Sivuille potkiva juoksutyyli naisilla?
Tuntuu, että tuota näkee enemmän kuin ennen.
Eli juoksua, jossa polvet eivät paljon nouse, vaan sääret potkivat ikäänkuin sivulle.
Erikoisen näköistä.
Mikähän moiseen tyyliin ajaa? Onko juoksija itse tietoinen tavastaan?
Kommentit (25)
Se on naisellisen näköistä. Luultavasti juoksevat niin koska se on naisellisen näköistä, eivät halua vaikuttaa miehiltä. Itse asiassa se on aika typerän näköistä.
Hitaasti juostessa tuota voi tapahtua.
Monille maailma on ihmeellinen paikka ja uusia hämmentäviä asioita saattaa tulla vastaan jopa päivittäin. Esimerkiksi ihmiset ovat eri näköisiä, on erilaisia neniä, silmiä, kävelytyylejä ja puhetapoja. Joskus juoksukin voi olla valtavirrasta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska tuota näkee tosiaan huomattavasti useammin naisilla kuin miehillä, olen arvellut, että sillä voisi olla jotain tekemistä lantion rakenteen kanssa. Eli jos vaikka on todella leveä lantio, niin nuo reisiluuthan tulevat aika jyrkässä kulmassa sisäänpäin verrattuna kapeaan lantioon. Jos vielä lantion tai lonkkanivelten liikkuvuus on rajoittunut (esim. istumatyö tai synnynnäisesti jäykät nivelet), niin voi olla, että sitä liikettä on juostessa vaikea saada sieltä ylhäätä asti riittävästi, joten sitä sitten konpensoidaan liikuttamalla polvien kohdalta jalkoja eri tavalla.
Olin juuri tulossa vastaamaan suunnilleen näin mutta sinä kerkesit ensin. :) Liittynee siis todellakin lantion rakenteeseen, lisäksi mahdolliseen istumatyöhön joka kiristää lonkankoukistajat ja heikentää pakaralihaksien toimintaa jolloin oikean asennon ylläpitäminen vaikeutuu entisestään. Tulee olemaan kipuja, kulumia ja vammoja niin polvissa, lonkissa kuin alaselässäkin noin juoksevilla.
Tuskin ovat tietoisia juoksutyylistään.
Aika jännä.
Mä juostessa potkin itseäni vasemmalla jalalla oikeaan pohkeeseen.
Exä käveli kun pingviini, vaakku puolelta toiselle jotenkin ylikorostuneesti. Juostessa se vaappuminen näytti vähän hassulta.
Kaikilla ihmisillä on oma tyylinsä kulkea ja ruumiinrakenne vaikuttaa.
Eikö se ole pääasia, että liikkuu ja pääsee eteenpäin?
Myös jalkaterien pronaatio vaikuttaa tuohon askellukseen ja siihen, että sääret sit vispaa mihin sattuu.
Yllättävän monella jalkaterät on valahtanut ja tekniikka tosissaan kadoksissa.