Miten voi olla mahdollista, että ihmistä ahdistaa nimenomaan töissä?
Jaksaa tehdä muutamia vuoroja viikossa, välillä pitää kuukaudenkin vapaata. Töissä (olipa työ mitä tahansa) ahdistaa, oksettaa, väsyttää jne. Jaksaa kuitenkin opiskella avoimessa yliopistossa. Aika erikoista...
Kommentit (18)
No aika erikoiselta kuulostaa, mutta eihän sitä tiedä kuinka vakavista terveysongelmista kärsii, oli ne sitten fyysisiä tai henkisiä.
Itse kärsin samoista ongelmista kun oli elämässä vähän liikaa stressiä, isä kuoli ym. Nykyään painan töitä kuin hullu ja nautin siitä.
Olisiko ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että töissä olet vastuussa jollekulle muulle tekemisistäsi ja yliopistossa ainoastaan itsellesi? Eikö tämä nyt ole ihan järkeiltävissä.
Pitkäaikaissairaus ja fyysisesti raskas duuni?
N 22 kirjoitti:
No aika erikoiselta kuulostaa, mutta eihän sitä tiedä kuinka vakavista terveysongelmista kärsii, oli ne sitten fyysisiä tai henkisiä.
Itse kärsin samoista ongelmista kun oli elämässä vähän liikaa stressiä, isä kuoli ym. Nykyään painan töitä kuin hullu ja nautin siitä.
Tällä on jatkunut jo lähemmäs 10 vuotta tämä rumba. Kävi pitkään terapiassakin.
Kuulostaa, että sinä olet syy toisen ahdinkoon.
Itseäni ahdistaa mennä aina töihin, vaikka töissä yleensä kaikki on mukavaa. Maailman mukavimmat työtoverit ja pidän työstäni. En tiedä, mistä tämä ahdistus kumpuaa? Epävarmuudesta?Tunteesta, että en ole yhtä pätevä, kuin muut? Heräilen öisin, hermoilen, mietin töitä. Kertokaa viisaammat.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että sinä olet syy toisen ahdinkoon.
Aika hurja väite. En ole koskaan sanonut mitään tästä hänelle.
Onhan se ahdistavaa jos työkaverit on tuomitsevia kyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ahdistaa mennä aina töihin, vaikka töissä yleensä kaikki on mukavaa. Maailman mukavimmat työtoverit ja pidän työstäni. En tiedä, mistä tämä ahdistus kumpuaa? Epävarmuudesta?Tunteesta, että en ole yhtä pätevä, kuin muut? Heräilen öisin, hermoilen, mietin töitä. Kertokaa viisaammat.
Omalla kohdalla tuo on vaan sitä kun väsyttää jatkuvasti töihin herääminen. Teen toki vuorotyötä, mutta tosiaan ahdistavinta siinä työnteossa on se herääminen ja sellaisen väsymyksen kokeminen että oksettaa ja pyörryttää. Sitten yöllä heräillään monta kertaa tyyliin "nukuinko pommiin" "kuinka monta tuntia on vielä aikaa nukkua".
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ahdistavaa jos työkaverit on tuomitsevia kyyliä.
En ole hänen työkaverinsa.
Kyllä se nyt riippuu paljon mikä työ on kyseessä. Ovat kovin erilaisia.
Minulla on traumaperäinen stressihäiriö ja ahdistun pahasti kun joudun olemaan ihmisten ilmoilla. Kaupassakin käyn yleensä joko heti aamu kuudelta tai sitten juuri ennen yhtätoista opamoxien avulla. Normaalit ihmiset eivät kykene ymmärtämään miten lamauttavaa se ahdistus voi olla, en ymmärtänyt itsekään silloin kun olin itse vielä "normaali".
Onneksi työnantajani oli ymmärtäväinen ja teen nykyään työni etänä.
Jos se on töissä samassa lafkassa kuin minä niin en ihmettele. Meno on paikoin laitonta. Kunhan löydän uuden työpaikan niin lähden. Pomo kyykyttää alaisiaan antaumuksella ja ilmapiiri on aivan perseestä. Osa on alkanut saikuttaa urakalla ja hommat kasautuu meille muille, koska sijaisia ei oteta ja jos hommis ei hoideta kaikki saa tuntea sen nahoissaan. Kaikki lähinnä istuu vittuuntuneena omien työpisteidensä äärellä tatti otsassa. Viime kuussa taas loparit otti 3.
Autismia? Nopeat vaihtelevat tilanteeet?
Mua ahdisti joka päivä tehdä asiakaspalvelua puhelimitse, call center tyyppinen työ oli kyseessä. Lopetin ja sain rauhan :)
No ei yhtään erikoista, vaan kovin ymmärrettävää.