Surettaa vanhempien puolesta. Heidän kaunis, remontoitu kerrostaloasuntonsa ei mene kaupaksi vaikka nyt kolmatta vuotta myvät ja tiedän syyn olevan sama, jonka vuoksi he tahtovat pois
Jyrkät kierreportaat, ei hissiä. Neljäs kerros .Vanhukset ja lapsiperheet eivät halua rasittavaa portaissa ramppaamista , ainut vaihtoehto olisi nyt jos joku lapseton nuorehko pari kiinnostuisi..
Äitinikään ei meinaa selvitä enää niistä portaista polvensa kanssa, polvi oli siis kunnossa kun muuttivat tuohon 12 v sitten mutta nyt äiti on 60v ja polvivaivainen. Tuohon päälle vielä jotkut kauppakassit!
Kommentit (161)
Me muutettiin raskaana hissittömän talon 2. kerrokseen, yhdet isot portaat ylös. Samassa talossa olisi ollut myös kerrosta ylempänä myynnissä samalla pohjalla asunto, mutta tuo kerroksen ero ratkaisi paljon.
Hissiremontti oli tuolloin jo suunnitteilla ja toteutuikin lapsen ollessa yksivuotias. Nuo yhdet portaat oli vielä helpot, kun ovelta oli käytännössä näköyhteys ala-aulaan ja rattaatkin sai helposti vietyä leveissä portaissa. Mutta ylemmäs en muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei neljäs kerros ole paha nuorille lapsettomille, jotka jaksavat vielä ramppailla. Hinnan tietysti tulisi olla kohdillaan, ja sijainnin.
Ei nuori ja lapseton osta hissittömän talon yläkerrasta kämppää, kun on tarjolla hissillisiäkin. Ei millään hinnalla, jos miettii jälleenmyyntiä. Ihmiset asuvat keskimäärin 7 vuotta paikallaan, tulevaisuudessa vähemmän, koska työ vaihtuu, ammatti vaihtuu, elämä on jatkuvaa muutosta.
Vanhukset vois hakea vuokra-asuntoa ja yrittää panna oman asunnon vuokralle, ellei myynti edisty hintaa pudottamalla.
Väitän, että 1960-80-lukujen hissittömät talot joko varustetaan hissillä tai puretaan seur. 20 vuoden kuluessa.
Kyllä mä ostaisin. Asun nytkin hissittömän talon kolmannessa (ylin) kerros, eikä mulla ole mitään ongelmia. Jos jotain sattuu, mietitään poikkeusjärjestelyjä. Kauppakassit kannan itse, mutta olenkin ihan ok fyysisessä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen ole tarkoitettukaan asuvan pinossa päällekkäin kennostoissa.
...sanoo neandertalilainen, joka asuu maakuopassa 😊
Kennosto on turvallinen ja takuulla kuiva asuinpaikka, kunhan on se hissi kihdin, luunmurtuman, sokean mummon tai isompien ostosten varalle.
Heiii, kerrostaloissa ei ole juurikaan homeongelmia.
Kerrostaloissa on jopa enemmän homeongelmia kuin pientaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hintoihin vaikuttaa ainoastaan ja vain missä osoitteessa se on. Jos vanhempiesi asunto on epätrendikkäällä alueella ja jonne ei ole muutenkaan tunkua se todellakin jää silloin hitaaseen myyntiin. Hissittömyys on miinus, mutta ei estä ostamista. Kyllähän sinun vanhempasikin sen aikoinaan halusivat ostaa. Olisiko välittäjän vaihto paikallaan? Ja oma aktiivisuus esim. laitatte ilmoituksen itse Facebookin myytäviin asuntoihin ja levitätte sanaa? Asunnossa on varmasti paljon plussia, joita pitäisi vain jaksaa painottaa ja osata se niin markkinoida.
Ei, kyllä se hissin puute ihan este on. Itse olen nuori lapseton nainen ja etsin asunto pk-seudulta ja suoraan hylkylistalle päätyvät asunnot 1) vuokratontilla 2) ilman parveketta tai 3) ilman hissiä. Kyllähän sitä tällä hetkellä rappusia kipuaisi vaikka 10. kerrokseen, mutta loukkaantumisia ei voi ennustaa enkä myöskään ala 5v. päästä kantamaan 30kg koiravanhusta rappusia pitkin..
