Pitääkö minun päästää siskoni asuntooni kun olen ulkomailla?
Kerroin meneväni ulkomaille ja pian sen jälkeen äitini soitti ja vaati että annan asuntoni avaimen siskolleni, että hän saisi asua siellä matkani ajan. Voisinkin ihan hyvin siskoni antaa olla täällä mutta olen kerran aiemmin antanut hänen olla, ja sen jälkeen oli kauhea sotku. Häntä kun ei kiinnosta siivota. Roskat eivät olleet päätyneet edes roskikseen asti, astiat oli vain laitettu tiskialtaaseen tai jätetty pöydille ja sohville. Minä kerroin tämän äidillenikin mutta hän argumentoi sanomalla dramaattisesti "mutta kun hän on sinun siskosi". Pitääkö minun nyt päästää se tänne, vaikka se tietää siivousurakkaa matkan jälkeen? Ja jos en päästä, miten saan äidin hiljaiseksi.
Kommentit (40)
Et päästä etkä vastaa äitisi puheluihin jos ei ole muuta asiaa.
Ei tarvitse. Äidillesi sanot, että et kuuntele hänen jankutustaan ja lyöty puhelimen kiinni, jos jatkuu.
Ei pidä. Olet omillasi ja syytä irrottautua äitisi määräntävallasta. Sisko siis asuu kotona vielä? Tulisi siis rellestämään asuntoosi ja pahimmillaan aiheuttaa sinulle vaikka varoituksen tai taloudellista tappiota.
Sanot että päästät sillä ehdolla että äitisi tulee siivoomaan kämpän ennen sinun kotiin paluuta ja täyttää jääkaapin. Jos hän suostuu, mutta näin ei käy, niin jatkossa muistutat miten silloin kävikään.. jos äiti suostuu ja myös tekee näin niin win win.
Äitisi voi ottaa siskon luokseen. Opettele sanomaan EI. Jos nyt taivut, olet jatkossakin ongelmissa. Varaudu myös siihen, että huomaat sitä sun tätä pikkutavaraa kadonneet. Bileetkin pidetty. Sisällä poltettu, etc.
Kyllä mä antaisin oman siskoni asua sillä aikaa minun luona. Tosin luotan kyllä häneen 100% ja meillä on hyvät välit, eikä ole sotkuinen tai alkoholisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Olet omillasi ja syytä irrottautua äitisi määräntävallasta. Sisko siis asuu kotona vielä? Tulisi siis rellestämään asuntoosi ja pahimmillaan aiheuttaa sinulle vaikka varoituksen tai taloudellista tappiota.
Ollaan ihan aikuisia ihmisiä kaikki, siskoni on itse asiassa minua vanhempi ja asuu jo omassa asunnossaan. Ei hän mikään rällääjäsekoilija ole, eikä ehkä edes tiedosta sitä sotkua minkä aiheuttaa. Nyt kun kirjoitin tämän, herään kyllä vähän ihmettelemään miksi äitimme edelleen elämässämme näin paljon...
Eikö sisko osaa itse pyytää avainta vai laittoiko hän äipän asialle, ajatellen että et uskalla sanoa ei? Kuulostaa tosi omituiselta vaatimalla vaatia pääsyä toisen asuntoon.. Jopa perheenjäseneltä.
Ja jotenkin jännästi sisko ei ole se joka pyytää vaan kolmas henkilö. Äidillekkin voi todeta että sisko on hyvä ja ottaa yhteyttä ja pyytää jolloin voi sopia pelisäännöistä kuten vaikka 400e siivousvaraus.
Joo 200e ois kohtuullisempi, mutta tällai voi palauttaa puolet jos lautasia taas pitkin poikin muttei sentään rikottu,
Jos siskollani tai äidilläsi ei ole sinulle avainta, niin ei sinne ketään tule, joten se siitä asiasta sitten. Selityksiä ei tarvita tai jos niitä alat änkyttämään, niin tyhmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ihan aikuisia ihmisiä kaikki, siskoni on itse asiassa minua vanhempi ja asuu jo omassa asunnossaan. Ei hän mikään rällääjäsekoilija ole, eikä ehkä edes tiedosta sitä sotkua minkä aiheuttaa. Nyt kun kirjoitin tämän, herään kyllä vähän ihmettelemään miksi äitimme edelleen elämässämme näin paljon...
Joku syy siskolla siis olla asunnossasi. Bileet ilmeisesti, kun kotonaan ei kehtaa. Muuta syytä ei voi olla, jos kerran on oma koti.
Miksi hän siis asuisi silloin sinun asunnossasi eikä omassaan??
Pitääkö sinun kysyä tätä täältä?
Sinä päätät ketä on kotonasi. Nyt on hyvä sanoa että ei onnistu kun viimeksi porsasteli ja jätti sotkunsa sinun siivottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän asuu sen äitinsä kanssa kahdestaan ja molemmat saisivat vähän omaa rauhaa.
muu eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän asuu sen äitinsä kanssa kahdestaan ja molemmat saisivat vähän omaa rauhaa.
Mutta ap kirjoittaa, että siskolla on oma asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siskolla on oma asunto, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi majailla sinun kodissasi?
Sen nyt olisi vielä ymärtänyt että jos sisko asuisi äidin kanssa ja haluaisivat kummallekkin omaa aikaa siten että sisko majailisi ap:n asunnossa tämän ollessa pois kotoaan. Tai jos siskolla olisi ero tai muu syy että tarvii tilapäisen asunnon.
Vierailija kirjoitti:
No voitte varmaan arvata missä kunnossa hänen oma kotinsa on. Kaikki kun lasketaan käsistä, niin jää vain niille sijoilleen. Siksi sisko haluaisi päästä "tuulettumaan" minun puhtaaseen kotiini, koska oman kodin sotku ahdistaa. Se on minusta vain liikaa pyydetty, että minun pitää matkan jälkeen käyttää pari päivää siivoillen sotkua, jota en ole itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
muu eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap kirjoittaa, että siskolla on oma asunto.
Missä kohtaa?
Et tietenkään anna asua. Äidillesi juttu ei kuulu pätkääkään.