Seinänaapurissa asuvan lapsiperheen meteli
En kestä tätä enää. Joka päivä naapurista kuuluu lasten kiljuntaa, riehumista ja kaikkea muuta mölinää. Onneksi he sentään liikkuvat päivisin paljon, mutta esimerkiksi sadepäivisin kuuluu lasten älämölöä. Käy niin hermoon
Voinko valittaa tästä isännöitsijälle vai mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitäisi rakentaa taloja hiljaisille. Niihin hyvät äänieristeet ja jokainen joutuisi sitoutumaan yhteisiin sääntöihin. Eivät kaikki metelistä kärsivät voi muuttaa omakotitaloon maalle.
Millaisia sääntöjä ehdotat? Remontointi kielletty? Imurointi kielletty? Soittimien soitto kielletty? WC:ssä käynti yöllä kielletty? Ulko-oven käyttö yöllä kielletty?
Siellä keppi kalahti ja koira älähti. Jos et tiedä mitä häiritsevää kakarasi aiheuttaa niin olet osa ongelmaa suoraan, mutta autan sinua kun et ymmärrä.
-Juokseminen sisällä, se töminä kuuluu jokaiseen suuntaan eikä auta vaikka olisi musiikit kovalla koska bassomainen ääni joka kulkee rakenteita pitkin
-kirkuminen sisällä (välillä ilonkiljahduksia voi toki tulla mutta sellaista jatkuvaa rääkymistä huom! ei itkua)
-ovien paiskomista ja rappukäytävässä mekastamista mistä kaikuu jokaiseen rapun kämppään se möly
samalla ne rappuset voi kävellä eikä juosta edestakaisin samalla kirkuen. Luulisi vanhempienkin olevan mielissään ettei muksut kaadu rappusissa ja opettavat tämän tavan heille. Ulkona on tilaa sitten juosta ja temmeltää.
-tavaroiden kerääminen leikkien jälkeen ulkoa omille paikoille sekä pyörien laittaminen omille paikoilleen. EI kaadettuna keskelle kulkuväyliä. Tässäkin kasvatuspaikka tavaroiden järjestelystä sekä arvostamisesta eli ne viedään käytön jälkeen talteen sekä huomioidaan muut asukkaat. Yleinen siisteys myös hyvä kasvatustulos tässäkin.
Ei se kovin vaikeaa ole vai onko?
Lapset tulee opettaa niin että muut otetaan huomioon ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä että lapsi opetetaan asumaan kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurissa asui toisella puolella suomalainen lapsiperhe ja toisella puolella maahanmuuttajaperhe. Vaikka toisin ensin luulin, tämä suomalaisperhe aiheutti paljon enemmän häiriötä. Vaikka oli vielä ns. parempi perhe.
Meidän entisessä asuinpaikassa suomalaiset ja manneperheet metelöi päivällä pihalla, yöllä sitten ma,mut. Muistan erään kuuman kesäpäivän, ihanan hiljaista koko päivä ja avasin ikkunat yöksi. Aamulla oli töihin meno. Eikö klo 1 alkanut jumalaton meteli kun naapurin pennut tulivat pihalle leikkimään kun oli viimeinkin vähän viileämpää. Oli ihanaa kun oli maailma kylässä. Onneksi itse olin siellä vain kylässä och bor i Eira nu.
Henrik o Solveig, Eira, Helsingfors.
Jopa eläimet opetetaan olemaan hiljaa kerrostalossa niin lapsien opettaminen on paljon helpompaa. Ellei näin ole ota vaan lasuun yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tulee opettaa niin että muut otetaan huomioon ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä että lapsi opetetaan asumaan kerrostalossa.
Juuri näin. Sitten jos joskus kasvattavat omia lapsia kerrostalossa osaavat huomioida muut.
Nyt sitten nämä martat ja vapaankasvatuksen persehedelmät taas vain pahentavat tätä kerrostalosotkua ja opettavat lapsilleen väärät tavat. Moni näistä oikeasti luulee, että lapset ovat joku etuajo-oikeus ja heillä on jotain erityisvapauksia asioihin. Näin ei ole.
Kuten sanottu jos huomautus ei toimi niin sitten näiden elämästä voi tehdä helvettiä samalla argumentilla eli elämisen äänillä mitä käyttävät tekosyynä kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Seinät on rakennettu sitä varten että äänien kuuluu pysähtyä niihin seiniin, ellei näin ole sinun EI tarvitse maksaa sellaisesta asumisesta yhtään mitään. Sano että viet laskun asumisesta sille naapurille niin kauan kuin sieltä kuuluu heidän elämä päivät. Ja on ihan sama oletko töissä tai muuta, se ei kuulu heille ollenkaan. Sano isännöitsijälle nämä asiat.
Ei juoksemisen töminää pysäytä seinät mitenkään.
Ne naapurit pakottavat sun rahoilla elämään heidän elämäänsä. Sinä voi olla vaikka kirjoittaja tai kääntäjä joka tarvitsee rauhaa muutenkin, mutta tuotakaan ei edes tarvitse sanoa. Sinä ET maksa toisten elämään pakotettuna- sehän on kuin kidnapattu omassa kodissaan!
Kun sanot nuo niin jos isännöitsijä ei ymmärrä sanot vaan että okei otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja vien asian asiantuntijoitten voimin asunto-oikeuteen. Sano että hankit nauhat metelistä jotka kuuluu sinun puolelle. Varaudu ihan siihen että se isännöistijä aloittaa: -Kun kukaan muu ei ole valittanut.
Ne ollaan ohjeistettu siihen miten torpedoidaan valituksia ja aloittavan asian noin. paukauta tuo alkuun että ihan turha sanoa noin ja yrittää mitätöidä asia. Sinä ET maksa enää päivääkään pakotettuna toisten elämään noin.
Saatat jopa saada hyvitykset kaikesta ajasta oikeudessa jonka elit heidän elämäänsä kidnapattuna tavallaan.
Voit syyttää heitä asumisen estämisestä.
On kyllä todella paljon eroa eri tyyliin elävillä lapsiperheillä. Mutta helpompi juopotkin on kuin lapsiperhe. Olen niin paljon asunut kaupungin asunnoissa ja muualla hullujen keskellä, köyhyydestä, että kun miettii äänen määrää, ne ns täysin sekopää lapsiperheet ne pahimmat. Tietyntyyppisten yh- äitien "lapsiperheet".
Nämä missä lapset kasvatetaan siihen, kouluikää lähestyvät ja kouluun menneet saavat kirkua, kiljua, juosta sisällä, hakata pattereita, hakata ylipäätään tavaroilla hoisia tavaroita, hyppiä TASAJALKAA klo 24 niin, että naapurissa tippuvat taulut ja naulat seinillä. Lapsiperheet missä niitä mukuloita ei nukuteta, eikä kukaan muukaan sitten voi levätä, ja pennut huutavat aamulla itkien nielurisat näkyen väsymystä klo 06- kunnes pihasta lähtö.
Siinä kiljutaan raivosta rapussa, potkitaan ja hakataan joka ovea, seinää, metallikaiteita, ja yhtään isommat yksin rapussa kulkevat oppivat tekemään tätä joka kerta huvina ja tapana sekä huutelemaan postiluukuista, soittamaan ovikelloa kuin HULLUT, ja paiskovat ovia taas edelleen kuin HULLUT.
Miksipä ei, kun äiti tekee sitä itse myös sekä joka toinen yh äiti, joka kylässä ravaa, ja joka pentu.
Jos voisin ajan pyörää kääntää olisin 25v jo soitellut yhdelle naiselle koko ajan lasua. Siihen aikaan niitä ei vain ollut tapana tehdä. En muista, lisi tullut edes mieleen. Se sekopäinen nainen kiljui rapussa, kaikki mitä ihminen voi päähänsä saada tehdä on normaalia elämää!
En yhtään ihmettele, että se sen ukko jätti sen, mistä se kauhea jokapäiväinen mökä sitten alkoikin. Ikävä kyllä se jätti pojan tuon hirviön kasvatettavaksi. Sitä ennen pieni lapsi osasi käyttäytyä. Isänsä piti noilla kurin.
On tullut nähtyä ja etenkin kuultua monesti vastaavia. Täysin hulluja, joilta olisi tullut ottaa pois lapset ja sitoa paikat kuntoon millä ei lisäännytä.
Kun näitä on joka paikassa! Ei kaikki, mutta hyvä tavaton riittää, kun niitä on yksi vieressä, alla, vastapäätä, samassa rapussa, saati päälläsi! Sellainen saa toivomaan, että kuolisi, se on niin hirveää!
Vierailija kirjoitti:
Jopa eläimet opetetaan olemaan hiljaa kerrostalossa niin lapsien opettaminen on paljon helpompaa. Ellei näin ole ota vaan lasuun yhteys.
