Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Raskaus puolessa välissä ja +7kg jo hankittu :(

Vierailija
16.06.2019 |

Ahdistaa, miten tässä näin kävi? Olen syönyt mielestäni suht samalla lailla kuin viimeiset vuodet, silti jo ihan tolkuton painonnousu! Mikä ihme tässä nyt on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihan normaalia...

Vierailija
2/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh +30 on kun olet valmis synnyttämään. Sitten teet pari vuotta aktiivisesti töitä että pääset edes nykytilaan. Sitä se teettää etkä mitään sille voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turvotusta? Jaksatko liikkua? Oletko kiinnittänyt huomiota siihen mitä syöt? Eli herkkuja vai oikeaa ruokaa?

Toisille painoa vaan kertyy, toki siihen itse pystyy jonkin verran vaikuttamaan. Itse olen nyt puolessa välissä ja painoa tullut lisää 3 kg, mikä tuntuisi olevan lähinnä tuossa vatsassa.

Vierailija
4/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee se kaikki paino tuohon mennessä, lopussa ei enää. Ei ole edes suuri kertymä.

Vierailija
5/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko turvotusta? Jaksatko liikkua? Oletko kiinnittänyt huomiota siihen mitä syöt? Eli herkkuja vai oikeaa ruokaa?

Toisille painoa vaan kertyy, toki siihen itse pystyy jonkin verran vaikuttamaan. Itse olen nyt puolessa välissä ja painoa tullut lisää 3 kg, mikä tuntuisi olevan lähinnä tuossa vatsassa.

Sormus ei purista vielä, muuten en osaa turvotusta arvioida.. Lopetin normaalit harrastukset viikko sitten, nyt raskaana olevalle sopivampaa jumppaa harrastelen. Syön toki joskus herkkuja kuten ihan normaalistikin, tällä viikolla pari jätskiä ja hampurilainen. Ei huvittaisi millekään erikoisdieetille alkaa. Karkin ja sipsin olen kyllä lopettanut.

Viimeksi tuli 11 kg, en yhtään muista missä järjestyksessä. Eiköhän nyt nouse enemmän :(

Ap

Vierailija
6/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee se kaikki paino tuohon mennessä, lopussa ei enää. Ei ole edes suuri kertymä.

Minulle tuli ainakin viimeksi loppuun asti tasaisesti. Raskaus on kyllä nyt ollut aivan erilainen, saa nähdä miten käy.. Olin kyllä alussa nyt kevyempi ja vatsa on kasvanut huomattavasti aiemmin.. Ap

Vierailija
7/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla tuli ekan kanssa painoa tasaisemmin, puolivälin jälkeen vasta reilummin. Tokan kanssa sama juttu kuin sinulla, paino nousi alkuun paljon reippaammin ja puolivälissä oli jo tuo 7kg tarttunut. No, sitten kävikin niin että 8.kuulla sairastin pari todella pitkää ja kuluttavaa tautia, eikä paino enää noussut. Molemmissa raskauksissa lopullinen painonnousu on ollut 10-11 kg ja palautuminen nopeaa. Älä murehdi, vaan nauti odotuksesta!

Vierailija
8/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekassa raskaudessa +5 kg. Nykyinen raskaus (rv35+1) - 1,6 kg mutta maha on kyllä isompi kuin viimeksi.

Vierailija
9/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minulla tuli ekan kanssa painoa tasaisemmin, puolivälin jälkeen vasta reilummin. Tokan kanssa sama juttu kuin sinulla, paino nousi alkuun paljon reippaammin ja puolivälissä oli jo tuo 7kg tarttunut. No, sitten kävikin niin että 8.kuulla sairastin pari todella pitkää ja kuluttavaa tautia, eikä paino enää noussut. Molemmissa raskauksissa lopullinen painonnousu on ollut 10-11 kg ja palautuminen nopeaa. Älä murehdi, vaan nauti odotuksesta!

En toki toivo että sairastuisin tässä, mutta toivottavasti muuten minulle kävisi myös noin ja painonnousu pysyisi järkevänä.

Olen aina ajatellut että syömällä normaalisti paino nousee sen verran kuin sen tarvitsee. Nyt vain omalla kohdalla vaikeampaa hyväksyä. Ehkäpä pienempi alkupaino käskee vartalon kerätä enempi vararasvaa.

