Keksikää minulle juhannukseksi tekosyy
Tarvitsen järkevän tekosyyn/valkoisen valheen juhannusta varten.
Avopuoliso on hoitanut lastenvahdin ja suunnitellut meille reissun. En halua lähteä, mutta en haluaisi loukatakaan, koska tämä olisi ainut yhteinen vloppu tänä kesänä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Heh heh..yritystä on ;D
Niin mitä tarkoitat?
Ap
Sano että sulla ja sun salarakkaallasi on muita suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua lähteä?
Olen vain paljon mieluummin kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua lähteä?
Ap
Kyllä sinun kannattaisi kertoa se ihan oikea syy. Jos lähtee tuolle linjalle, että alkaa keksiä tekosyitä, niitä saa olla keksimässä kohta yhtenään ja helposti tulee keksineeksi ristiin. Esimerkiksi sellainen, joka ei tykkää sillistä, saattaa hätäpäissään sanoa kesän parhaana uudet perunat-silli-kautena, että kun minä olen allerginen kalalle ja sitten elokuussa syö hyvillä mielin savulohta saman porukan kanssa. Tms. Mutta jos sinulle on tärkeää se, että puolisosi ei pahastu, niin mikset menisikin sille reissulle?
Mee nyt, kivaa siellä on kuitenkin.
Sano suoraan. Miksi aina pitää keksiä tekosyy, varsinkin omalle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua lähteä?
ApKyllä sinun kannattaisi kertoa se ihan oikea syy. Jos lähtee tuolle linjalle, että alkaa keksiä tekosyitä, niitä saa olla keksimässä kohta yhtenään ja helposti tulee keksineeksi ristiin. Esimerkiksi sellainen, joka ei tykkää sillistä, saattaa hätäpäissään sanoa kesän parhaana uudet perunat-silli-kautena, että kun minä olen allerginen kalalle ja sitten elokuussa syö hyvillä mielin savulohta saman porukan kanssa. Tms. Mutta jos sinulle on tärkeää se, että puolisosi ei pahastu, niin mikset menisikin sille reissulle?
Siihen on monta syytä miksen lähtisi;
-ei olla vuoteen käyty yhdessä MISSÄÄN muualla, kuin 3 kertaa hänen vanhemmillaan kahvilla
-ei vietetä yleensäkään aikaa yhdessä
-paikalle on tulossa ihmisiä joiden kanssa en halua viettää aikaa
-olen lapsen kanssa yksin kotona 99,9% ajasta, miksi nyt pitäisi leikkiä parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua lähteä?
ApKyllä sinun kannattaisi kertoa se ihan oikea syy. Jos lähtee tuolle linjalle, että alkaa keksiä tekosyitä, niitä saa olla keksimässä kohta yhtenään ja helposti tulee keksineeksi ristiin. Esimerkiksi sellainen, joka ei tykkää sillistä, saattaa hätäpäissään sanoa kesän parhaana uudet perunat-silli-kautena, että kun minä olen allerginen kalalle ja sitten elokuussa syö hyvillä mielin savulohta saman porukan kanssa. Tms. Mutta jos sinulle on tärkeää se, että puolisosi ei pahastu, niin mikset menisikin sille reissulle?
-ei olla vuoteen käyty yhdessä MISSÄÄN muualla, kuin 3 kertaa hänen vanhemmillaan kahvilla
-olen lapsen kanssa yksin kotona 99,9% ajasta, miksi nyt pitäisi leikkiä parisuhdetta
Anteeksi nyt mutta en vieläkään ymmärrä. Jos ette muuten ikinä pääse minnekään ettekä vietä aikaa yhdessä, eikö sitä suuremmalla syyllä kannattaisi lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua lähteä?
Kerro sitten nuo oikeat syyt. Ei kuulosta siltä, että sillä on kauheasti väliä sinulle, jos mies pahastuukin. Mitä ihmettä joku tekosyyn syöttäminen nyt tuossa auttaa?
Mitä ihmeen uhriutumista tämä nyt on? Sanot, että olet mieluummin kotona, mutta sitten, kun luettelet syitä, näkee, että oletkin oikeasti katkera miehellesi jostain ja haluat jäädä kotiin ihan kiusallasi.
Vaikea sanoa, miten olette päästäneet suhteenne tuohon jamaan, mutta kun toinen nyt kuitenkin edes yrittää, voisit arvostaa sitä. Lapsellinen kiukuttelu ei johda mihinkään.
En oikein ymmärrä. Ainoa yhteinen viikonloppu, mutta et siis halua viettää sitä tuttujen kanssa, mutta et myöskään miehen kanssa? Oletko ajatellut sitä, että vaikka sinusta on ihan ok jättää parisuhde oman onnensa nojaan, toinen osapuoli voisi haluta tehdä sen eteen töitä? Voisi olla syytä keskustella asiasta ja miten edetä (vai erota).
Mieti itseäsi puolisona. Oletko käytökseltäsi ihan parasta mitä kumppanisi voi loppuelämäkseen saada? Tämä ajatus kannattaa välillä miettiä ihan jokaisen parisuhteessa olevan.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä. Ainoa yhteinen viikonloppu, mutta et siis halua viettää sitä tuttujen kanssa, mutta et myöskään miehen kanssa? Oletko ajatellut sitä, että vaikka sinusta on ihan ok jättää parisuhde oman onnensa nojaan, toinen osapuoli voisi haluta tehdä sen eteen töitä? Voisi olla syytä keskustella asiasta ja miten edetä (vai erota).
Jos toinen haluaa kerran vuodessa tehdä jotain meidän parisuhteen eteen (uskoisin että tässä ei ole edes kyse siitä, vaan koittaa vaan saada itselleen paremman mielen, niin voi olla taas loppukesän vloput pois kotoa) niin ei paljon mieltä lämmitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen haluaa kerran vuodessa tehdä jotain meidän parisuhteen eteen (uskoisin että tässä ei ole edes kyse siitä, vaan koittaa vaan saada itselleen paremman mielen, niin voi olla taas loppukesän vloput pois kotoa) niin ei paljon mieltä lämmitä..
No mitä sinä sitten sitä mietit, että pitää olla tekosyy, ettei toinen pahastu?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen uhriutumista tämä nyt on? Sanot, että olet mieluummin kotona, mutta sitten, kun luettelet syitä, näkee, että oletkin oikeasti katkera miehellesi jostain ja haluat jäädä kotiin ihan kiusallasi.
Vaikea sanoa, miten olette päästäneet suhteenne tuohon jamaan, mutta kun toinen nyt kuitenkin edes yrittää, voisit arvostaa sitä. Lapsellinen kiukuttelu ei johda mihinkään.
En minä ole katkera, enkä uhriutunut.
Mutta miksi minä nyt lähtisin, kun ei seurani kiinnosta 364 päivänä vuodessa muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos tekosyiden sijaan yrittäisit puhua tästä miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos tekosyiden sijaan yrittäisit puhua tästä miehen kanssa?
Ei olla kumpainenkaan "puhuvaa" ihmistyyppiä.
Itse jos koitan jostain puhua, se menee järjettömäksi itkunsekaiseksi ulinaksi missä ei ole päätä eikä häntää.
Heh heh..yritystä on ;D