Minkälainen tuntemasi mies ei n. 30-vuotiaanakaan ole valmis isäksi?
Kuvaile elämäntapaa, luonnetta ja miksi hän ei ole valmis isäksi.
Onko nykyisin enemmän n. 30-vuotiaita miehiä, jotka eivät ole tähän rooliin valmiita? Mistä se johtuu?
Kommentit (32)
Eipä mun sitä valmiuttani tarvitse kenellekään selitellä, koska ei ole vielä lakia, että lapsia olisi pakko hankkia. -M30
Tarkoitatko sellaisia, jotka ovat itse sanoneet haluavansa lapsia, mutta vasta myöhemmin, sellaisia, jotka eivät vielä halua muodostaa kantaansa lastenhankintaan ylipäätänsä, vai sellaisia, jotka sivusta seurattuna eivät ole isämateriaalia (ja lapsia mahdollisesti jo on tai ei ole)?
Minä olin sellainen kolmekymppisenä ja olen edelleen viisikymppisenä. Hoivaviettini on matala. Lisäksi arvostan vapaata elämäntyyliä, mitä ei rajoita sen enempää lapset kuin lemmikitkään. Pidän matkailusta, juhlimisesta ja kaikesta muusta, mikä ei oikein sovi yhteen perhe-elämän kanssa.
Onneksi olen löytänyt kaltaiseni vaimon.
kivekset ei laskeutuneet muutenkaan ei ota eteen niin siirtäminen ei onnistu
Mun serkkuni oli tuollainen. ''Heräsi'' neljänkympin korvilla ja rupesi pykäämään muksuja :D
Nyt on kuulemma jo kolmas suunniteilla. Osa sitten pystyy jäämään veloiksi, mutta miellän tällaiset ihmiset sellaisiksi jotka ovat sinut itsensä kanssa eivätkä säntäile sinne sun tänne valtavirran mukana.
Ei ole löytänyt itsestään motivaatiota heikentää omaa elämänlaatuaan. On sitä mieltä, että elämänlaadun pitäisi olla mieluummin hyvä kuin huono.
Vierailija kirjoitti:
Mun serkkuni oli tuollainen. ''Heräsi'' neljänkympin korvilla ja rupesi pykäämään muksuja :D
Nyt on kuulemma jo kolmas suunniteilla. Osa sitten pystyy jäämään veloiksi, mutta miellän tällaiset ihmiset sellaisiksi jotka ovat sinut itsensä kanssa eivätkä säntäile sinne sun tänne valtavirran mukana.
Tiedätkö mikä sai muutoksen aikaan? Mistä löysi nelikymppisenä kumppanin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä sai muutoksen aikaan? Mistä löysi nelikymppisenä kumppanin?
Sen kun tietäisi! Reilu 20v. biletti kaikki vapaansa ja sitten yhtenä päivänä jätti lapsettoman eksänsä. Meni hetki ennen kuin ilmoitti löytäneensä uuden, jonka kanssa ovat saaneet jo kaksi lasta. Mikä lie auringonpistos iski viimeisimmällä lomamatkalla ;)
En tiedä mistä löysi tämän uuden naisensa. Ihan kantasuomalainen nainen on, eikä mikään tuonti mitä yleensä tuppaa näkemään tämän ikäisillä miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytänyt itsestään motivaatiota heikentää omaa elämänlaatuaan. On sitä mieltä, että elämänlaadun pitäisi olla mieluummin hyvä kuin huono.
Pöyristyttävää!
Ei voi sanoa edes mieheksi. Ennemmin 30v pikku poika. Ei osaa tehdä ruokaa, hygienia huono, äiti pesee pyykit ja käy siivoamassa. Poju kittaa kaljaa ja pelaa pleikkaria yömyöhään. Ei pelaaminen itsessään ole huono asia tai mitään mutta jos kaikki vapaa-aika ja yölläkin pelaa niin huhhuh.. Miten tollaisen kanssa pystyisi edes vakavaa suhteeseen jos on täysi reppana, ettei pysty itsestään huolehtimaan? Ei todellakaan sovellu isäksi.
Työpaikalla 30v tai alle miehistä 90%:lla ei ole lapsia. Koko Suomen miesten tilasto ei ole kaukana tuosta.
Tämä tuttava mies on lähes 40 eikä löydä naista millään. Näitä sinkkuja on paljon. Hänellä taitaa olla liian tiukat kriteeritkin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuttava mies on lähes 40 eikä löydä naista millään. Näitä sinkkuja on paljon. Hänellä taitaa olla liian tiukat kriteeritkin naiselle.
Miksi hän ei ole valmis isäksi? (Sitähän ketju koskee.)
Ei kykene asettamaan toisen ihmisen etua oman etunsa edelle. Elämänhallinta heikkoa. Päihteidenkäyttöä. Huono tunteidensäätely. Sosiopatia. Narsismi. Kyvyttömyys kantaa vastuuta itsestään ja omasta elämästään. Huonot vuorovaikutuskyvyt. Empatian puuttuminen. Epäterve seksuaalisuus. Toisten ihmisten pitäminen objekteina. Ilkeys, vähättely ja arvostelu. Henkisesti väkivaltainen. Lapsellisuus. Päämäärien puute elämässä. Taloudellinen hyväksikäyttö. Itsekkyys ja itsekeskeisyys. Ei ole itsenäistynyt vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla 30v tai alle miehistä 90%:lla ei ole lapsia. Koko Suomen miesten tilasto ei ole kaukana tuosta.
No haluavatko edes lapsia? Enkä tarkoita että sitten vasta yli 40v jonkun nuoren ulkkiksen kanssa. Se on jo säälittävää.
Ikuinen pleikkaa pelaava miesvauva.
Lähipiirissäni on paljon noin 30-vuotiaita miehiä ja naisia, jotka eivät vielä halua lapsia vaikka kumppani jo olisi olemassa. Nämä ihmiset haluavat luoda uraa ja matkustella, lapset eivät vielä sovi kuvioon.
Minusta on ihan normaalia, että osa ihmisistä ei halua lapsia vielä tuossa iässä. En minäkään halunnut (olen nainen). Tuttavapiirissäni on paljon ns. uraohjuksia, jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsensa yli 35-vuotiaana.
Miksi minun pitäisi tietää tai tuntea tälaisia ihmisiä ja heidän taustojaan? Varmasti moni ei vielä kolmekymmpisenä halua isäksi, mutta kykenisivät kuitenkin olemaan vallan hyviä vanhempia niin halutessaan.
Yksinkertaisesti halu puuttuu. Kun pitää luetella, mitä haluaa saavuttaa ja tehdä seuraavan kymmenen vuoden aikana, listasta tulee pitkä mutta siinä ei ole mitään perheeseen liittyvää. Sieltä löytyy pyöräilyä Välimerellä ja kirjan kirjoittamista mutta ei lapsen kasvattamista tai perhelomia. Omasta miehestäni siis kysymys. Töissä mainostoimistossa.