Inhottavaa tämä läskin pelkääminen. Sellaista se on kun on vähän kroppa komplekseja.. Ap

Vierailija
10/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli ekassa raskaudessa +5 kg. Nykyinen raskaus (rv35+1) - 1,6 kg mutta maha on kyllä isompi kuin viimeksi.

Kamalalta tuokin kuulostaa, tsemppiä sinne! Ap

Vierailija
11/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tehdä sokerirasitus? Raskausdiabetes voi nostaa reippaasti painoa. En toki halua pelästyttää sinua ja joillain vain tulee hieman enemmän kiloja. :) Minulle tuli +20kg ja alle vuodessa ne hävisi itsekseen.

Vierailija
12/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv 31 ja tullut 9 kg. Nyt nousu on hidastunut ja viime viikolla nousi enää 100 g. Useampi raskaus takana ja aina lähtöpaino ollut n.47 kg. Alussa paino on noussut hurjastikin mutta lopussa hidastunut ja 10-12 kg tullut/raskaus. Vähärasvainen ja runsaskuituinen ruokavalio toiminut kohdallani.

Vierailija
13/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole aika normaalia? Mä katsoin just neuvolakorttiani, kun täällä joku niin kovasti väitti, että tiettyihin raskausviikkoihin mennessä ei pitäisi tulla painoa. En nyt siis muuten pitäisi omaa raskauttani jonain mittatikkuna, mutta kun kätilö sanoi molemmissa raskauksissa, että mun painonnousu meni juuri kuin oppikirjan mukaan. Mulla oli viikolla 21 tullut painoa jotain 6 ja 7 kilon välillä, jos nyt oikein muistan.

Vierailija
14/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tehdä sokerirasitus? Raskausdiabetes voi nostaa reippaasti painoa. En toki halua pelästyttää sinua ja joillain vain tulee hieman enemmän kiloja. :) Minulle tuli +20kg ja alle vuodessa ne hävisi itsekseen.

On tehty jo yksi kun on sukurasitetta. Huomaan kyllä että sokerit heiluvat ainakin alaspäin voimakkaasti. Epäilen että se on reaktio voimakkaisiin nousuihin. Toinen rasitus on luvassa muutaman viikon päästä.

Minua imetys ja yövalvominen lihotti viimeksi, joten en voi turvautua tuohonkaan mihin valtaosa voi. Mutta saahan sitä sitten laihdutuskuurilla painon normaaliksi imetyksen jälkeen. Ei vaan jaksaisi vuotta olla pullea. Eikä tietty sitä kuuriakaan ellei ole pakko. Ap

Vierailija
15/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole aika normaalia? Mä katsoin just neuvolakorttiani, kun täällä joku niin kovasti väitti, että tiettyihin raskausviikkoihin mennessä ei pitäisi tulla painoa. En nyt siis muuten pitäisi omaa raskauttani jonain mittatikkuna, mutta kun kätilö sanoi molemmissa raskauksissa, että mun painonnousu meni juuri kuin oppikirjan mukaan. Mulla oli viikolla 21 tullut painoa jotain 6 ja 7 kilon välillä, jos nyt oikein muistan.

Juuri tuo "puoleen väliin mennessä ei tarvitse tulla yhtään" ahdistaa! Joka paikassa lukee noin. Mulla on tissit kasvaneet pari kokoa ja vatsa tosi iso normaaliin verrattuna. Lihasten kustannuksellako tässä olisi pitänyt kasvaa?

Paljonko sulle lopulta kertyi?

Ap

Vierailija
16/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rv 31 ja tullut 9 kg. Nyt nousu on hidastunut ja viime viikolla nousi enää 100 g. Useampi raskaus takana ja aina lähtöpaino ollut n.47 kg. Alussa paino on noussut hurjastikin mutta lopussa hidastunut ja 10-12 kg tullut/raskaus. Vähärasvainen ja runsaskuituinen ruokavalio toiminut kohdallani.

Tuo tuntuu minusta ihan hölmöltä alkaa jollekin ruokavaliolle raskauden takia. Päähän ei vaan mahdu miksi joku mikä on sopinut pitkään pitäisi muuttaa värasvaisemmaksi vain koska on raskaana. Ap

Vierailija
17/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa raskaudessa 16kg yhteensä. Voi sitä motkotuksen määrää neuvolassa koko raskauden ajan. Synnärille jäi 13kg ja kotiin tulin siis 3kg painavampana kuin ennEn raskautta. Vuos tästä painoin 10kg vähemmän.

Vierailija
18/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minkä kokoinen olit raskauden alussa. Hoikalla voi nousta paljonkin ja ylipainoisella ei pitäisi nousta juurikaan. Jos nousu jatkuu samanlaisena niin kannattaa fiksata ruokavaliota kasvispainotteisemmaksi.

Vierailija
19/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä painolla siis on? Normaalia on painonnousu 3-30kg. Riippuu lähtöpainostasi, kuinka iso vauva on tulossa, jne... "Luonto hoitaa". Älä käy vaa'alla jos stressaa!

Mulle tuli lähemmäs 30kg. Lähtöpaino oli normaalipaino. Kaikki tuo 30kg tuli puolenvälin jälkeen :D kyllä siinö totisesti paisuin! synnärille jäi ehkä vajaa 10kg ja loput tippui hitaasti itsekseen vauvavuoden aikana. Viiden kilon "säteellä" olen samanpainoinen nyt kuin juuri ennen raskautta.

Nämä ovat ihan yksilöllisiä juttuja, ja itse en kyllä hirveästi viitsisi ajatella raskausajan painoa. Kamalaa, että sinulla aloittaja on noin pahoja kehonkoostumus-komplekseja. Kuulostaa todella ahdistavalta elämältä.. joutua miettimään omaa painoa ja "elämää pulleana" (mitä väliä?). Tsemppiä! Yritä unohtaa painojutut kokonaan, mieti niitä ens kerran kun olen lopettanut imetyksen 3kk sitten , vauva on yli vuoden ja saat nukkua täydet yöunet. Jos kaikki nämä seikat eivät täyty niin sun painosi ei tarvitse olla minkäänlainen prioriteetti...

Vierailija
20/37 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin raskauden alussa (eka neuvolakäynti) noin 86 kg, oletan että tulin raskaaksi vuoden yrityksen jälkeen juuri siksi, että aloin pudottaa painoa. Lähtöpaino vuoden alussa oli 96 ja tosiaan 10 kg lähti nopeasti. Pääsin noin 84 kg asti, kävin omasta tahdostani ravintoterapeutillakin varmistamassa etten syö liian vähän tms, ja siellä sanottiin että syön ihan täydellisesti eikä haittaa jos paino vielä putoaa ja hyvä jos putoaa tai pysyy samassa niin pitkään kuin mahdollista.

Nyt rv 22+4, ja painoin tänä aamuna 87. Viime viikolla painoin jo melkein 89. Vähän alkoi ahdistaa, että jo tässä vaiheessa alkaa kiloja kertyä, kun niitä ei pitänyt tulla yhtään lisää. Olen mahdoton iltasyöppö, joten suurin muutos vuoden alusta oli, että aloin kirjoittaa ylös kaiken mitä syön ja juon ja yritän olla syömättä klo 18 jälkeen. Ravintoterapeutin mukaan jälkimmäinen on turhaa, mutta minulla se juuri toimii.

En kuitenkaan viitsi ottaa hirveää stressiä asiasta. Tiedostan, että olen syönyt viime viikkoina herkkuja vähän turhan usein ja liikaa hiilihydraatteja, mutta ensi vuonna sitten taistelen itseni normaalipainoon. Lihavuudesta ei ole onneksi ilmennyt mitään haittoja, raskausdiabetesta tms, ainoastaan se raskaaksi tuleminen kesti. Ja vähän kurjaa kun minusta ei varmaan vielä pitkään aikaan varmuudella näe, että olen raskaana, vaan voisi luulla että läskillä on vain keskivartalolihavuutta. Vain raskaudesta tietävät näkevät eron. Ehkä sitten seuraavassa raskaudessa minulla on sutjakka kroppa ja sellainen söpö masu kuten vaikka mungis-bloggaajalla samoilla viikoilla ja paljon aikaisemminkin!