Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveelliset ja helpot eväät töihin

Vierailija
17.06.2019 |

Antakaa vinkkejä terveellisiin eväisiin, joilla selviää koko päivän työssä, johon sisältyy muutakin kuin toimistossa istumista! Pitäisi jaksaa ilman pyörrytystä ja heikotusta kuumassa työympäristössä, mutta laihtua samalla. En ehdi tai jaksa erityisesti valmistaa eväitä kotona, joten niiden pitäisi olla myös helposti kaupasta saatavia!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis helposti kaupasta valmiiksi saatavia

Vierailija
2/18 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa, kestomakkaraa, tomaattia, kurkkua, vissyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilko juureksia oikein runsaasti ja keitä pari kananmunaa. Sitruunalla, yrteillä ja marjoilla maustettua vettä.

Kylmä tuorepuuro ja pähkinöitä. Helppo säilyttää jääkaapissa, voi syödä milloin vain.

Vierailija
4/18 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilko juureksia oikein runsaasti ja keitä pari kananmunaa. Sitruunalla, yrteillä ja marjoilla maustettua vettä.

Kylmä tuorepuuro ja pähkinöitä. Helppo säilyttää jääkaapissa, voi syödä milloin vain.

Et siis lukenut aloitusta lainkaan.

Vierailija
5/18 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein osata sanoa, millaisella eväällä juuri sinä pärjäät ilman heikotuksia ja pyörrytyksiä.

Vierailija
6/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikki Marjaniemellä oli hyviä vinkkejä terveellisiin eväisiin tässä blogissa, joista sain itse apua ja vinkkejä

https://www.maikkimarjaniemi.fi/mita-evaaksi-jarkeva-syominen-reissun-p…

Vierailija
7/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimakkaroita, munkkeja, viinereitä. Juomaksi colaa.

Vierailija
8/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-raejuusto+tonnikala+avokado. Valmistuksena siis pelkästään avokadon pilkkominen ennen töihin lähtöä ja noiden muiden kaataminen samaan astiaan. Jos pitää olla ruokaisaa, niin mukaan voi lisätä vaikka cashew-pähkinöitä

-valmissalaatteihin voi myös lisätä ruokaisuutta lisäämällä pilkotun avokadon. Esimerkiksi fetasalaatti (esim. Pirkka), pilkottu avokado ja karjalanpiirakka

tai valmissalaatti+annosrahka

Minä yritän itse keventää syömisiäni, mutta syön kyllä aterioilla ihan normaalia ruokaa, koska teen seisomatyötä/jonkin verran liikkuvaa työtä. Jos sinua pyörryttää ja heikottaa, syötkö silloin töissä säännöllisesti (3-4 tunnin välein)? Kannattaa tarkistaa tietenkin se, että et syö liian kaloripitoista ruokaa aterioilla. Esimerkiksi Kokkikartanon einekset ovat hyviä, mutta monet niistä ruoista on tehty kermaan.

Vierailija
9/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuilla et laihdu, tästä ei ole mitään oikopolkua. 

Opettelet tekemään ruokaisan salaatin mukaan, ei se kauaa kirpaise kun ei enää ole homma eikä mikään. Eikä mitään kaninruokaversiota, vaan reilusti proteiinia ja hyviä rasvoja, eli et säästele juuston, kalan tai kanan kanssa ja joukkoon aina esim. avokadoa, kikherneitä tms. 

Välipalaksi proteiinirahka tai raejuustoa puoli purkkia.

Sitten käyt ostamassa annosrasioita, ja kun teet kotiruokaa, niin teet aina nelinkertaisen satsin ja pakkaseen mukaan otettavaksi valmisannoksia.

Vierailija
10/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakko kestää niin osta joka päivä tiskiltä salaatti, jonka saa koota rasiaan itse. Kasviksia paljon, proteiiniksi kalaa tai kanaa, lisukkeena voi olla vähän fetaa. Siemenet antaa hyvän lisän terveellisyyteen! Mutta kastike on kaloriansa. Mielestäni sitä ei tarvitse ollenkaan tai sitten öljypohjaista vain vähän.

Jälkiruoaksi voi syödä maitorahkan marjoilla/hedelmäpaloilla.

Vierailija
11/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, kurkku, tomaatti tai paprika, salaattikastike  ja joka päivä vaihtuva lisuke esim valmiiksi kypsä kala, kana tai muna. Joskus juustoa ja papumuhennosta. Huuhtelen, pilkon ja kasaan annoksen vasta töissä, jota varten oma vihannesveitsi, jolle tuppi. Aineksia voi säilyttää töissä, jopa useamman päivän tarpeisiin.

Vierailija
12/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hk blöö, ranskan leipä, sinappia ja punaista maitoa.

Vierailija
13/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helposti kaupasta saatava" summaa aika hyvin nykyajan ongelman. Elintaso alkaa olla niin korkea, että ihmiset ihan oikeasti uskovat, että laadukkaan elämän saa rahalla eikä vaadi itse ajattelemista/viitsimistä.

Vierailija
14/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmissalaattejahan saa kaupoista monenlaisia, niitä vaan, ehkä leipäviipaleen tai parin kera. Kalliiksi kyllä tulee, mutta ihan ok terveellisiä ja sopivasti kaloreita että jaksaa mutta ei liho.

Vierailija
15/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helposti kaupasta saatava" summaa aika hyvin nykyajan ongelman. Elintaso alkaa olla niin korkea, että ihmiset ihan oikeasti uskovat, että laadukkaan elämän saa rahalla eikä vaadi itse ajattelemista/viitsimistä.

Miski tuo sitten on ongelma? Itse olen hyvätuloinen, it-alalla oleva sinkku. En todellakaan käytä aikaani ruoanlaittoon, kun valmistakin saa ja rahaa on ostaa. Töissä vedän yleensä valmissalaatteja, valmis-wrappeja, valmis-susheja, smoothieita tms. Olen hoikka ja hyvinvoiva.

Vierailija
16/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat salaatin kaupasta. Joko valmis hetki-salaatti tai salaattibaarin antimet

Vierailija
17/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miski tuo sitten on ongelma? Itse olen hyvätuloinen, it-alalla oleva sinkku. En todellakaan käytä aikaani ruoanlaittoon, kun valmistakin saa ja rahaa on ostaa. Töissä vedän yleensä valmissalaatteja, valmis-wrappeja, valmis-susheja, smoothieita tms. Olen hoikka ja hyvinvoiva.

Sen kuin vedät. Minusta suurin osa valmiina saatavasta on ihan skeidaa.

Vierailija
18/18 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin vedät. Minusta suurin osa valmiina saatavasta on ihan skeidaa.

No ei ne nyt mitään herkkua ole, mutta itse katson sen pienemmäksi pahaksi kuin sen, että joutuisin käyttämään aikaani ruoanlaittoon. Arkilounaat saa olla jotain vaan tankkaamista, ei tarvitse olla gourmet'ta. Sitten kun haluan herkutella, käyn ravintoloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä