Ajatelkaa miten lempeä lähtö olisi tästä maailmasta
Jos parantumatonta syöpää sairastaville tai muuten vakavasti sairaat saisivat laillisen eutanasian Suomessa. Ensin unettava piikki ja sitten se kuollettava ruiske ja saisi itse päättää missä kohtaa sairauden vaihetta se annetaan. En pelkäisi sairauksia enkä kuolemaa enää. Nyt kun tietää että syöpäkipuihin annetaan vaan buranaa ja lähetetään kotiin lepäämään ja kun kivut yltyy niin se laitetaan psyykkisen oireilun piikkiin ja annetaan masennuslääkettä. Siellä sitten makaat tuskissas, vaipoissas seinää tuijottaen yksinäs ja pelokkaana odotat koska elimet lakkaa yksi kerrallaan toimimasta ja lääkärit tuo lisää buranaa ja lähtee taas muualle kiireissään
Kommentit (7)
Pelkkä Kivunhoito voi olla välillä aika nihkeetä Suomessa, mutta saattohoidossa täällä ei kyllä joudu kivuissaan kuolemaa odotella.
Sen verran kuolemaan johtaneita sairastumisia ollut lähipiirissä ihan viimevuosina ja kyllä jokaisella oli tropit kunnossa koko saattohoidon ajan.
Totta. Täällä maalla monet metsästäjät päättää päivänsä itse kun tulee jotain sairauksia, eivät halua kitua. En itsekään pelkäisi jos olisi eutanasia mahdollista.
Kivunhoito ei ole joka kunnassa samanlaista. Toisissa nuukaillaan ja annetaan kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Juuri keväällä kaveri kuoli syöpään, ja aina sai lisää opiaattia kun vihjaskin, että rupee taas kivut koveneen.
Minä taas äskettäin juttelin erään tuttavani kanssa, jonka sisar oli juuri kuollut syöpään. Sisaren viimeiset viikot sairaalassa olivat kuulemma olleet niin vaikeita ja kivuliaita, että tuttava itsekin oli ihan lopussa kun oli joutunut niitä vierestä katselemaan.
En tiedä eikö kipulääkitys ollut tehonnut, vai eikö sitä ollut edes kunnolla annettu.
Typpi hyvä ratkaisu jos haluu lähtee kivuttomasti
Vierailija kirjoitti:
Typpi hyvä ratkaisu jos haluu lähtee kivuttomasti
Ehdotan heliumia. Samalla tulee viimeisistä sanoistakin ikimuistoiset (sellaisella kimeällä heliumäänellä).
Paskapuhetta. Juuri keväällä kaveri kuoli syöpään, ja aina sai lisää opiaattia kun vihjaskin, että rupee taas kivut koveneen.