Seinänaapurissa asuvan lapsiperheen meteli
En kestä tätä enää. Joka päivä naapurista kuuluu lasten kiljuntaa, riehumista ja kaikkea muuta mölinää. Onneksi he sentään liikkuvat päivisin paljon, mutta esimerkiksi sadepäivisin kuuluu lasten älämölöä. Käy niin hermoon
Voinko valittaa tästä isännöitsijälle vai mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (123)
Voit toki valittaa isännöitsijälle, mutta ei hänkään asiaan voi puuttua.
Isännöinti käsittelee häiriöilmoituksen taloyhtiön hallituksen kanssa ja voi antaa varoituksen. Asunto-osakeyhtiölain mukaan huoneisto voidaan ottaa taloyhtiön haltuun jos siellä vietetään häiritsevää elämää. MUTTA. Haltuunotto on äärimmäinen toimenpide, joten en usko, että siihen ryhdytään lapsiperheen elämän äänien takia. Sen häiriön pitää olla poikkeavaa, toistuvaa ja huomattavaa.
Parempi vaan muuttaa itse pois jos et tuollaista kestä. Taloyhtiössä ei voi olettaa, että kaikki elävät niin, että siitä ei aiheudu muille mielipahaa. Muut eivät voi mukautua elämään sun standardien mukaisesti. Taloyhtiössä eläminen edellyttää sitä, että joutuu itsekin vähän sietämään muita.
Missä ihmeessä te oikeen asutte kun on tollasia naapureita? Ite oon asunut aikuisiälläni varmaan lähemmäs kymmenessä kerrostalossa ja koskaan ei oo mitään häiriötä ollut naapureista. En ees muista millon ois viimeksi kuulunut jotain ääniä seinien takaa, siitä on varmaan vuosia
Itse olen ratkaissut tämän niin, että aiheutan naapurille "normaaleja elämisen ääniä". Ovat oppineet vähitellen kasvattamaan lapsiaan.