Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon eksästä?

Vierailija
17.06.2019 |

Olin eksäni kanssa yhdessä 7 vuotta. Olen 25v nainen. Erosimme minun halustani sillä tunteeni häntä kohtaan loppuivat kokonaan ajan myötä. Mies itse olisi halunnut jatkaa suhdetta kanssani. Eroa teimme usean kuukauden ajan, erosta siis puhuttiin toistuvasti jo kuukausia ennen, sitten katseltiin tilannetta vielä rauhakseltaan ja lopuksi käytännön järjestelyiden vuoksi asuimme yhdessä vielä "pakosta" 2kk vaikka olimme erosta jo päättäneet ja käytännössä siis muutoin eronneet. Elimme 2kk kuin kämppäkaverit ja se oli molemmille henkisesti hyvin vaikea 2kk, etenkin minulle.
Seksi ja läheisyys loppuivat suhteessamme puolivuotta ennen eroa eikä poikkeuksia sattunut kertaakaan tässä asiassa.

Kuukausi erilleenmuuton jälkeen putosi pommi: eksäni aloitti seurustelusuhteen minun parhaan ystäväni kanssa jonka kanssa olin ollut kuik paita ja peppu vuosia! Tottakai olin hämmentynyt tilanteesta, mutta toisaalta en osannut "suuttua" asiasta ehkä osittain siksi että minun tunteeni miestä kohtaan loppuivat jo kauan sitten.

Lähipiirini on antanut kovaa kritiikkiä siitä, miten olen liian kiltti kun haluan jatkaa ystävyyttä parhaan ystäväni kanssa ja minun kuuluisi lyödä välit poikki ystävään. Itse en osaa ajatella kuitenkaan niin. Monet ovat myös sitä mieltä ettei eksäni tunteet ystävääni kohtaan olisi aitoja, vaan tämä yrittäisi ystäväni avulla "pitää minut lähellään" keinoja kaihtamatta. Mitä eksääni 7v ajalta tunnen ei hän ole sellainen ihminen, mutta ymmärrän kuitenkin epäilyt enkä täysin 100% voi olla hänen tunteistaan. Ystäväni kuitenkin vaikuttaa silminnähden rakastuneelta varmasti ja olevansa tosissaan.

Tuottaa kuitenkin ongelmia, kun eksäni tätä nykyä käytännössä asuu parhaan ystäväni luona ja he viettävät liki kaiken ajan kahdestaan. Jos haluan tavata ystävääni ja mennä kahville,eksäni on siellä paikalla tai jos pyydän ystävää luokseni hän haluaa raahata eksäni mukaan. Jos yritän hienovaraisesti ehdottaa tapaamista kahden,yleensä ystäväni sitten kieltäytyy ellei minulle sovi eksän liittyminen seuraan. Välit ystävääni ovat aiemmasta tästä syystä jokseenkin etääntyneet lähinnä ystäväni osalta.

Meillä on myös yhteinen kaveriporukka ja ex pyörii siksikin jatkuvasti mukana. Hän haluaa pitää yhteisistä ystävistä kiinni samoin kuin minä ja illanviettoihin kutsutaan aina kaikki joten jos en haluaisi eksää tavata pitäisi minun jättäytyä pois sillä ex ei sitä tee.

Haluaisin kuitenkin itse jatkaa elämää ilman että ex pyörii kuvioissa mutta se tuntuu mahdottomalta. Kuinka neuvoisitte minua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten odotit? Jos tyyppi on samasta kaveripiiristä niin onhan se selvää, että se siinä pyörii. Jomman kumman vain olisi hylättävä kaverit ja exä. Mutta paras kaverisi on ääliö kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta ei vaan valitettavasti voi vaatia, että he myös eroaisivat eksästäsi.

Vierailija
4/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko tosissasi. Sä olet kynnysmatto. Pistä välit poikki molempiin, kiität mua myöhemmin! Itse "hyväksyin" eksäni ja siskoni (!) suhteen. Olin posttraumaattisessa stressissä ja tajusin vasta vuosia myöhemmin, että minulla olisi ollut oikeus satutettuihin tunteisiini. Kumpikaan ei olisi ollut sen arvoinen, että mielenterveyteni uhalla pysyn suhteessa.

Vierailija
6/6 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi uusi unelma adonis ja ala raahata sitä myös mukanasi. 

Hipelöikää toisianne mahdollisimman paljon eksän edessä. 

Eiköhän eksäsi into roikkua samassa seurassa laannu.