Junassa paperinen lippu päihittää mobiilin 10-0
Meno-paluusta sain n. 10 tekstiviestiä joiden otsikoista ei edes arvaa nitään.
Printtasin 2 a4-paperia.
Niistä näkee selväkielisesti kaiken ja toimii kuin vanhan ajan junan vessa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein paras on automaatista ostettu lippu. Paperinen todiste, mutta niin pieni, että mahtuu taskuun tai lompakkoon.
Mutta hinta voi ollakin sitten aivan jotain muuta kuin joku netistä ostettu tarjouslippu eikä se hinta ole ikinä automaatista vähemmän.
VR:n pitää laittaa niihin automaatteihin äkkilähtöjä! Muuttaa laskutussysteemiä äkkilähtijöitä suosivaksi.
Miksi ihmeessä? Sehän on VR:n etu että ne tietäisivät matkustajamäärät mahdollisimman pitkältä ajalta ja osaisivat varautua tarpeeseen. Miksi he suosisivat äkkilöhtöjä, kun haluaisivat että liput ostetaan reilusti etukäteen?
Kuitenkin niillä on aina se sama määrä vaunuja, ja junat loppuunmyytyjä, jos on yllättävä sesonki, kuten joulu joka vuosi...
No ei sitä vaunukapsiteettiakaan tietenkään mitoiteta satunnaisten ruuhkahuippujen mukaan. Kaikkeen mahdolliseen varautuminen tulee äärettömän kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mobiililiput ja boarding passit voi tallentaa puhelimeen, kuva- tai asiakirjatiedostona. Klikkaus avaa varmasti, jos puhelimesi muuten toimii.
Et ole riippuvainen tietoliikenneyhteyksistä tai juntturoivasta sovelluksesta.Mutta tyhjä akku tekee matkaasi stopin...
Kyllä paperinen on paras.
Paperinen lippuhan ei voi kadota tai tuhoontua....
Kun paperilippu tuhoontuu tai menee hukkaan, niin se on voi voi. Sähköisen lipun voi vielä "pelastaa" vaikka puhelin hajoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku mobiilikiimoitettu kertoa missä suhteessa mobiili on parempi kuin se A4?
Esimerkiksi siinä suhteessa että et tarvitse printteriä sen käyttämiseksi. Yleensä en tiedä tarkkaan millä junalla haluan matkustaa, joten ostan lipun vasta viime tipassa matkalla asemalle. Eipä onnistu printtilipulla. Mobiililippua ei myöskään tarvitse erikseen muistaa ottaa mukaan vaikka sen olisikin hankkinut ennakkoon, kännykkä on kaikilla mukana joka tapauksessa.
Ottaa kuvakaappauksen siitä lipusta... Ei tarvitse miettiä toimiiko netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pro Aspa kirjoitti:
En jaksaisi millään tätä itsepalvelu-yhteiskuntaa. Ennen oli niin kätevää ostaa se junalippu palvelutiskiltä. Ei tarvinnut tietää mistään mitään, kun pystyi kysymään kaiken asiakaspalvelijalta. Oikeasti säästyi paljon aikaa.
Tykkäätkö myös jonottamisesta?
Tarpeeksi aspoja, problem solved. Kaikille töitä, toinenkin problem solved.
Ei toimi tässä maassa, koska työntekijälle pitäisi maksaa palkkaa ja sehän tarkoittaa että joku menettää rahaa. Ja tässä tapauksessa se olisi valtio ja sehän ei käy päinsä.
Vierailija kirjoitti:
Paperinen lippu ei ole nykyaikaa. Konduktööritkin katsovat ihmetellen niitä muinaisjäännöksiä joilla sellainen vielä on.
Onko sulla enemmänkin harhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mobiililiput ja boarding passit voi tallentaa puhelimeen, kuva- tai asiakirjatiedostona. Klikkaus avaa varmasti, jos puhelimesi muuten toimii.
Et ole riippuvainen tietoliikenneyhteyksistä tai juntturoivasta sovelluksesta.Mutta tyhjä akku tekee matkaasi stopin...
Kyllä paperinen on paras.
Paperinen lippuhan ei voi kadota tai tuhoontua....
Kun paperilippu tuhoontuu tai menee hukkaan, niin se on voi voi. Sähköisen lipun voi vielä "pelastaa" vaikka puhelin hajoaisi.
Höpsis!
Niitä a-nelosiahan voi tulostaa rajattomasti ennen ja jälkeen sen ensimmäisen tuhoontumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Missä printaatte boarding passin?
- Hei, ota kuvakaappaus/ tiedosto lipusta, niin ei ole netistä riippuvainen.
Itse laitan kyllä varausnumerot paperille, jos puhelin hajoaisi...
Kaikkialla ei jostain syystä toimi kuvakaappaus, vaan pitää olla alkuperäinen lippu. Esim. pari vuotta sitten kävin mieheni kanssa Korkeasaaressa. Mieheni osti liput etukäteen netissä, ja lähetti minulle kuvakaappauksena lipun. Hän itsekin yritti päästä kuvakaappauslipulla sisään, mutta työntekijä sitten ohjeisti, että niillä lipuilla ei pääse sisään, vaan pitää näyttää ne alkuperäiset viestinä tai spostina tulleet liput, niin silloin lipunlukulaitteet osaavat lukea ne. Kyse ei ollut myöskään näytön kirkkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt näitä mobiililippuja selvitettävän junassa minuuttikaupalla. Kehitys on alkutekijöissään.
