Ei yhtään huvittaisi mennä katsomaan lasta laitokseen
Vuosikausien sinnittelyn jälkeen lapselle tarjottiin mahdollisuutta lähteä vähäksi aikaa yhteen laitokseen arvioitavaksi. Meidän välit on menneet niin huonoksi. Jatkuvaa riitelyä ja rähinää. Olen vähän pettynyt. Lapsi ei tunnu olevan moksiskaan siitä, että joutui sinne suurelta osin oman käytöksensä takia. Toki myös se, että olen äitinä ihan loppuunpalamispisteessä jatkuvan huolen takia. En ole yli vuoteen saanut edes töitä tehdä rauhassa kun jatkuva huoli siitä missä lapsi luuhaa sillä aikaa ja tuleeko rähisemään minulle kesken työpäivänkin. Lapsi kuuluu vaan iloitsevan kaikesta siitä viihteestä ja huvista mitä se laitos tarjoaa. Minä voin käydä häntä katsomassa milloin vain. Ei ole kiellettyä. Oikeastaan aika suositeltavaa kuulemma. Ei vaan huvittaisi. Viimeksi kun kävin katsomassa lapsi oli heti ajamassa minua pois koska pilasin huvit ja alkoi talsia jaloilleni. Kuulemma lapsi on siellä kuin enkeli muiden mielestä. Niin iloinen ja ystävällinen. Minulle on sanottu että ottaisin itsekin tämän erossaoloajan levon kannalta. En oikein tiedä. En oikein jaksa itkeäkään vaikka ne varmaan odottavat että romahtaisin vaan. Olisi sossuille niin kätevää käyttää sitä minua vastaan ja jatkaa jollain muulla sijoituksella. Ei minua ole täällä kukaan tsemppaamassa jos masentaisikin niin pitää vaan jäädyttää itsensä ja tehdä noita töitäni kunnes kesäloma alkaa. Luultavasti lapsesta ei löydy edes mitään vikaa omasta takaa vaan kaikki on ihan vaan minun huonoa vanhemmuutta ja sitä että olen vaan niin tylsä ja ikävä ihminen. Joku varmaan kysyy nyt lapsen isästä. Se ei vaan ota mitään vastuuta. En tiedä, heitänkö senkin pihalle, kun ei ole kiinnostunut kuin omasta navastaan ja menee omia teitään miten lystää. Sukua ei ole paljon ja vähiä sukulaisia ei myöskään kiinnosta. Ei tätä häpeää lapsen sijoituksesta kodin ulkopuolelle kehtaa edes tutuille sanoa. Kaikki vaan aina kehuvat että voi miten suloinen ja iloinen lapsi, voi se on vaan lapsi joka vasta opettelee... Kyllä minä tuota lasta rakastan... tai haluan rakastaa mutta tuntuu siltä että ei se sitä rakkautta halua. Se haluaa vaan riidellä. Ei vaan jaksaisi aina sitä että tavarat alkaa lennellä ja menee fyysiseksi, ja sitten se on se uhri omasta mielestään. Mutta ottaa niin päähän tuo että laitoksessa on niin iloinen ja viihtyvä. Kuvittelee olevansa jollain kesäleirillä ja lomalla. Kehtaanko edes mennä. Ei lapsi ole minua edes pyytänyt sinne eikä ole ikävöinyt kotiin. Ei tämä koti niin hirveä paikka voi olla. Jotain arvostusta minäkin kaipaisin. Olen tehnyt niin paljon töitä oman hyvinvointini kustannuksella koska tosiasia on että ei minusta kukaan välitä ja mahdollista ikinä edes hetken rauhaa. No tässä tämä rauha nyt sitten on. Olla yksin kotona, lapsi laitoksessa ja mies missä onkaan.
Kommentit (44)
Lapsesihan onkin uhri, jos sinä et osaa häntä kasvattaa, esim. jos hänellä on jokin neurologinen poikkeavuus, jossa itsesäätelyn oppiminen on hidasta. Niin et sinä voi sitä lapsen vastuulle laittaa, ja olla lohduttamtta lasta, kun hänelle itselleenkin tulee siitä paha mieli. Ei ihme, että lapsi raivostuu vain lisää, jos ei saa kotoaan kaipaamaansa tukea.
t.kristallikissa
Meinaan kun sanoit, että lapsi uhriutuu. Ei 7-vuotias uhriudu, hän kokee aitoja tunteita. Sinä sen sijaan satutat häntä sanomalla että hänen ei kuulu saada lohdutusta sinulta. Jos et osaa sitä antaa, ja toimia tilanteissa, ei se tarvetta poista!
t.kristallikissa
"Kyllä minä tuota lasta rakastan... tai haluan rakastaa mutta tuntuu siltä että ei se sitä rakkautta halua. Se haluaa vaan riidellä. Ei vaan jaksaisi aina sitä että tavarat alkaa lennellä ja menee fyysiseksi, ja sitten se on se uhri omasta mielestään."
Lapsesi onkin uhri, omien haasteidensa uhri ensin, ja sitten sun osaamattomuutesi ja haukut hänelle siitä tekevät tuplaloukkauksen lapselle. On aika tervettä reagoida siihen uhmakkaastikin. Alostuako pitäisi? Hell no.
t.kristallikissa
Sama pötköönkirjoittaja taas muka " keskustelua herättävän" stoorin kanssa aloittelemassa... hoh hoijaa
Et vain ole samalla puolella lapsesi kanssa, et ole samassa veneessä lapsesi kanssa, etkä vedä lapsesi kanssa yhtä köyttä. Lapsi on tähän kaikkeen täysin syytön. Lapsi tarvitsee apua. Onneksi sitä nyt siis saa. Ainakin jossain määrin. Eihän se hoitajan kurinpito samaa ole, kuin mitä olisi äidin rakkaus, jos sitä saisi.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Sama pötköönkirjoittaja taas muka " keskustelua herättävän" stoorin kanssa aloittelemassa... hoh hoijaa
Aihe on kyllä tärkeä. Vanhempien surkeus, ja se, että tajuaisivat itsekin sen.
t.kristallikissa
Se on kuule sillä tavalla, että käytöshäiriöt loppuu, kun niiden aiheuttaja häviää elämästä.
Vierailija kirjoitti:
kylhän eläimetkin hylkää pentuja jotka ei enää tuoksu itselleen
Eläimet on eläimiä.
Parasta käydä lääkärissä, jotta omakin olosi rauhoittuu.
Lapsellekin löytyy varmasti diagnoosi ja sen myötä joku lääkitys / terapiahoito.
Asiat kyllä selviävät, usko pois.
Pieni loma, ympäristönvaihdos, voisi auttaa itseäsi taas jaksamaan.
Sivupersoonakin astui kehiin. Pitäisi jo ylläpidon painaa poistonappulaa, tahti kiihtyy kiihtymistään.
Oletko agressiokasvattanut häntä esim tukkapöllyillä?
Sinä et voi ajatuksillasi vaikuttaa lapsesi asioihin laitoksessa yhtään mitenkään. Hän elää siellä nyt omaa elämäänsä, niin kuin elää, ja sinun pitää opetella elämään kotona omaa elämääsi ilman häntä. Ikävä on tuossa tilanteessa luonnollinen tunne, eikä sitä tarvitse kieltää. Sinun itää kuitenkin opetella päästämään irti ja jatkaa elämääsi eteenpäin. Katkaista se näkymätön "napanuora", jota yrität nyt pitää yllä sinun ja lapsesi välillä. Menneeseen ei ole paluuta. Jos saat lapsesi joskus vielä takaisin kotiisi, se ei ole paluu menneeseen, vaan uusi elämäntilanne. Lapsesi on oppinut laitoisessa asioita, joita ei osannut vielä sinne lähtiessään. Hän on kasvanut, muuttunut, ja sinun ja lapsesi välinen suhde on muuttunut.
Totuus on, ettei kukaan kommentoija täällö voi antaa sulle synninpäästöä sen enempää kuin moitteitakaan. Vaikka molempia täällä saatkin. Emme me voi tietää varmuudella oletko mokannut vai et. Tai oletteko te mokanneet vai ette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuommoista kiukuttelevaa paskakasaa pitäisi mihinkään mennä katsomaan, itsepä on oman tiensä valinnut.
Ai niinku sinä?
En ole missään laitoksessa oman kusipäisyyteni takia, siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuommoista kiukuttelevaa paskakasaa pitäisi mihinkään mennä katsomaan, itsepä on oman tiensä valinnut.
Ai niinku sinä?
Sinut olisi pitänyt sellaiseen sitten laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku sinä?
Ei se silti tarkoita, ettetkö olisi sinne kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku sinä?
Lapsi ei ole kusipäinen vaan tarvitsee tukea, apua ja kasvattamista. Lapsen ehdoilla, ei lasta tajuamattoman äidin. Vain narsistiksi kasvanut aikuinen syyttää ja laillasi yrittää häpäistä tässä lasta.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku sinä?
Lapsi ei ole kusipäinen vaan tarvitsee tukea, apua ja kasvattamista. Lapsen ehdoilla, ei lasta tajuamattoman äidin. Vain narsistiksi kasvanut aikuinen syyttää ja laillasi yrittää häpäistä tässä lasta.
t.kristallikissa
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti sinun epäonnistumisesi vanhempana on johtanut hänet laitokseen. Nyt rupeat suunnittelemaan miten toimit jatkossa toisin. Vanhemmat lapset ovat teidän vastuullanne, älkää antako liikaa valtaa lapsille, he eivät tiedä omaa parastaan.
Olet tekstisi perusteella kylmä, tunteeton ja empatiakyvytön mustavalkoistaja.
Jospa nyt vaan kirjoittelisit ulos huonoa oloa sinne pöytälaatikkoon. Alkaa mennä maratoonin puolelle nämä juttusi.