Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seinänaapurissa asuvan lapsiperheen meteli

Vierailija
17.06.2019 |

En kestä tätä enää. Joka päivä naapurista kuuluu lasten kiljuntaa, riehumista ja kaikkea muuta mölinää. Onneksi he sentään liikkuvat päivisin paljon, mutta esimerkiksi sadepäivisin kuuluu lasten älämölöä. Käy niin hermoon
Voinko valittaa tästä isännöitsijälle vai mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen neuvo, muuta maalle omakotitaloon 5km lähimpään naapuriin.

Vierailija
2/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut hankkia jotain kodin ulkopuolista tekemistä (kuten töitä) elämääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa naapurissani asuu myös lapsiperhe. Mieluusti kuuntelen heidän melua kuin narkkareiden tai juoppojen.

Vierailija
4/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään, katsotaan normaaleiksi elämisen ääniksi. Kerrostalossa asuvan tulee sietää normaaleja elämisen ääniä, vaihtoehdoksi jää lähinnä muuttaminen omakotitaloon jos haluat rauhaa ja hiljaisuutta. Ja se talokin kannattaa katsoa hyvältä rauhalliselta pientaloalueelta.

Vierailija
5/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas äitinä ahdistun lasten riehumisesta, kun mietin mitä naapurit meistä ajattelee. Yritetään ulkoilla 5 h päivässä ja koko muu aika lukea, maalata, leikkiä hiljaisia yhteisleikkejä yms. Ei pystytä vielä muuttamaan omakotitaloon, mutta toiveissa on että pian muutetaan. Olen miettinyt miten tämä minun stressaamiseni vaikuttaa lapsiin, kun olen koko ajan vähän hermona. Huomaan että vanhempieni luona omakotitalossa en ole lapsille niin kireänä.

Joten ihana olisi jos pystyisit jotenkin ymmärtämään heitä. :)

Vierailija
6/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan parasta aikaa mun seinäni takana :D lapset onneksi nukahtivat juuri...

Vierailija
7/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valittaa vaikka maailman tappiin saakka ja se on turhaa sillä elämisen äänet saa kuulua kerrostalossa

Vierailija
8/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi valittaa kenellekään, sulle vaan nauretaan. Lapsiperheilläkin on oikeus asua muualla kuin omakotitalossa keskellä metsää.

Vierailija
9/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta voi huomauttaa ja ne kakarat voivat tosiaan juosta ulkona eikä sisällä juoksettaminen ole muutenkaan hyvää kasvatusta.

Jos siellä nauretaan ja vedotaan elämisen ääniin peittäen paskaa kasvatusta niin totea vain että "ok"

Sitten aloitat omat elämisen äänet kuten iltajumpat ennen hiljaisuutta sekä aamujumpat viikonloppuisin. Elämisen ääniä nekin ja naapurin on ne siedettävä.

Vierailija
10/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheille pitäisi olla ihan omat erilliset talot ja taloyhtiöt. Kaikilla olisi mukavampaa näin.

Vierailija
11/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille pitäisi olla ihan omat erilliset talot ja taloyhtiöt. Kaikilla olisi mukavampaa näin.

Voisi olla samassakin mutta nykyaikana ei porukka enää kasvata kersoja vaan kirkuvat ja paiskovat ovia miten tahtovat. Noista kasvaa huonoja aikuisia ja kasvattavat omat kersansa samoin.

Paras onkin antaa samaa lääkettä takaisin ja kunnolla eli elämisen äänet. Siinä on mamman turha vinkua, kun on kerran jo itse tuon kortin käyttänyt kun melusta huomautettu hänelle.

Siinähän nukutat kakaraasi kun pidän iltajumppaani ja välillä porataan hyllyjä seinään. Ajankohdat voi olla toki ikävät lapsiperheelle, mutta ne on niitä elämisen ääniä. Nyt diilaatte myös.

Vierailija
12/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans ymmärrä. Mieluummin sitä kuuntelee lapsia ja niiden konhotusta kuin biletystä ja narkkeja. Asuin pahviseinätalossa vuoden ja yläpuolella asui lapsiperhe, tuli aina niin kotoisa olo siitä metelistä. Ja sitten jos olivat poissa niin tuli sellainen olo että "jotain uupuu".

Vierailija
13/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kans ymmärrä. Mieluummin sitä kuuntelee lapsia ja niiden konhotusta kuin biletystä ja narkkeja. Asuin pahviseinätalossa vuoden ja yläpuolella asui lapsiperhe, tuli aina niin kotoisa olo siitä metelistä. Ja sitten jos olivat poissa niin tuli sellainen olo että "jotain uupuu".

Miksi implikoit että pitäisi kuunnella mitään liiallista häiriötä? Ai oikeinko voidaan valita mitä melua olisi mukavampia kuunnella? Ei herranjumala

Vierailija
14/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi rakentaa taloja hiljaisille. Niihin hyvät äänieristeet ja jokainen joutuisi sitoutumaan yhteisiin sääntöihin. Eivät kaikki metelistä kärsivät voi muuttaa omakotitaloon maalle.

Vierailija
15/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äänet ovat niin luonnollisia ja ihania. Meillä on leikkikenttä talon sisäpihalla ja näin loma-aikanahan lapset saavat olla pitkään pihalla. Ne halvatun äp*rät kirkuvat keuhkojensa täydeltä pitkälle yöhön, eikä ikkunoita voi pitää auki. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu🤬🤬.

Vierailija
16/123 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurissa asui toisella puolella suomalainen lapsiperhe ja toisella puolella maahanmuuttajaperhe. Vaikka toisin ensin luulin, tämä suomalaisperhe aiheutti paljon enemmän häiriötä. Vaikka oli vielä ns. parempi perhe.

Vierailija
17/123 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapurissa asui toisella puolella suomalainen lapsiperhe ja toisella puolella maahanmuuttajaperhe. Vaikka toisin ensin luulin, tämä suomalaisperhe aiheutti paljon enemmän häiriötä. Vaikka oli vielä ns. parempi perhe.

Ja tämä liittyy aiheeseen miten? Hyvesignalointi suoritettu omasta päästä.

Vierailija
18/123 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi rakentaa taloja hiljaisille. Niihin hyvät äänieristeet ja jokainen joutuisi sitoutumaan yhteisiin sääntöihin. Eivät kaikki metelistä kärsivät voi muuttaa omakotitaloon maalle.

Millaisia sääntöjä ehdotat? Remontointi kielletty? Imurointi kielletty? Soittimien soitto kielletty? WC:ssä käynti yöllä kielletty? Ulko-oven käyttö yöllä kielletty?

Vierailija
19/123 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käy töissä, jos äänet häiritsevät koko ajan?

Vierailija
20/123 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit valittaa. sano näin:

Maksan asumisestani eikä sopimukseen kuulu se että jonkun muun elämisen ääni tulee asuntooni, etkä maksa sellaisesta. Jokainen asuu omassa asunnossaan ja nyt naapuri maksattaa omaa elämäänsä minulla.

Tämä toimi meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä