Pitääkö minun päästää siskoni asuntooni kun olen ulkomailla?
Kerroin meneväni ulkomaille ja pian sen jälkeen äitini soitti ja vaati että annan asuntoni avaimen siskolleni, että hän saisi asua siellä matkani ajan. Voisinkin ihan hyvin siskoni antaa olla täällä mutta olen kerran aiemmin antanut hänen olla, ja sen jälkeen oli kauhea sotku. Häntä kun ei kiinnosta siivota. Roskat eivät olleet päätyneet edes roskikseen asti, astiat oli vain laitettu tiskialtaaseen tai jätetty pöydille ja sohville. Minä kerroin tämän äidillenikin mutta hän argumentoi sanomalla dramaattisesti "mutta kun hän on sinun siskosi". Pitääkö minun nyt päästää se tänne, vaikka se tietää siivousurakkaa matkan jälkeen? Ja jos en päästä, miten saan äidin hiljaiseksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muu eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän siis asuisi silloin sinun asunnossasi eikä omassaan??
Jospa hän asuu sen äitinsä kanssa kahdestaan ja molemmat saisivat vähän omaa rauhaa.
Mutta ap kirjoittaa, että siskolla on oma asunto.
Missä kohtaa?
Joo sori, luin ketjua eteenpäin. Olikin oma asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muu eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän asuu sen äitinsä kanssa kahdestaan ja molemmat saisivat vähän omaa rauhaa.
Mutta ap kirjoittaa, että siskolla on oma asunto.
Missä kohtaa?
Kohdassa 9
Vierailija kirjoitti:
Jos siskollani tai äidilläsi ei ole sinulle avainta, niin ei sinne ketään tule, joten se siitä asiasta sitten. Selityksiä ei tarvita tai jos niitä alat änkyttämään, niin tyhmä olet.
Äh, siskollasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voitte varmaan arvata missä kunnossa hänen oma kotinsa on. Kaikki kun lasketaan käsistä, niin jää vain niille sijoilleen. Siksi sisko haluaisi päästä "tuulettumaan" minun puhtaaseen kotiini, koska oman kodin sotku ahdistaa. Se on minusta vain liikaa pyydetty, että minun pitää matkan jälkeen käyttää pari päivää siivoillen sotkua, jota en ole itse tehnyt.
Joudutko siis oikeasti miettimään tätä asiaa?
Noilla tiedoilla minun ei ainakaan tarvitsisi miettiä asiaa yhtään.
Eihän tossa ole mitään järkeä, kun sisko ei edes tarvitse asuntoa. Oma vastaukseni olisi selkeä ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siskollani tai äidilläsi ei ole sinulle avainta, niin ei sinne ketään tule, joten se siitä asiasta sitten. Selityksiä ei tarvita tai jos niitä alat änkyttämään, niin tyhmä olet.
Äh, siskollasi.
freudilainen lipsahdus
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on provo?
No jos ei ole, niin ainakin tosi outo.
Edellyttää luottamusta, mutta sisaruus itsessään ei sitä takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Olet omillasi ja syytä irrottautua äitisi määräntävallasta. Sisko siis asuu kotona vielä? Tulisi siis rellestämään asuntoosi ja pahimmillaan aiheuttaa sinulle vaikka varoituksen tai taloudellista tappiota.
Ollaan ihan aikuisia ihmisiä kaikki, siskoni on itse asiassa minua vanhempi ja asuu jo omassa asunnossaan. Ei hän mikään rällääjäsekoilija ole, eikä ehkä edes tiedosta sitä sotkua minkä aiheuttaa. Nyt kun kirjoitin tämän, herään kyllä vähän ihmettelemään miksi äitimme edelleen elämässämme näin paljon...
Jos siskolla on oma asunto, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi majailla sinun kodissasi?
Sen nyt olisi vielä ymärtänyt että jos sisko asuisi äidin kanssa ja haluaisivat kummallekkin omaa aikaa siten että sisko majailisi ap:n asunnossa tämän ollessa pois kotoaan. Tai jos siskolla olisi ero tai muu syy että tarvii tilapäisen asunnon.
No jos ap esim asuu vilkkaan kesäkaupungin keskustassa mistä on kävelymatka rientoihin ja itse sisko asuu jossain Kuopiossa, niin ymmärrä kyllä. Tulisi vähän niinkuin lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on provo?
No kun sisko on ollut aina perheessä sellainen suloinen huoleton kukkanen (näkyy realismin puutteenakin, esim siinä jälkien siivoamisessa), siskolle kukaan ei ole uskaltanut sanoa juuri koskaan ei. Siksi se on nyt niin iso kriisi, kun minä sanon. Mietin, että onko minun todella myötäiltävä tässäkin.
Ihan naurettavaa. Tietenkään et päästä kun tilanne on tuo.
Sanopa äiskälle että ottaa siskon luokseen tuulettumaan välillä. Ai ei käy vai koska sisko on sottapytty? Jos äiti ei katso sikailevaa lastaan niin sulla on vielä vähemmän siihen velvollisuus. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa. Tietenkään et päästä kun tilanne on tuo.
Sanopa äiskälle että ottaa siskon luokseen tuulettumaan välillä. Ai ei käy vai koska sisko on sottapytty? Jos äiti ei katso sikailevaa lastaan niin sulla on vielä vähemmän siihen velvollisuus. Case closed.
Äiti ja sisko käyvät toistensa luona säännöllisesti. Sisko äitini luona juurikin sen tuulettumisen takia, äiti sitten hoitaa sotkut pois. Äitini käy siskoni luona siivoamassa.
Kyllä oerheenjäseniä tpiää auttaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Olet omillasi ja syytä irrottautua äitisi määräntävallasta. Sisko siis asuu kotona vielä? Tulisi siis rellestämään asuntoosi ja pahimmillaan aiheuttaa sinulle vaikka varoituksen tai taloudellista tappiota.
Ollaan ihan aikuisia ihmisiä kaikki, siskoni on itse asiassa minua vanhempi ja asuu jo omassa asunnossaan. Ei hän mikään rällääjäsekoilija ole, eikä ehkä edes tiedosta sitä sotkua minkä aiheuttaa. Nyt kun kirjoitin tämän, herään kyllä vähän ihmettelemään miksi äitimme edelleen elämässämme näin paljon...
Miksi ihmeessä siskosi pitäisi päästä sinun asuntoosi jos hänellä kerran on omakin asunto? Ja mitä koko asia edes äidillesi kuuluu, kun kerran molemmat siskokset olette aikuisia ihmisiä? Viimeistään nyt kannattaa opetella sanomaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on provo?
No kun sisko on ollut aina perheessä sellainen suloinen huoleton kukkanen (näkyy realismin puutteenakin, esim siinä jälkien siivoamisessa), siskolle kukaan ei ole uskaltanut sanoa juuri koskaan ei. Siksi se on nyt niin iso kriisi, kun minä sanon. Mietin, että onko minun todella myötäiltävä tässäkin.
Annat äidin ja siskon läpikäydä sen kriisinsä tykönään, sinä et ole heidän tunteistaan vastuussa. Ei sinun tarvitse mitään myötäillä, sanot vaan suoraan niinkuin asia on ettet halua toista ihmistä sinne sotkemaan matkasi ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ne loukkaantuu
No heillä ei ole mitään syytä loukkaantua. Ymmärrän, että loukkaantuvat silti, mutta se on heidän häpeänsä.
Jos kyseessä olisi elämänhallintansa menettänyt naapuri, joka pyytäisi samaa, niin antaisitko hänelle avaimet? Jos et, ja hän loukkaantuisi, niin varmaankin pitäisit sitä naurettavana, koska hän on vieras? Mutta kun perheesi pitäisi kohdella sinua PAREMMIN kuin tuntemattomien, ei huonommin. Äitisi on törkeä.
Ja on todella outoa, että äitisi pyytää avaimiasi siskolle. Pyytäisi edes itse. Jessus.
Pidätellään sitten henkeä koska tulee seuraava trollaus, jonka otsikkona voisi olla vaikkapa "Siskoni ja äitini tunkeutuivat asuntooni lomalla ollessani"
Siskolla on sivusuhde varattuun ja tarvii panopaikkaa.