Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskossa eläminen on parantanut moraaliani

Vierailija
17.06.2019 |

Tai olen oikeastaan aina uskonut Jumalaan mutten ajatellut sitä asiaa niinkään. Sitten tuli elämäntilanne jossa aloin itse aktiivisesti etsiä Jumalaa ja hänen tahtoaan. Aiemmin ajattelin vihaisena, ettei moraalia voi ulkoistaa, että se on ihmisellä olemassa. Käytännössä elämässäni on kuitenkin tapahtunut muutos. Mutta että Jumala vapauttaisi

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, viimeinen virke automaattinen tekstinsyöttö?

Ap

Vierailija
2/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on uskonnonvapaus, älä tuputa, sillä se on moraalisesti arveluttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu sinulle! Älä kuitenkaan lähde tästä tekemään johtopäätöstä, että sama toimisi kaikille ihmisille.

Vierailija
4/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä uskovaiselta odotetaan ja edellytetäänkin. En ole uskovainen, mutta uskovaisten moraaliin luotan.

Vierailija
5/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu sinulle! Älä kuitenkaan lähde tästä tekemään johtopäätöstä, että sama toimisi kaikille ihmisille.

Eihän ap edes yrittänyt tuputtaa mitään kenellekään...outo johtopäätös

Vierailija
6/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä uskovaiselta odotetaan ja edellytetäänkin. En ole uskovainen, mutta uskovaisten moraaliin luotan.

Ei minun tai muidenkaan uskovaisten moraali ole täysin luotettava. Ainoastaan Jumala itse on.

Ap

Vierailija
7/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon, että kristinusko tuo ihan hyvän pohjan moraalille, jos ei itsellä ole energiaa rakentaa itselleen moraalin runkoa filosofisilla pohdinnoilla ja tutkimisella. Se että ihanteet ja moraalikoodit murenevat, kuten nykymaailmassa tuppaa käymään, ei mielestäni ole terveellinen tila. Ihminen kaipaa terveitä ja yleviä ihanteita, joita tavoitella.

Vierailija
8/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudun omasta kokemuksestani. Elämäni näyttää täydelliseltä, mutta kaikki on tuntunut jotenkin tyhjältä (aina).

Olin jo katkeroitumassa hyvää vauhtia kun tutustuin erääseen ihmiseen. En ole koskaan nähnyt tai tutustunut niin seesteiseen ihmiseen kuin hän. Hänellä jos kellä olisi syytä katkeroitua, mutta hän oli jotenkin niin tasapainoinen ja viisas.

Ehdin tuntea tämän ihanan ihmisen n 6 kk. Hän menehtyi vaikeaan sairauteen 2 kk sitten.

Kukaan ei ole vaikuttanut minuun niin syvästi kuin hän...

Vierailija
9/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä uskon, että kristinusko tuo ihan hyvän pohjan moraalille, jos ei itsellä ole energiaa rakentaa itselleen moraalin runkoa filosofisilla pohdinnoilla ja tutkimisella. Se että ihanteet ja moraalikoodit murenevat, kuten nykymaailmassa tuppaa käymään, ei mielestäni ole terveellinen tila. Ihminen kaipaa terveitä ja yleviä ihanteita, joita tavoitella.

Ei turhaan sanota ”maanpäällinen helvetti”. Sitähän tämä elämä on.

Vierailija
10/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan saman kokemuksen. Ennen uskoontuloa en välittänyt oliko mitkään tekemiseni oikein tai edes tehtiinkö minulle oikein. Kunhan jotenkin vaan selviydyin. Tietysti en tehnyt mitään rikoksia tai ainakaan sellaisia, mistä olisi jäänyt kiinni enkä kavereille haistatellut, koska eihän kukaan olisi kattellut mua. Mutta se oli sellaista tasapainoilua sen kanssa, että hyödyt ja haitat. Minulla oli varmasti kyllä normaalia alhaisempi moraali, koska lapsuus oli niin rikkovaa. 

Nyt mietin aina, mikä on oikein, enkä välitä onko se minulle ns. hyödyllistä vai haitallista. Kiitos Jeesuksen ja kyllä myös puolisoni, joka on lapsesta asti ollut oikeudentuntoinen, mitä hänen uskovaiset vanhempansa opettivat. 

Vierailija
11/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tuotakin harrastanut, mutta kokenut sen loputtomaksi yhä laajenevaksi suoksi. Vastauksia ei tule, vain uusia kysymyksiä ja kyseenalaistuksia. Usko Jeesukseen on konkreettisempaa. Että hän on ottanut syntimme ristillä pois ja ylösnoussut.

Ap

Vierailija
12/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tota energiaa, vaikka muille jakaa, mutta aika metsään meni minulla. Otathan huomioon, että kaikki ei ole esim. yhtä kärsivällisiä ja ylipäätään yhtä viisaita. Olen itse aika avarakatseinen ja luova ja kiinnostunut asioista laaja-alaisesti, mutta en mikään viisas. Olen kuitenkin samaa mieltä, että siitä että filosofiset pohdinnat ja tutkiminen on hyvin mielenkiintoista. Uskon, että sitäkin kautta voi ymmärtää asioita, vaikka mulle uskovaisena on selvää, että se ei riitä ihmiselämän merkitykseksi. Kuitenkin mietin voiko ilman Jumalaa olla totuudenrakkautta. 

Vierailija
13/13 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tota energiaa, vaikka muille jakaa, mutta aika metsään meni minulla. Otathan huomioon, että kaikki ei ole esim. yhtä kärsivällisiä ja ylipäätään yhtä viisaita. Olen itse aika avarakatseinen ja luova ja kiinnostunut asioista laaja-alaisesti, mutta en mikään viisas. Olen kuitenkin samaa mieltä, että siitä että filosofiset pohdinnat ja tutkiminen on hyvin mielenkiintoista. Uskon, että sitäkin kautta voi ymmärtää asioita, vaikka mulle uskovaisena on selvää, että se ei riitä ihmiselämän merkitykseksi. Kuitenkin mietin voiko ilman Jumalaa olla totuudenrakkautta. 

Aloin etsiä totuutta kaikesta ja löysin Jeesuksen. Ja kappas, Jeesus sanoi mm. nämä asiat:

1. Etsivä löytää

2. Jeesus on tie, _totuus_ ja elämä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi