Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junassa paperinen lippu päihittää mobiilin 10-0

Vierailija
17.06.2019 |

Meno-paluusta sain n. 10 tekstiviestiä joiden otsikoista ei edes arvaa nitään.
Printtasin 2 a4-paperia.
Niistä näkee selväkielisesti kaiken ja toimii kuin vanhan ajan junan vessa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
2/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt näitä mobiililippuja selvitettävän junassa minuuttikaupalla. Kehitys on alkutekijöissään.

Sen pitäisi toimia niin että junan ovella juna kommunikoisi puhelimen kanssa, käyttäjän tai konnan tarvitsematta tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä mobiililippuja selvitettävän junassa minuuttikaupalla. Kehitys on alkutekijöissään.

Sen pitäisi toimia niin että junan ovella juna kommunikoisi puhelimen kanssa, käyttäjän tai konnan tarvitsematta tehdä mitään.

Nykytekniikka mahdollistaisi myös helpon ja halvan bussirahatuksen.

Astut sisään, bussi rekisteröi puhelimesi ja matkan alun, poistut bussista, bussi kirjaa taas. Lasku tililtä matkan mukaan. Ei tarvittaisi "vyöhykeviidakkoa", kortteja eikä jonotusta.

Liian helppoa ja halpaa?

Vierailija
4/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astut sisään, bussi rekisteröi puhelimesi ja matkan alun, poistut bussista, bussi kirjaa taas. Lasku tililtä matkan mukaan. Ei tarvittaisi "vyöhykeviidakkoa", kortteja eikä jonotusta.

Liian helppoa ja halpaa?

Vähän liian isoveli valvoo. Mutta siihen varmaan ollaan menossa joo.

Vierailija
5/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lentokoneen boarding passin kanssa. Kerran jouduin avamaan sen puhelimesta. Laitteet eivät meinanneet tunnistaa sitä ja lopulta ehkä 5. kerralla onnistui.

Vierailija
6/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian helppoa ja halpaa?

Vähän liian isoveli valvoo. Mutta siihen varmaan ollaan menossa joo.

Puhelintahan valvotaan jo nyt 24/7. Netistä voit tarkistaa missä olit vaikka kuukausi sitten  ;-(

Vierailija
7/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mobiililiput ja boarding passit voi tallentaa puhelimeen, kuva- tai asiakirjatiedostona. Klikkaus avaa varmasti, jos puhelimesi muuten toimii.

Et ole riippuvainen tietoliikenneyhteyksistä tai juntturoivasta sovelluksesta.

Vierailija
8/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mobiililiput ja boarding passit voi tallentaa puhelimeen, kuva- tai asiakirjatiedostona. Klikkaus avaa varmasti, jos puhelimesi muuten toimii.

Et ole riippuvainen tietoliikenneyhteyksistä tai juntturoivasta sovelluksesta.

Mutta tyhjä akku tekee matkaasi stopin...

Kyllä paperinen on paras.

Vierailija
9/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei koskaan mitään ongelmaa mobiililipuissa, mutta sehän on hyvä että jokainen voi tehdä niin kuin itse haluaa

Vierailija
10/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras on automaatista ostettu lippu. Paperinen todiste, mutta niin pieni, että mahtuu taskuun tai lompakkoon.

Vierailija
11/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaat ja hakkerit voivat katsoa ihmisten puhelimista, koska kodin voi tyhjentää. Varsin kätevää varsinkin yksineläjien kohdalla.

Vierailija
12/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti nauraa mulle, kun en koskaan käytä mobiililippuja, vaikka ne on "niin käteviä, sä jäät kehityksessä jälkeen".

Mutta mä panikoin aina juuri esim akun loppumista, tai sitä ettei ole nettiä (olen wifin varassa) tai jotain muuta menee vikaan...

Vierailija
13/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinen lippu ei ole nykyaikaa. Konduktööritkin katsovat ihmetellen niitä muinaisjäännöksiä joilla sellainen vielä on.

Vierailija
14/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian helppoa ja halpaa?

Ja jos meinaisi vahingossa astua väärällä pysäkillä pois, tulisi tuplalaskutus.

Sopii ehkä teille rauhallisille, mutta olen itse sellainen häslä, että nykytekniikka ei vaan sovi minulle aina.

Vierailija
15/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein paras on automaatista ostettu lippu. Paperinen todiste, mutta niin pieni, että mahtuu taskuun tai lompakkoon.

Mutta hinta voi ollakin sitten aivan jotain muuta kuin joku netistä ostettu tarjouslippu eikä se hinta ole ikinä automaatista vähemmän.

Vierailija
16/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperinen lippu ei ole nykyaikaa. Konduktööritkin katsovat ihmetellen niitä muinaisjäännöksiä joilla sellainen vielä on.

No älä nyt liiottele.

Vierailija
17/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi millään tätä itsepalvelu-yhteiskuntaa. Ennen oli niin kätevää ostaa se junalippu palvelutiskiltä. Ei tarvinnut tietää mistään mitään, kun pystyi kysymään kaiken asiakaspalvelijalta. Oikeasti säästyi paljon aikaa.

Vierailija
18/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hinta voi ollakin sitten aivan jotain muuta kuin joku netistä ostettu tarjouslippu eikä se hinta ole ikinä automaatista vähemmän.

Tarjousliput pitää ostaa etukäteen. Kertaakaan ei ole tullut elämässä sellaista tilannetta, että olisin saanut edes netistä tarjouslippua.

Vierailija
19/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna? Yksityisautoilu on keksitty.

Vierailija
20/56 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjousliput pitää ostaa etukäteen. Kertaakaan ei ole tullut elämässä sellaista tilannetta, että olisin saanut edes netistä tarjouslippua.

Onpa sinulla ollut huono tuuri. En edes matkusta junalla, jollen saa edullista lippua ostettua. Ja etukäteenhän sekin on, kun ostaa automaatista. Mutta osta sinä vain.