Sen pitäisi toimia niin että junan ovella juna kommunikoisi puhelimen kanssa, käyttäjän tai konnan tarvitsematta tehdä mitään.
Nykytekniikka mahdollistaisi myös helpon ja halvan bussirahatuksen.
Astut sisään, bussi rekisteröi puhelimesi ja matkan alun, poistut bussista, bussi kirjaa taas. Lasku tililtä matkan mukaan. Ei tarvittaisi "vyöhykeviidakkoa", kortteja eikä jonotusta.
Liian helppoa ja halpaa?
Vähän liian isoveli valvoo. Mutta siihen varmaan ollaan menossa joo.
Puhelintahan valvotaan jo nyt 24/7. Netistä voit tarkistaa missä olit vaikka kuukausi sitten ;-(
Taas voi onnitella itseään, kun ei omista puhelinta. Aah!
Itse tykkään ostaa junalipun puhelimeen niin voi marssia heti paikalle eikä jäädä aulaan leimaamaan lippua. Junissa on myös pistorasioita sen varalle, että akku sattuisi loppumaan. Myös lipuntarkastajilla on varavirtalähteitä mukana. Sen sijaan tykkään kyllä matkakortista enemmän kuin mobiililipusta, kun pelkään, että jos lippu ei tulekaan ihan heti ja on kiire hypätä vaikka ratikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt näitä mobiililippuja selvitettävän junassa minuuttikaupalla. Kehitys on alkutekijöissään.
Sen pitäisi toimia niin että junan ovella juna kommunikoisi puhelimen kanssa, käyttäjän tai konnan tarvitsematta tehdä mitään.
Astut sisään, bussi rekisteröi puhelimesi ja matkan alun, poistut bussista, bussi kirjaa taas. Lasku tililtä matkan mukaan. Ei tarvittaisi "vyöhykeviidakkoa", kortteja eikä jonotusta.
Liian helppoa ja halpaa?
Vähän liian isoveli valvoo. Mutta siihen varmaan ollaan menossa joo.
Puhelintahan valvotaan jo nyt 24/7. Netistä voit tarkistaa missä olit vaikka kuukausi sitten ;-(
Taas voi onnitella itseään, kun ei omista puhelinta. Aah!
Ilmiselvästi sinulla on jotain salattavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pro Aspa kirjoitti:
En jaksaisi millään tätä itsepalvelu-yhteiskuntaa. Ennen oli niin kätevää ostaa se junalippu palvelutiskiltä. Ei tarvinnut tietää mistään mitään, kun pystyi kysymään kaiken asiakaspalvelijalta. Oikeasti säästyi paljon aikaa.
Tykkäätkö myös jonottamisesta?
Tarpeeksi aspoja, problem solved. Kaikille töitä, toinenkin problem solved.
Ei kai siinä mitään kunhan nämä palvelun vaatijat maksavat itse haluamansa kulut. Kaupassakin pitäisi hinnoitella kassatapahtuma erikseen. Käteismaksu palvelukassalla 10€, korttimaksu palvelukassalla 5€ ja korttimaksu itsepalvelukassalla 2€.
Olen ostanut palveluluukulta ihan täysihintaisia lippuja, ei sieltä mitään tarjouslippuja saanut. Etukäteen netistä ostamiani lippuja on jopa jäänyt käyttämättä, kun suunnitelmat ovat muuttuneet.
Ja toi kassahinnoittelu on sulla pielessä. Laskepa uudelleen mitä noin minuutti maksaa, jos myyjän palkka on reippaasti alle 2 tonnia kuussa.
Mä oon vanhanaikainen ihminen. En tykkää käyttää puhelinta kuin viestittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian helppoa ja halpaa?
Se akku voi silti loppua....
Mulla on kortti, joka toimii tuolla periaatteella. Piippaan itseni kulkuneuvoon sisään ja poistuessani ulos. Sama kortti käy juniin, busseihin, ratikoihin, metroon.... Voi mennä ihan saldolla, tai mulla on itsellä sellainen "liittymä", että maksan reilun 30 e / kk ja viikonloppuisin matkustan ilmaiseksi (pe ilta-ma aamu) ja viikolla 40% alennuksella. Alankomaissa tämä, ja on kätevä.
Minä haluan perheliput takaisin! Joskus lippu tuli yhtenä kappaleena, nyt neljänä eri viestinä kun reissaa kolmen lapsen kanssa. Niin ärsyttävää vaihdella sitä lippua kännykän näytölle kun kaikki ovat omissa viesteissään.
Ei kai siinä mitään kunhan nämä palvelun vaatijat maksavat itse haluamansa kulut. Kaupassakin pitäisi hinnoitella kassatapahtuma erikseen. Käteismaksu palvelukassalla 10€, korttimaksu palvelukassalla 5€ ja korttimaksu itsepalvelukassalla 2€.