Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa vanhempien puolesta. Heidän kaunis, remontoitu kerrostaloasuntonsa ei mene kaupaksi vaikka nyt kolmatta vuotta myvät ja tiedän syyn olevan sama, jonka vuoksi he tahtovat pois

Vierailija
18.06.2019 |

Jyrkät kierreportaat, ei hissiä. Neljäs kerros .Vanhukset ja lapsiperheet eivät halua rasittavaa portaissa ramppaamista , ainut vaihtoehto olisi nyt jos joku lapseton nuorehko pari kiinnostuisi..
Äitinikään ei meinaa selvitä enää niistä portaista polvensa kanssa, polvi oli siis kunnossa kun muuttivat tuohon 12 v sitten mutta nyt äiti on 60v ja polvivaivainen. Tuohon päälle vielä jotkut kauppakassit!

Kommentit (161)

Vierailija
161/161 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko udella, mikä äidilläsi on polvessa? Ei 60-vuotias ole mikään vanhus, joka ei voisi hoitaa polvivaivaansa ja kuntouttaa sitä esim. fysioterapiassa ja kuntosalilla. Tiedän erittäin hyvin, olen itse 55-vuotias ja minulla on vasen polvi leikattu 12 kertaa, oikea polvi kahdesti. Harrastan porrastreeniä, kuntosalia ja maantiepyöräilyä. Kun reisilihakset yms ovat jalassa kunnossa ja esim. paino on kohdillaan, ei mikään estä kulkemasta portaissa.

Ohis...sulle on ilmeisesti tehty ostemioita, kun kerran on tehty noin monta kertaa. Nykyisin niitä ei juurikaan enää tehdä, koska niistä ei katsota olevan riittävästi hyötyä. Tekonivelleikkaukseen pääsy - varsinkin julkisella - voi kestää vuosia. Jos pitää polvien lisäksi vaihtaa myös lonkkanivelet, kestää vieläkin kauemmin ennenkuin leikkausrumba kuntoutuksineen on ohitse.

t. 2 x titaanipolvi

Ei ole tehty ostemioita minulle yhtään. Ei kannata arvailla. 

Ja sitäpaitsi se on osteotomia. Mikäli julkisella puolella todetaan tarve tekonivelleikkaukseen, ei se vuosia kestä että siihen pääsee, sillä nykyään on hoitotakuu eli 6kk sisällä täytyy hoitoon päästä. Ennen se saattoi kestää vuosia.

Vaan kun se julkisen katsoma tarve syntyy vasta sitten, kun on jo vuosia ollut vaikea liikkua portaissa. Terveyskeskuksista ei hevillä laiteta edes erikoissairaanhoitoon ortopedin konsultaatioon. 

PS. Tuskin sulle on kovin montaa kertaa tehty tekonivelleikkaustakaan :D

Täytyykö sitä asioida sitten siellä arvauskeskuksessa? Jos menee suoraan yksityiselle erikoislääkärille joka sattuu vielä olemaan tekonivelekspertti, lähete lähtee kyllä, jos on tarpeeksi paha nivelrikko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla