Miksi sosialistiset taidot on työelämässä yliarvostettua
Aina pitäisi olla sosialistinen ja osata höpöttää kaikkien kanssa.
Kommentit (16)
Yleensä ne höpisijät saavat vähemmän tulosta aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne höpisijät saavat vähemmän tulosta aikaan.
Tämä kun ei vaikuta ketään kiinnostavan. Työhaastattelussa pitää olla ”hyvä tyyppi”, sitten ihmetellään kun se ”hyvä tyyppi” ei teekään kunnolla hommia. Erilaisille ei anneta mahdollisuutta.
Puhutaan kuitenkin vain työelämän sosiaalisista taidoista (tai kompetenssista) .
EI mistään 'sosialistisista'.
Näin pysytään asiassa.
Sanoin kerran yläasteella vahingossa sanan sosiaalinen jossain yhteydessä. Muut eivät ymmärtäneet mitä tarkoitin vaan rupesivat haukkumaan kommunistiksi. Siis he eivät oikeasti ymmärtäneet sanaa "sosiaalinen". Tämä tapahtui 80-luvulla.
Minä kävin ulkomaissa reissussa ja, sosialistiset työkaverit odottivat kieli vyön alla että, tuon tulijaisia. En ymmärä sitä, tapaa että pitäisi tuoda jotain mährättävää colleegoille.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan kuitenkin vain työelämän sosiaalisista taidoista (tai kompetenssista) .
EI mistään 'sosialistisista'.
Näin pysytään asiassa.
Älä sinä sotke hyvää ketjua pätemisellä.
Kannattaa lukea David Graeberin Bullshit Jobs, siinä sivutaan osin tätäkin ilmiötä. Kirjailijan mukaan suurin syy on se, että tuottavuus on parantunut merkittävästi, mutta 8 tunnin työpäivä pysyy edelleen muinaisjäänteenä, vaikka jopa 2-3 tunnin työpäivät riittäisivät. Tuloksena on "hevonpaskatyöt", joissa töiden tekemistä tulee näytellä jäljelle jäävät 5-6 tuntia. Tässä näyttelemisessä kaikenlainen palaverissa istuminen, konsultointi ja paskanjauhaminen, eli lyhyesti sosiaaliset taidot, ovat pääosassa.
Minä oon synkkä persu ja murjotan vaan työpaikalla omassa nurkassa. Kellekään en ees huomenta sano. Siitäs saavat punavirhehipsterit.
Näitä on joilla on loistavat sosiaaliset taidot. Mutta töistä ei tule mitään.
Kantsis tuoda organisaatioon hyvää pöhinää. Ei kukaan jaksa ankeaa indrovertti murjottajaa ja jos et osaa mukautua niin se on oma ongelma se. Kuka muu sen ratkaisee kuin indrovertti itse?
Olen sukumme ensimmäinen akateemikko ja minä kyllä arvostan sosialistisia taitoja ja vaadin niitä työtovereiltani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea David Graeberin Bullshit Jobs, siinä sivutaan osin tätäkin ilmiötä. Kirjailijan mukaan suurin syy on se, että tuottavuus on parantunut merkittävästi, mutta 8 tunnin työpäivä pysyy edelleen muinaisjäänteenä, vaikka jopa 2-3 tunnin työpäivät riittäisivät. Tuloksena on "hevonpaskatyöt", joissa töiden tekemistä tulee näytellä jäljelle jäävät 5-6 tuntia. Tässä näyttelemisessä kaikenlainen palaverissa istuminen, konsultointi ja paskanjauhaminen, eli lyhyesti sosiaaliset taidot, ovat pääosassa.
Olen huomannut tuon saman, kun voin tehdä työni etänä. Teen samat hommat kotona noin kolmessa tunnissa, johon saan toimistolla kulumaan kahdeksan tuntia. Loppu aika menee seurusteluun, kahvin juontiin, netissä surffailuun ja muuhun joutavaan.
Tietysti on töitä, mitä ei voi etänä tehdä. En minä edellisessä hommassa ni työnjohtajana olisi voinut hommia etänä hoitaa vaan työ oli lähinnä läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sukumme ensimmäinen akateemikko ja minä kyllä arvostan sosialistisia taitoja ja vaadin niitä työtovereiltani.
Olen sukuni ensimmäinen alkoholisti ja sosialisoin kaiken minkä voin.
Jos on vaikkapa harjoittelija, eikä koskaan puhu mitään ylimääräistä, vain pakollisen pahan. Ei tarvi ihmetellä miksei tule jatkopestiä, kun kukaan ei edes muista nimeltä hiljaista hissukkaa.
Mitähän ovat sosialistiset taidot työelämäss?