Miten päästä yli ihmisestä joka vain katoaa?
Taustalla siis hyvin erikoinen tapahtumaketju (hänen puoleltaan), jota seurasi riita. Sen jälkeen kyseinen ihminen ei vain enää koskaan vastannut mitään viesteihin. Kyse yli 30-vuotiaiden suhteesta. Ihan kamala tunne, kun toinen voi vain heittää koko ihmissuhteen roskikseen. Ymmärrän, että tuollainen käyttäytyminen on todella lapsellista, enkä haluaisi olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, joka voi tehdä toiselle noin. Mutta silti tuntuu, että ei ole minkään arvoinen ihmisenä, kun muut voivat vain tehdä noin ja jatkaa omaa elämäänsä ilman mitään tunnontuskia. Suhteessa meni muuten hyvin ja tämä toinen osapuoli ainakin vaikutti empaattiselta, avoimelta ja kiltiltä. Tunnettiin lähes vuosi, josta suhdevirittelyä n. 4kk.
Tuntuu, että ei koskaan saanut loppua asioille ja kaikki jäi vain auki. Odottelin anteeksipyyntöä tai selitystä useamman kuukauden, mutta nyt varmaan täytyy jo hyväksyä ja uskoa, että mitään selitystä ei tule.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tavallaan vähän sama tilanne. Miehen sanat ja teot ei kohtaa. Ehdottaa tapaamista, sanoo laittavansa viestiä, painottaa kuinka ei halua katkaista välejä... Ja silti ghostaa ja mitään ei kuulu. On sanonut minulle ihania asioita, miten paljon tykkää minusta (ja tiedän että se oli totta, tai sitten mies on maailman paras näyttelijä). Meidän juttu jäänyt ihan kesken. Siksi vaikeaa päästä yli. Pahinta on se, että antaa signaaleja että kiinnostaa, mutta silti hän ei tee mitään asian eteen.
Eihän tuo ollenkaan kuulu tähän kategoriaan koska teillä on jotakin yhteyksiä kuitenkin.
Kommentistasi kylläkin tuli mieleen yksi ihanainen nainen neiti A, minkä minä varmaan mokasin aikoinaan. Vähä samaa kuin teilläkin. Itseäni kovin viehätti hänen olemus, arvomaailma, ajattelutapa ja kaikki. Homma tökkäs sitten siihen että kun hän on sellainen nykyaikainen nainen, itsenäinen, aikaan saava, fiksu nöpöliini, niin siitä huolimatta ei toiminut oikein vuoropuhelu kun välimatkasta johtuen ei ihan päivittäin ollut mahdollista nähdä. Jotenkin aina jäi se vetovastuu viestittelystä minulle, aloitekyvytön vuoropuhelun suhteen oli hän, vaikkakin muuten energinen nainen.
Jotenkin tuntui väkinäiseltä että minun piti olla aina aktiivinen ja väistämättä tuli mieleen ettei tää voi olla tulevaisuuden kannalta hyvä juttu jos on tavallaan sellainen "mukana raahattava" kun muuten uskon tasa-arvoon ja tietenkin oletan molemmilla olevan vetovastuun jos yhteinen hyvä on päämäärä. Niinpä pikkuhiljaa kuihtui kasaan koko homma. Joskus olemme edelleen yheyksissä ja tiettyjä signaaleja olen kyllä saanut että taisin mokata, toisaalta siitäkin on signaaleja että vastapuoli myös saattanee ajatella samoin.
Josko teillä sama?
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa ap sinulle selityksen. Ihmiset ghostataan, koska ei jakseta enää selitellä, ei haluat enää ajatella asiaa, ei haluta vatvoa ja henkisesti ollaan jo siirrytty elämässä eteenpäin. Kun sillä toisella ja sillä asialla ei ole enää merkitystä siihen ei enää haluta tuhlata aikaa tai voimavaroja.
Sinulla on tietenkin itse itsellesi merkitystä ja haluaisit, että sille toiselle merkitsee jokin jotain sinussa, mutta niin ei vaan enää ole.