Tämä on ihan totta. Jos koirakaan ei osaa olla räksyttämättä tulee sille häätö tai omistajille myös.
En ymmärrä miten vanhemmat ovat niin avuttomia tai välinpitämättömiä etteivät osaa kasvattaa kakaroitaan olemaan MELUAMATTA. Lapsilla ei ole mikään tarve MELUTA. Leikkiä voi siellä sisällä ihan normaalistikin. Luulisi vanhemmillakin olevan miellyttävämpää töiden jälkeen, kun ei ole meno kuin korkeasaaressa siellä kämpän sisällä iltaisin.
Kotirauha on rikkomaton ja voitat asunto-oikeudessa heittämällä tuollaisen keissin. Kerrostaloon ei kuulu ollenkaan lattioitten paukutus ja tömistelevä askeltaminen eikä mikään kiljuminen ei edes lapsilla. Pikkulapsen itku ja riemu vielä kuuluu, ei yli 4 v -sellainen jo ymmärtää ja tottelee. Ellei tottele eikun lasu.
Auts kirjoitti:
On kyllä todella paljon eroa eri tyyliin elävillä lapsiperheillä. Mutta helpompi juopotkin on kuin lapsiperhe. Olen niin paljon asunut kaupungin asunnoissa ja muualla hullujen keskellä, köyhyydestä, että kun miettii äänen määrää, ne ns täysin sekopää lapsiperheet ne pahimmat. Tietyntyyppisten yh- äitien "lapsiperheet".
Nämä missä lapset kasvatetaan siihen, kouluikää lähestyvät ja kouluun menneet saavat kirkua, kiljua, juosta sisällä, hakata pattereita, hakata ylipäätään tavaroilla hoisia tavaroita, hyppiä TASAJALKAA klo 24 niin, että naapurissa tippuvat taulut ja naulat seinillä. Lapsiperheet missä niitä mukuloita ei nukuteta, eikä kukaan muukaan sitten voi levätä, ja pennut huutavat aamulla itkien nielurisat näkyen väsymystä klo 06- kunnes pihasta lähtö.
Siinä kiljutaan raivosta rapussa, potkitaan ja hakataan joka ovea, seinää, metallikaiteita, ja yhtään isommat yksin rapussa kulkevat oppivat tekemään tätä joka kerta huvina ja tapana sekä huutelemaan postiluukuista, soittamaan ovikelloa kuin HULLUT, ja paiskovat ovia taas edelleen kuin HULLUT.
Miksipä ei, kun äiti tekee sitä itse myös sekä joka toinen yh äiti, joka kylässä ravaa, ja joka pentu.
Jos voisin ajan pyörää kääntää olisin 25v jo soitellut yhdelle naiselle koko ajan lasua. Siihen aikaan niitä ei vain ollut tapana tehdä. En muista, lisi tullut edes mieleen. Se sekopäinen nainen kiljui rapussa, kaikki mitä ihminen voi päähänsä saada tehdä on normaalia elämää!
En yhtään ihmettele, että se sen ukko jätti sen, mistä se kauhea jokapäiväinen mökä sitten alkoikin. Ikävä kyllä se jätti pojan tuon hirviön kasvatettavaksi. Sitä ennen pieni lapsi osasi käyttäytyä. Isänsä piti noilla kurin.
On tullut nähtyä ja etenkin kuultua monesti vastaavia. Täysin hulluja, joilta olisi tullut ottaa pois lapset ja sitoa paikat kuntoon millä ei lisäännytä.
Kun näitä on joka paikassa! Ei kaikki, mutta hyvä tavaton riittää, kun niitä on yksi vieressä, alla, vastapäätä, samassa rapussa, saati päälläsi! Sellainen saa toivomaan, että kuolisi, se on niin hirveää!
YH:t on pahimpi näistä ja ilmeisesti antavat lapsien tehdä mitä vaan etteivät vaan äiskälle suutu ikinä mistään.... voi luoja mikä soppa näistä sitten syntyy.
Lapset nyt vielä menee, mutta ne vanhemmat!
Tosi kiva kuunnella päivästä toiseen "NYT V ITTU TOTTELET MUA! MENE HETI YLÄKERTAAN!!!" yms.
Tuollainen ei ole "normaaleja elämisen ääniä".
JK ne on niitä sellaisia ilmiselviä 'naikkosia', jotka eivät häpeä mitään.
Sellaiset itse hillityt ja käyttäytyvät jotka miettivät ja häpeävät ja koettavat minimoida ja joista huomaa, yrittävät hillitä ja kasvattaa lapsia, yleensä eivät ole ongelma. Paitsi ne sellaiset, joilla jo niin itsellä hermo mennyt kuin minulla naapurillakin, että ne rääkyvät ja karjuvat itse niille pennuille kuin ne pennutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Jos koirakaan ei osaa olla räksyttämättä tulee sille häätö tai omistajille myös.
En ymmärrä miten vanhemmat ovat niin avuttomia tai välinpitämättömiä etteivät osaa kasvattaa kakaroitaan olemaan MELUAMATTA. Lapsilla ei ole mikään tarve MELUTA. Leikkiä voi siellä sisällä ihan normaalistikin. Luulisi vanhemmillakin olevan miellyttävämpää töiden jälkeen, kun ei ole meno kuin korkeasaaressa siellä kämpän sisällä iltaisin.
Kyllä lapsille on hankittava paikkoja jossa voi sitten riehua ja se ei ole kerrostalo. Lapset tulee viedä paikkoihin joissa energia purkautuua, sen paikka ei ole kerrostalo.
Jokaiselle kuuluu kotirauha, ja mahdollisuus keskittyä kotonaan täysin .
Itse en voi myöskään ymmärtää miten jotain 2 vuotiasta ei saada kuriin. Äiti huutaa ei ja lapsi siihen päälle että SAAAA!
Aamulla ei tarvi herätyskelloa kun joka aamu herätys on takuuvarmasti ennen klo 7.00.
Lelut heitetään laminaattilattialle ja sen jälkeen niillä hakataan lattiaa. Tätä ihanuutta sitten jatkuukin koko päivä. Välillä hakataan pattereita ja juostaan ja hypitään niin että seinät ja katto tärisee täällä alakerrassa, Huoh.
Olen ajatellut tehdä jossain vaiheessa lastensuojeluilmoitusten. Saavatpahan sitten sossun sinne sitä menoo ihmettelemään.
Auts kirjoitti:
JK ne on niitä sellaisia ilmiselviä 'naikkosia', jotka eivät häpeä mitään.
Sellaiset itse hillityt ja käyttäytyvät jotka miettivät ja häpeävät ja koettavat minimoida ja joista huomaa, yrittävät hillitä ja kasvattaa lapsia, yleensä eivät ole ongelma. Paitsi ne sellaiset, joilla jo niin itsellä hermo mennyt kuin minulla naapurillakin, että ne rääkyvät ja karjuvat itse niille pennuille kuin ne pennutkin.
Tuollaisia nimityksia antaa narsisti toisille.
Sinun naikkosesi ei opeta lapsiaan, mutta se on muka naapurin vika. Luonnehäiriöisen puhetta sulla.
Hillitty ihminen osaa opettaa itsehillintää lapsilleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi myöskään ymmärtää miten jotain 2 vuotiasta ei saada kuriin. Äiti huutaa ei ja lapsi siihen päälle että SAAAA!
Aamulla ei tarvi herätyskelloa kun joka aamu herätys on takuuvarmasti ennen klo 7.00.
Lelut heitetään laminaattilattialle ja sen jälkeen niillä hakataan lattiaa. Tätä ihanuutta sitten jatkuukin koko päivä. Välillä hakataan pattereita ja juostaan ja hypitään niin että seinät ja katto tärisee täällä alakerrassa, Huoh.
Olen ajatellut tehdä jossain vaiheessa lastensuojeluilmoitusten. Saavatpahan sitten sossun sinne sitä menoo ihmettelemään.
Lasulle vaan ilmo ettei siellä ymmärretä opastaa lapsia asumaan kerrostalossa, epäilet ettei kaikki ole ok, ja tarvitsevat apuja niinkuin tarvitsevatkin.
mulla oli tuollainen lapsiperhe seinänaapurina ja vaikka ymmärrän että kyse oli periaatteessa tahattomasta arjen metelistä niin se oli kyllä naapurille täyttä helvettiä. Kun ko perhe muutti pois, naapurien elämänlaatu parani uskomattoman paljon.
Seinät on rakennettu sitä varten että äänien kuuluu pysähtyä niihin seiniin, ellei näin ole sinun EI tarvitse maksaa sellaisesta asumisesta yhtään mitään. Sano että viet laskun asumisesta sille naapurille niin kauan kuin sieltä kuuluu heidän elämä päivät. Ja on ihan sama oletko töissä tai muuta, se ei kuulu heille ollenkaan. Sano isännöitsijälle nämä asiat.