Hissittömien talojen yläkerroksissako siis ei tarvitsisi kuunnella koirien räksytystä? Tuli juuri uusi vaatimus tulevalle asunnolle.
Varmasti hieno talo, jos vaikka katkaisee jalkansa. Niin voi käydä myös hyväkuntoiselle nuorellekin. :)
Itse ostin hissittömän talon ylimmän kerroksen asunnon (4. kerros) ja 7 vuoden päästä myin sen. Meni pyyntihintaan. Asunto rempattu, talo hiljainen, pk-seudulla, kaikki palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuminen 😂😂😂
Se on totta. Meilläkin yksi entisistä asukastoimikunnan puheenjohtajista asui miehensä kanssa hissittömän talon toisessa kerroksessa, mutta heti, kun vauva ilmoitti tulostaan, vaihtoivat rivitaloasuntoon. Vaihto kävi äkkiä ja vaivattomasti, koska oli kyseessä kaupungin vuokrataloyhtiö, ja asukastoimikunnan puheenjohtajuudesta oli asiassa hyötyä, pääsi siis mukavasti jonon ohi. Muutenkin vaihtokaavakkeessa kysytään perustetta ns. sisäiseen vaihtoon ja jos on ns. hyvä syy, jonossa pääsee näppärästi eteenpäin.
Minä asuin 10 vuotta neljännessä kerroksessa ilman hissiä eikä se ollut edes hankalaa. Olen ihan normaalikuntoinen ihminen. Nykyisin keski-ikäisenäkin asun kolmannessa kerroksessa ilman hissiä ja raput on oikeastaan ainoa liikunta mitä saan. Pitää olla todella surkeassa kunnossa jos ei alle eläkeikäisenä jaksa muutamaan porrasta pari kertaa päivässä. Meillä asuu samassa talossa lapsiperheitäkin kolmannessa kerroksessa ilman hissiä. Toki ollaan lähellä ison kaupungin keskustaa, mutta ei tämä silti vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hieno talo, jos vaikka katkaisee jalkansa. Niin voi käydä myös hyväkuntoiselle nuorellekin. :)
Meillä asui naapurissa monta vuotta hissittömän talon neljännessä kerroksessa mies, jolta on toinen jalka amputoitu. Hyvin kulki portaissa ja todella vahva ylävartalo, nam.
Käänteinen asuntolaina ja asunto vuokralle?
Onko tämä asunto Katajanokalla?
Olen käynyt siellä eräässä talossa, jossa vain kapeat kierreportaat ylös. Ylhäällä tosi rauhallista ja upeat näköalat, mutta ne portaat ihan hirveät.
Harrastan porrasjuoksua, mutta en halua kapeisiin jyrkkiin kierreportaisiin mistään hinnasta.
Eikös kaikissa yli 3-kerroksisissa taloissa ole hissi valtiovallan pakottamana?
Niin tai näin, minua hissittömyys ei haittaa enkä juuri koskaan edes käytä hissiä mennessäni 3-4 kerrokseen vaikka talossa sellainen on. Ikää minulla on 64v ja aion kulkea portaita vielä pitkään omin voimin. Työpaikalla kiipeän 6.kerrokseen päivittäin.
Hissitön kerrostalo ylin tai kolmas kerros? En ostaisi. Kyllä nykyään kaikki haluavat hissin. Voi tulla nuorellekin jalkavamma johon kipsi. Sen kans sitten joutuu keplottelemaan raput yläkerrokseen.
Kiinnostaisi minkä kokoinen asunto ja millainen parveke, onko oma sauna jne? Nuo kiinnostavat ostajia.
Tuttuni möi 58 neliön kaksion Oulussa alle reilusti 60 tonnia, kun talossa ei ole hissiä, eikä sitä voi rakentaa. Peruskuntoinen putkiremontit tehty kuin myös parveke ja ikkunaremontit.
Mulle kelpaisi! Sinkku, ei lemmikkejä eikä enää edes huonojalkaisia sukulaisia. Portaat hyvää arkiliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa ei tosiaan ole muuta vikaa, sijainti on hyvä ja näköalat kauniit. Kauppa vieressä. Hintaakin on tiputettu. Katsojia on käynyt, mutta tarjouksia ei ole tullut. Ne portaat ovat oikeasti hirveät kun ovat vielä niin jyrkät, raskaana ollessani en kyennyt enää käymään kylässä kun en pystynyt kiipeämään niissä vatsani kanssa! Ap
Milläs sä sen lapsen sinne ylös veit? Kyllä normaalitspauksessa raskaana voi ihan hyvin portaita kävellä, vaikka sitten taukoja pitämällä. Mutta että jättää kyläily tuon vuoksi väliin... helpompaahan mahaa on kantaa ku sitä lasta romppeineen.
Hauskaa, miten tässä ketjussa kehotetaan hissin rakentamiseen. Miten ketään teistä ei osunut pari päivää sitten erääseen toiseen ketjuun, jossa hissin rakentamista pidettiin naurettavana ja pelkkänä kuluna, josta ei mitään hyötyä ole?
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikissa yli 3-kerroksisissa taloissa ole hissi valtiovallan pakottamana?
Ei ole. Ainakin ennen raja taisi mennä 5-kerroksisissa taloissa. Helsingissä on paljon hissittömiä 4-krs. taloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hintoihin vaikuttaa ainoastaan ja vain missä osoitteessa se on. Jos vanhempiesi asunto on epätrendikkäällä alueella ja jonne ei ole muutenkaan tunkua se todellakin jää silloin hitaaseen myyntiin. Hissittömyys on miinus, mutta ei estä ostamista. Kyllähän sinun vanhempasikin sen aikoinaan halusivat ostaa. Olisiko välittäjän vaihto paikallaan? Ja oma aktiivisuus esim. laitatte ilmoituksen itse Facebookin myytäviin asuntoihin ja levitätte sanaa? Asunnossa on varmasti paljon plussia, joita pitäisi vain jaksaa painottaa ja osata se niin markkinoida.
Ei, kyllä se hissin puute ihan este on. Itse olen nuori lapseton nainen ja etsin asunto pk-seudulta ja suoraan hylkylistalle päätyvät asunnot 1) vuokratontilla 2) ilman parveketta tai 3) ilman hissiä. Kyllähän sitä tällä hetkellä rappusia kipuaisi vaikka 10. kerrokseen, mutta loukkaantumisia ei voi ennustaa enkä myöskään ala 5v. päästä kantamaan 30kg koiravanhusta rappusia pitkin..
Hissittömien talojen yläkerroksissako siis ei tarvitsisi kuunnella koirien räksytystä? Tuli juuri uusi vaatimus tulevalle asunnolle.
Pienet koirat menevät vaikka kauppakassissa sinne yläkerroksiin. Nimim. kerran asuin hissittömässä talossa neljännessä kerroksessa ja seinänaapurilla oli pari pientä piskiä, jotka huusivat melkein koko ajan omistajan poissaollessa.
Asun hissittömän talon kolmannessa kerroksessa, mutta vähemmän tässä tarvitsee rappuja kävellä kuin esim. ökyrikkaan kaverini omakotitalossa, jossa asuintilat on kolmessa kerroksessa. Siellä joutuu kävelemään rappuja olohuoneen ja vessojen välilläkin. En tiedä miksi suomalaisista on tullut niin onnettoman mukavuudenhaluisia, että edes rappuja ei viitsittäisi kävellä.
Hissistä on käsittääkseni puhuttu yhtiökokouksissa, mutta jostain syystä seinä nousi tässä asiassa vastaan.. moni halusi sen, joten syy taisi olla jokin muu kuin asukkaiden vastustus. Pitäisi kysyä äidiltä tarkempaa tietoa.
Hintaa asunnolla on nyt 115 000, enempää eivät aio tiputtaa.
ap