseäni normaalipainoisena, jota en ole, vaaka sanoo niin. Minusta minä olen lihaksikas ja komea. En ole, olen läski, mutta aivoni vaan väittävät niin että olen seksikäs adonis. Olen ihan varma että naiset hymyilee minulle "silleen". Tuskin hymyilevät, mutta elän miesharhassa, koska muistaisin että ikinä en olisi tällaiselle läskille hymyillyt, enkä kiinnostunut. Lisäksi tiirailen nuoria todella hoikkia naisia ja olen ihan varma että nekin haluaa minua. Välillä on ihan järkyttynyt siitä, että tosiaan cis miehet elää näin ja kasvaa tähän ja miten nopeasti unohdan sen naisen roolin johon yritin sopeutua ja miten luonnostaan nyt nämä asiat tulee, mutta menneisyydessä jokin huutelee että sulla ei ole realitteetit nyt koossa oman ulkonäkösi suhteen. Vaiennan sen naisen, minä en ole läski, haluan elää miespsykoosissani.
Jaa a mun kokemuksen mukaan monet erittäin monet miehet pitää itseään komeana vaikka sitä todellakaan eivät ole.
Nettideittailussa moni mies sanoo olevansa komea ja kun kuvat vaihdetaan voi facepalm.. Ei tarvi olla edes mikään hunksi ei todellakaan mutta en ymmärrä millä meriitillä he itseään komeaksi sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on tosiaan tuo väärään suuntaan vääristynyt kehonkuva. On nähty useampikin deitti-ilmoitus jossa mies ilmoittaa olevansa normaalipainoinen ja on kuvakin jossa on selkeästi 20-40kg ylipainoa ja lisäksi kuvat ei ole mitään vanhoja, koska tunnen nämä miehet ihan luonnossakin. Jos on vaikea hahmottaa onko ylipainoinen niin sitä on aina ylipainoinen jos maha menee makkaralle seistessä ja varsinkin silloin kun edessä on pallo. Miehet ei painoasiassakaan vaadi itseltään mitään. Nainen jos on hieman alipainon rajan yläpuolella painoindeksin mukaan niin se on miehelle normaalipainoinen nainen. Jos itse olisi sellaisia niin nimittelisi itseään tuulen n*imaksi vinkuheinäksi. Painosokeus liittyy näköjään mieheyteen, koska itse kun luovuin epätoivoisesta naisidentiteetin tavoittelusta, joka sisältää loputonta nälkää ja itsensä rääkkäämistä, taistelua kehoaan vastaan joka haluaa lihoa joka murusesta ruokaa ja näytät heti läskille jos et treenaa tuntikausia päivässä, huomasin että mitä enemmän annan itseni olla mies ja hyväksyn transsukupuolisuuteni ,niin sitä sokeammaksi tulen itseni suhteen. Nykyään pidän itseäni normaalipainoisena, jota en ole, vaaka sanoo niin. Minusta minä olen lihaksikas ja komea. En ole, olen läski, mutta aivoni vaan väittävät niin että olen seksikäs adonis. Olen ihan varma että naiset hymyilee minulle "silleen". Tuskin hymyilevät, mutta elän miesharhassa, koska muistaisin että ikinä en olisi tällaiselle läskille hymyillyt, enkä kiinnostunut. Lisäksi tiirailen nuoria todella hoikkia naisia ja olen ihan varma että nekin haluaa minua. Välillä on ihan järkyttynyt siitä, että tosiaan cis miehet elää näin ja kasvaa tähän ja miten nopeasti unohdan sen naisen roolin johon yritin sopeutua ja miten luonnostaan nyt nämä asiat tulee, mutta menneisyydessä jokin huutelee että sulla ei ole realitteetit nyt koossa oman ulkonäkösi suhteen. Vaiennan sen naisen, minä en ole läski, haluan elää miespsykoosissani.
Vau.
Ap ei nyt taida käsittää kehonkuvaa kun selittää huomiosta jotain.
Ei auta veti eli lykkäs. Jos nainen innostuu kehonrakentajasta palstamies haukkuu häntä pinnalliseksi. Jos nainen ei innostu kehonrakentajasta mussutetaan katkerana mustaa pilleriä.
Itsesääli on ehtymätön luonnonvara, siinä on mukava kieriskellä.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi yhtäkkiä mietityttää, että miten voit olla aina 29v. vaikka sun lapsesi ikä kasvaa? Olitko siis aluksi 26v. vai oletko nyt oikeasti 34v.?
Hänellä ei ole lasta. Hän on 35-vuotias seksuaalisesti täysin kokematon aspergerilainen (tämän hän on itse kertonut), jolla on pahan ikäkriisin lisäksi muitakin pakkomielteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei ole lasta. Hän on 35-vuotias seksuaalisesti täysin kokematon aspergerilainen (tämän hän on itse kertonut), jolla on pahan ikäkriisin lisäksi muitakin pakkomielteitä.
Tämähän on surullista. Itselläni on täysikäinen asperger lapsi ja on aika eristäytynyt omiin oloihinsa eikä hahmota omaa ulkonäköään. On peseytyminen ja kaikki hygienia vaikeaa. Haisee todella pahalle koska ei peseydy tarpeeksi usein. Inhoaa vettä yli kaiken niin suihkuun meno on tuskan takana. Kun kuulee että muillakin aspergereilla on vaikeaa niin tulee hyvin lohduton olo omankin lapsen elämän suhteen. Itselläni on asperger lievittynyt iän ja ihmisten opiskelun myötä melkein huomaamattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on surullista. Itselläni on täysikäinen asperger lapsi ja on aika eristäytynyt omiin oloihinsa eikä hahmota omaa ulkonäköään. On peseytyminen ja kaikki hygienia vaikeaa. Haisee todella pahalle koska ei peseydy tarpeeksi usein. Inhoaa vettä yli kaiken niin suihkuun meno on tuskan takana. Kun kuulee että muillakin aspergereilla on vaikeaa niin tulee hyvin lohduton olo omankin lapsen elämän suhteen. Itselläni on asperger lievittynyt iän ja ihmisten opiskelun myötä melkein huomaamattomaksi.
Tässä tapauksessa surullista on se, että kaikki mielenkiinto suuntautuu asiaan, johon hän itse ei pääse osalliseksi millään: naisiin. Hän lähestyy ihmisiä tavalla, joka saa naiset perääntymään ja poistumaan. Sympatia kyllä häipyy mielestä heti, kun paljastuu se, mitä hän pitää naisina: 12-16-vuotiaat tytöt eli hänen sanojensa mukaan "teininaiset". Hän vaikuttaa hyvin harmittomalta ihmettelijltä, mutta ahdistelunhan ei tarvitse olla fyysistä ollakseen vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa surullista on se, että kaikki mielenkiinto suuntautuu asiaan, johon hän itse ei pääse osalliseksi millään: naisiin. Hän lähestyy ihmisiä tavalla, joka saa naiset perääntymään ja poistumaan. Sympatia kyllä häipyy mielestä heti, kun paljastuu se, mitä hän pitää naisina: 12-16-vuotiaat tytöt eli hänen sanojensa mukaan "teininaiset". Hän vaikuttaa hyvin harmittomalta ihmettelijltä, mutta ahdistelunhan ei tarvitse olla fyysistä ollakseen vaarallista.
