Muita kaljuuntuvia naisia?
Kyllä tämä edelleen masentaa, vaikka olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä kohtaloni. Hiukset ovat aina olleet ohuet, mutta kolmikymppisenä alkoi raju oheneminen erityisesti päälaelta. Lääkärissä on juostu, hormoniasiat todettu normaaleiksi - perinnöllistä vaikuttaa olevan, oikea lottovoitto. Kaljuja naisia ihan lähisuvussa ei ole, mutta isä kaljuuntui jo kaksivitosena.
Käytän Rogainea päivittäin ja se on auttanut jonkun verran. Toppikia laitan juhliin tms, ettei päälaki paistaisi niin pahasti läpi. Spironolaktoni-kuurinkin söin pari vuotta sitten ja se kyllä auttoi, mutten haluaisi koko ajan käyttää lääkkeitä, jotka aiheuttavat sikiövaurioita...ja ne kalium-mittauksetkin vielä. Peruukki se on todennäköisesti hankittava ennen 40 ikävuotta. On kyllä ikävä vaiva. (Ja niille jotka asiasta eivät tiedä: naisten kaljuuntuminen ei ole ihan samanlaista kuin miehillä, vaan hiukset ikään kuin ohentuvat päälaelta kauttaaltaan ja päälaki alkaa paistaa läpi).
Olisi kiva kuulla kohtalontovereiden mietteitä asiasta.
Kommentit (24)
Mitä brittinaiset käyttävät, kun näyttää että heidän hiuksensa ovat tuuheita?
Onko kellään tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Käytän MSM-orgaanista rikkiä ja Berberiiniä, molemmat kasvattaa kynsiä ja hiuksia, kannattaa kokeilla.
Katsoin islantilaista sarjaa telkkarista. Tuolla rikkipitoisella maalla näyttää olevan todella paksutukkaisia naisia. Ilmeisesti juuri rikkiä kannattaa syödä.
Piikin kai auttaa. Nokkoset on ilmaisia.
2: Juu, niinpä - itse olen miettinyt, että voisiko olla, että minulla olisi jotenkin poikkeuksellisen voimakas geneettinen taipumus kaljuuntumiseen (isä tosiaan menetti hiuksensa aika nuorena, vain n. 25-vuotiaana) minkä takia pieni lasku estrogeenissa tai pieni nousu testosteronissa aiheuttaisi hiustenlähdön - en tiedä! Tilanteeni on aiheuttanut ihmetystä myös hiustenlähtöön perehtyneessä lääkärissä. Kuukautiset on aina olleet normaalit. Iho on kyllä aina ollut rasvoittuva.
Jonkun verranhan on teorioita myös siitä, että pään verenkierto liittyisi jollain tavalla hiusten kuntoon ja hiustenlähtöön. Rogainen vaikutusmekanismiahan ei täysin tunneta, tiedetään vain, että se laajentaa verisuonia ja sitä kautta saattaa auttaa hiuksia kasvamaan.
ap