Välinpitämättömyys on merkki ettei mitään tunteita enää ole jäljellä, ei vihaa eikä rakkautta. Olet vain kuin kuka tahansa tuntematon, jolle ei haluta kertoa omia juttuja. Se syö tietenkin sinun itsetuntoasi.
Yhtenä hetkenä olet koko maailma ja toisena hetkenä olet, kuin kaikki muut tässä maailmassa.
Kaikki loppui, koska ei ollut enää rakkautta, eikä tunteita, eikä halua korjata yhtään mitään.
Olen pahoillani puolestasi.Eli siis jos toinen on "kuin kuka tahansa" niin häntä voi sitten kohdella huonosti? Ilman mitään normaalia kohteliaisuutta, toisen huomioonottamista ja lähimmäisenrakkautta?
Pistä se lähimmäisenrakkaus sinne minne aurinko ei paista.
Suhde on parasta lopettaa kerrasta. Jos ollaan vasta tapailtu joku kk ja sitten toisesta ei enää kuulu mitään, viesti on ihan selvä. Ei tee mitään lisätiedoilla, tuossa on kaikki tarpeellinen informaatio.
Siihen on aina syynsä. Joskus parempi näin kuin karu totuus.
Kyllä se ghostaaja on se, jolla on omat henkiset ongelmansa tai vaan huono käytös.
Myös jos on huono itsetunto, ei ehkä kykene hahmottamaan, että on merkityksellinen toiselle ja oma katoaminen satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että suhde päättyi noin ei tarkoita että se olisi ollut toiselle arvoton. Ja sanon tämän ihmisenä joka on toiminut samoin. Se liittyi ihan vain siihen että elämässä oli tottunut jättämään (ja ollut pakko) asioita taakse ja polttamaan sillat takana. Kerrasta poikki tuntui (itselle) kivuttomammalta tavalla päättää suhde, kun taas puhuminen ja keskustelu olisi ollut se vaikeampia tie.
Voi luoja! Kerrasta poikki ilman mitää keskustelua on sinun mielestä osoitus siitä että toinen ihminen ei ole arvoton???
Mainitset kylläkin tuossa että se on sinulle kivuttomampi tapa kuin keskustelu joka on vaikeampi tie, mutta entäpä sen toisen mielestä? Teet täysin yksipuolisen päätöksen ja siten määrittelet toisen olevan niin vähäpätöinen ihmisenä ettet halua hänelle suoda normaalia käytöstä siitä mikä erottaa eläimet ja ihmiset toisistaan, vuorovaikutteisen keskustelun!
Tavallaan sama homma kuin aikoinaan ihmisillä oli tapana, menivät mökilleen lomalle ja ottivat kissanpennun. Syksyllä sitten jättivät tämän kesäkissa, mitä siitä, järjettömästä luontokappaleesta, joutaa jäädä!
Höpö höpö, ihminen ei ole mikään avuton kissanpentu, ihminen ei kuole kylmään ja nälkään vaan siksi että suhde loppuu.
Niin, missäs sinun empatiakyky? :) Siis kesäkissallahan sama homma, yht'äkkiä vaan joku jonnekin häipynyt. Vaikka kissa kuinka järjetön niin kyllä nekin tuntee, ihmeissään etsivät, minne kadonneet kaikki? Toisaalta kissahan on peto, ei ne nälkään kuole, ainakaan etelämmässa suomessa. Saattaa vaan pikkulinnut ja vastaavat vähentyä radikaalisti.
Juu mut ghotaushan on sitä sanatonta viestintää joka on tehokkaampa kuin puhuttu sana, pyritään vastapuolelle osoittamaan se mitä mieltä on hänestä, minkä arvon hänelle asettaa ihmisenä, osoitus mitä mieltä on yhteisestä menneisyydestä jne...
Samalla se on osoitus omasta arvomaailmasta, tavallaan ihmissuhteet ovat kuin kauppatavaraa, hyödykkeitä, kertakäyttörompetta, jos ei mitään itse hyödy niin roskiin. Tavallaan ajatellaan että MINÄ olen maailman napa.
Tunnevammaisia ihmisiä!
Kusipäinen ihminen luulee kissan pärjäävän yksin pakkasessa.
Ja kyllä, ellen halua enää olla suhteessa, niin lopetan vaan suhteen. Vaikka joku kissoja hylkäävä iljetys olisi mitä mieltä.
Juuri tuollaisten vänkääjien vuoksi ghoustataan. Ihmisten, jotka luulevat voivansa pakottaa suhteeseen heidän kanssaan.
Kiva kun olet samaa mieltä kesäkissojen kohtalosta :)
Sinänsä kommentistasi tulee mileen ettei se ainakaan nosta tämän Av-palstan tasoa :D Koetko että jos ihmiset haluavat keskustella kanssasi on se silloin vänkäämistä ja pakottamista suhteeseen sinun kanssasi? :D
Limaisten ukkojen häipyminen nostaisi palstan tasoa.
Kuule muru, oon täysin samaa mieltä! :D
Mitenköhän sitä muuttuis limaiseksi? Siis tää Hopeakettu ei oikeasti ole Hopeakettu vaan kuiva, niin kuiva ja käyttämätön että aikojen saatossa lasketunut pöly on värjännyt tään revon ihan harmaaksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa ap sinulle selityksen. Ihmiset ghostataan, koska ei jakseta enää selitellä, ei haluat enää ajatella asiaa, ei haluta vatvoa ja henkisesti ollaan jo siirrytty elämässä eteenpäin. Kun sillä toisella ja sillä asialla ei ole enää merkitystä siihen ei enää haluta tuhlata aikaa tai voimavaroja.
Sinulla on tietenkin itse itsellesi merkitystä ja haluaisit, että sille toiselle merkitsee jokin jotain sinussa, mutta niin ei vaan enää ole.
Välinpitämättömyys on merkki ettei mitään tunteita enää ole jäljellä, ei vihaa eikä rakkautta. Olet vain kuin kuka tahansa tuntematon, jolle ei haluta kertoa omia juttuja. Se syö tietenkin sinun itsetuntoasi.
Yhtenä hetkenä olet koko maailma ja toisena hetkenä olet, kuin kaikki muut tässä maailmassa.
Kaikki loppui, koska ei ollut enää rakkautta, eikä tunteita, eikä halua korjata yhtään mitään.
Olen pahoillani puolestasi.Eli siis jos toinen on "kuin kuka tahansa" niin häntä voi sitten kohdella huonosti? Ilman mitään normaalia kohteliaisuutta, toisen huomioonottamista ja lähimmäisenrakkautta?
Suhde on parasta lopettaa kerrasta. Jos ollaan vasta tapailtu joku kk ja sitten toisesta ei enää kuulu mitään, viesti on ihan selvä. Ei tee mitään lisätiedoilla, tuossa on kaikki tarpeellinen informaatio.
Toivottavasti et koskaan päädy tilanteeseen, jossa joutuisit irtisanomaan työntekijöitä. Tai oikeastaan mihinkään tilanteeseen, jossa pitäisi kertoa ihmisille "ei kiitos". Rekrytoimaan tai edes pyytämään tarjousta mistään isommasta asiasta. Kun noissa hyvin pinnallisissakin tilanteissa pidetään asiallisena informoida, että "valinta ei osunut teihin" ja kysyttäessä myös kertomaan miksi ei, tuntuu käsittämättömältä, että parisuhteessa voisi vain ghostata.
Mulla on tapana vahingossa ghostata itseni sekavan elämäntyylin takia ihmisten elämistä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tavallaan vähän sama tilanne. Miehen sanat ja teot ei kohtaa. Ehdottaa tapaamista, sanoo laittavansa viestiä, painottaa kuinka ei halua katkaista välejä... Ja silti ghostaa ja mitään ei kuulu. On sanonut minulle ihania asioita, miten paljon tykkää minusta (ja tiedän että se oli totta, tai sitten mies on maailman paras näyttelijä). Meidän juttu jäänyt ihan kesken. Siksi vaikeaa päästä yli. Pahinta on se, että antaa signaaleja että kiinnostaa, mutta silti hän ei tee mitään asian eteen.
Ajattelet väärästä päästä asiaa. Sinulla on sinun elämäsi. SINUN OMASI. Ajattele sinua itseässi, ja tee asiat itseäsi ajatellen. Jos et saa vastakaikua haluamaltasi taholta, se on SINUN ongelmasi. Ethän halua tällaista ongelmaa? Ei ole mitään teidän yhteistä juttua mikä on jäänyt kesken, on vain sinun oma juttusi joka on mielestäsi jäänyt kesken. Kun tämän ymmärtää syvällisesti, ja ihan kokonaan, on helpompi päästä yli vaikeistakin asioista. Sinä vain voit olla ottamatta yhteyttä toiseen, vain sinä itse voit olla lukematta mitään signaaleja. Toisen puolesta ei voi koskaan näitä asioita tehdä, vain omasta puolesta. Hän tekee omat ratkaisunsa ja tekonsa, sinä teet omasi.
Olisiko mahdollisesti kyseessä yksi henkisen koston ja passiivisen aggression muoto? Vaikuttaa siltä, että nämä ghostaajat ovat myös niitä murjottajia, jotka saattavat harjoittaa pitkiäkin aikoja mykkäkoulua. Ainakin yksi tuntemani tapaus oli tällainen, odotettiin kunnes toinen saavutti tietyn pisteen ja määrän yhteydenottojen suhteen. Oletettiin, että yhteydenottaja pyytää automaattisesti anteeksi ja esiintyy syyllisenä ja tekee tasan, kuten mykkäkoululainen tahtoo. Tuttavuus ja suhde päättyi, kun ei tullutkaan ripittäytymistä.
Ghostaajan tapauksessa ei tosin vastata enää laisinkaan. Onhan se tietysti tehokas tapa, koska kaikki suhteet ystävyydestä parisuhteeseen sisältävät vuorovaikutusta ja kommunikaatiota. Nauttii luultavasti tempauksestaan sielunsa kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy löytyy varmaankin peiliin katsomalla ja kysymyllä itseltään omaa käytöstään koskevia kysymyksiä.
Kun ei se vaan näiden ghostaajien kanssa mene näin. Voit käyttäytyä hyvin tai huonosti, mutta jos jollain on tapana paeta ongelmia/tunteita katoamalla, niin siinä ei voi toinen osapuoli tehdä mitään. Ja jos jätetyn käytöksessä olisi parantamisen varaa, niin katoajallahan olisi ihan täydellinen tilaisuus sanoa se erotessa. Tähän tyyliin: "haluan erota, koska ...."
Mutta ei ghostaaja sano mitään kun häviää vain :)
Useimmiten ghostaaja on varmaan se, jossa vika on, mutta ei aina. Väkivaltaiset/silmittömiä raivokohtauksia saavat/impulssikontrolliltaan muuten heikot tyypit ovat sellaisia, että ne on ok ghostata. Usein pakkokin.
Vierailija kirjoitti:
Syy löytyy varmaankin peiliin katsomalla ja kysymyllä itseltään omaa käytöstään koskevia kysymyksiä.
Usein jätetty kuvittelee, että hänet on jätetty tietystä syystä, vaikka todellinen syy on ihan eri. Tästä voi seurata lisää ongelmia, kun jätetty "ottaa opiksi kokemuksestaan" ja alkaa toimia väärien oletustensa pohjalta, muuttaen toimintatapojaan täysin hyödyttömästi tai haitallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kai minä voi panna sanoja toisen ihmisen suuhun. Melko harhaista kuvitella saaneensa paljon informaatiota, jos ei todellisuudessa ole saanut mitään.
Ei se jätetty voi mistään tietää, onko tilanne oikeasti toivoton vai onko kyse esim. pelkästä väärinkäsityksestä, jonka selvittäminen muuttaisi kaiken. Sen takia olisi hyvä kuulla todellinen syy.