Aivan. Lapsellani on sama ongelma. Pitää naisina teini-ikäisiä tyttöjä. Olemme ihan sosiaaliviranomaisten ja lastensuojelun kanssa puuttuneet asiaan ja selittäneet millaisia nämä "naiset" on, että ovat vielä lapsia. Olen pojalleni kertonut millaisia on teini-ikäiset tytöt ja mihin ne on oikeasti psyykkisesti valmiita. Eli ei mihinkään, kunhan testaa viehätysvoimaansa ja tietysti vanhemman miehen huomio imartelee, mutta jos eleenkin tekee lähestyä niin se olisi psyykkisesti traumatisoiva kokemus. Lapseni tuntuu käsittävän tämän. ja tietää että häntä myös valvotaan. Hän on huomattavasti nuorempi kuin tämä tapaus täällä joten ikäerot tyttöihin ei ole suuria, mutta psyykkinen valmius on, mutta että tämäkin sitten voi jatkua eikä olekaan mikään ohi menevä vaihe, niin ei ole mikään mukava uutinen. Olemme jatkuvasti huolissamme niin näistä lapsista kuin lapsestammekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Lapsellani on sama ongelma. Pitää naisina teini-ikäisiä tyttöjä. Olemme ihan sosiaaliviranomaisten ja lastensuojelun kanssa puuttuneet asiaan ja selittäneet millaisia nämä "naiset" on, että ovat vielä lapsia. Olen pojalleni kertonut millaisia on teini-ikäiset tytöt ja mihin ne on oikeasti psyykkisesti valmiita. Eli ei mihinkään, kunhan testaa viehätysvoimaansa ja tietysti vanhemman miehen huomio imartelee, mutta jos eleenkin tekee lähestyä niin se olisi psyykkisesti traumatisoiva kokemus. Lapseni tuntuu käsittävän tämän. ja tietää että häntä myös valvotaan. Hän on huomattavasti nuorempi kuin tämä tapaus täällä joten ikäerot tyttöihin ei ole suuria, mutta psyykkinen valmius on, mutta että tämäkin sitten voi jatkua eikä olekaan mikään ohi menevä vaihe, niin ei ole mikään mukava uutinen. Olemme jatkuvasti huolissamme niin näistä lapsista kuin lapsestammekin.
Näin tämän nimimerkin kirjoituksia jo 7-8 vuotta sitten eri foorumilla. Monen mielestä hän on tälle palstalle tultuaan lieventänyt mielipiteitään huomattavasti, mutta minun nähdäkseni hän on vain oppinut peittelemään ajatuksiaan. Hänestä ei ole vastusta aikuisille naisille, eikä hänkään jaksa kovin pitkään hellittämätöntä negatiivista huomiota.
En muista tämän miehen koskaan maininneen olevansa minkäänlaisessa valvonnassa, mutta se ei toisaalta merkitse sitä, ettei hän olisi. En tiedä, voiko peruskoulun jälkeen olla vakituisesti työttömänä niin, ettei siihen joku puuttuisi. Muistelen, että hän asuu äitinsä luona, joten ehkä häntä pidetään silmällä ainakin kotoa käsin.
Oletko kuullut sanonnan kaikkia ei voi miellyttää? Se tarkoittaa sitä että vaikka olisit minkä näköinen et miellytä kaikkia. Esimerkiksi joka vuosi kun valitaan ms Suomi, osa ihmisistä haukkuu hänet pystyyn. Et voi perustaa itsetuntoasi siihen sanooko joku sinua hyvän näköiseksi. Itse olen ihan nätti nainen. Silti, erittäin erittäin harvoin olen kuullut mitään kommenttia ulkonäöstäni, hyvää tai pahaa. Ulkonäön kommentointi päin naamaa ei ehkä ylipäätään ole kovin yleistä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se taitaa olla. Viimeksihän hän kyseli mitä tarkoittaa kun ”nainen” oli laittanut hiustupsun suuhun ja imenyt sitä, kun hän oli ehdotellut jotain. Eli nainen on todellisuudessa lapsi.
Näinhän se taitaa olla. Viimeksihän hän kyseli mitä tarkoittaa kun ”nainen” oli laittanut hiustupsun suuhun ja imenyt sitä, kun hän oli ehdotellut jotain. Eli nainen on todellisuudessa lapsi
Bumb.