Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä Suomessa todella ankeaa

Vierailija
13.06.2019 |

Onko arki muualla yhtä ankeaa kuin Suomessa? Mulla on kokemusta vain yhdestä pidemmästä ulkomailla olosta, muutama kk Ausseissa, ja koin, että olin paljon enemmän "elossa" siellä.
Suurin unelmani on ulkomaille muutto yli 5 vuodeksi, ehkä pysyvästi.

Lisäksi mua tympii Suomen neukkumeininki ja sosialismilla aivopestyt ihmiset. Juuri tyypillinen suomalaisuus, että iloisena maksetaan suuria veroja ja tykätään holhouksesta.

Elämä koostuu työstä, Suomen huonosta palkkatasosta, tylsistä vapaa-ajan mahdollisuuksista, ylikalliista asunnoista ja mökkeilystä.

Kommentit (239)

Vierailija
41/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on pitkälti sellaista mitä siitä itse tekee. Suurin vika ja ongelma löytyy peiliin katsomalla.

Tiedän, mutta olisinko onnellisempi ja tyytyväisempi jossain muussa ympäristössä, kuin Suomessa?

Tietenkin arki tulee ulkomaillakin vastaan.

AP

aika moni on tullut maitojunalla takaisin Suomeen.

Tiedän tutun joka elää Espanjassa kolme kertaa matalammilla tuloilla kuin Suomessa eläisi, mutta elää sielä pääsääntöisesti vapaamielisemmän kannabislainsäädännön vuoksi ja ilmaston vuoksi. Hän on oikeasti onnellisempi, kun kukaan ei pidätä häntä ja ei jahtaa häntä ja ei ilmianna häntä, vaikka tulot putosi todella paljon.

Hän saa elää yksilönä vapaasti valtiossa. Yksilönvapaudet siis toteutuu Espanjassa.

Sana "maitojuna" kuvaa suomalaisia hyvin, en tiedä mitään muuta maata jossa olisi keksitty erikseen sana kuvaamaan ulkomaille muuttoa ja sieltä palaamista. Muualla ihmiset yksinkertaisesti muuttavat ja palaavat takaisin jos siltä tuntuu. Olisi mielenkiintoista tutkia mikä psykologian oikku suomalaisilla on tuossa takana.

Minua kiinnosti lähinnä kaksi sekuntia se että mikä triggeri sinulle tuli tuosta maitojunasta?

Psykologinen triggeröityminen. Mikä sulle oikein tuli?

Ei siis suomalaisista vaan mikä sulle tule.

Mitähän tässäkin oikein sekoilet? Suomalaiset ovat keksineet tuon omituisen sanan suomenkieleen, ei sitä kukaan muu ole tehnyt.

Vierailija
42/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä aloittajan kanssa asenneilmapiiristä. Mutta jokaisessa maassa on omat hyvät ja huonot puolensa ja arki on arkea ulkomaillakin. Olen asunut 4 vuotta ulkomailla ja elämä on tasan niin hyvää missä tahansa kuin siitä.itse tekee. Se mikä Suomessa ketuttaa eniten on ilmasto, liian pitkä pimeä ja kylmä talvi, johon ei voi itse vaikuttaa. Haaveissa asua tulevaisuudessa talvisin jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on monia, jotka ovat löytäneet onnen ulkomailta ja se on hienoa se!

Omat kokemukset ovat päinvastaiset. Asuminen suuressa metropolissa ulkomailla oli henkisesti rankkaa. Paloin lopulta aivan loppuun, koska päivät oli pitkiä, lomia vähän ja suorituspaineet korkeat. Onneks asun nykyään Suomessa ja tämän maan sosiaaliturva tuo niin suuren mielenrauhan, että minua ei haittaa pätkääkään maksaa enemmän veroja.

Mutta jos sinusta tuntuu, että paikkasi on muualla - mene. Aina sieltä pois pääsee, jos tarve vaatii

Sosiaalivaltion kasvattia ei kiinnosta työnteko vaan tärkeintä on että on mahdollisuus maata sohvalla sossusyöttiläänä kattoon räkien. Suomalaisten pitäisi tehdä enemmän töitä mutta kulttuuri ei arvosta työntekoa vaan ihanteena on työnvälttely.

Vierailija
44/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kauan yrittänyt saada terapiaa hyväksikäyttö trauman takia. Taas tuli hylkypäätös.

Jotenkin ei mene oikeuden tajuun että tekijöitä hoidetaan paremmin kuin rikoksen uhreja.

Pitäisikö minun tatuoida itseni n33k3riksi jotta saisin apua?

Voin auttaa:

Kunnan terapiayksikön sairaanhoitaja tässä hei, ai sinua ahdisteltiin kun olit lapsi? Mitä sinä teit väärin?

Yksityinen terapeutti 1 tässä hei, ai sinua ahdisteltiin lapsena? Mitä teit?

Yksityinen terapeutti 2 tässä hei, ai sinua ahdisteltiin lapsena? Kyllä, aikuinen teki väärin. Jutellaan tässä nyt 2 vuotta niitä näitä niin saan rahaa ulkomaanmatkoihin :)

Eli ei siitä terapiasta mitään hyötyä ole.

Vierailija
45/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla - Länsi-Euroopassa ainakin - on vähemmän virkamiesholhousta kansaa kohtaan, Suomessa tästä virkamiesholhouksesta hyviä osoituksia on alkoholi, sähkötupakka, nuuska, soihdut (jalkapallofanien, kentän ulkopuolellakin) kannabis ym.. Suomessa otetaan kaikki aina niin tosissaan, sekä kirjaimellisesti, ja ollaan kuin jokin fundamentalisti uskovaisyhteisö; nollatoleranssi sille tai tälle, muuten saat syövän, etkä pysty elämään 100-vuotiaaksi iloista "selibaatti-elämää" ja elämäsi on kauheaa, kun et mennyt ysiltä nukkumaan ja poltit pari tupakkaakin. Päälle vielä rypsiöljyä ja margariinia, jotta varmasti elät 100 vuotiaaksi! Ja ulkomailta et saa tilata alkoholia, sähkötupakan nikotiinia, sähkötupakkalaitteita, tupakkaa, nuuskaa, et saada verottomasti autoa ym..

Esim. ruotsalaiset saavat tilata tupakkatuotteita + sähkötupakat muista Eu-maista netin kautta, kunhan maksavat verot. Holhousvaltio Suomessa täysin kiellettyä - perustellaan yhteisellä tahdolla, turvallisuudella ja terveydellä, soraääniä "ei ole" - me Suomessa vain "olemme tälläisiä", että ei meillä kukaan halua, että netistä saisi VAPAASTI tilata - me olemme virkamiesvaltio, eikä meillä haluta sellaisia vapauksia, kun kyseessä on meidän turvallisuus! Uskomme virkamiehiämme, he tietävät parhaamme, siksi emme halua oikeutta päättää itse edes tupakan tilaamisesta netistä. Näennäisesti kukaan ei vastustakaan tätä holhousta, koska mediassa vastustusta ei näy, käytäntö on kuitenkin toinen.

Suomi moralisoi usein muita valtioita ihmisten vapauden rajoittamisesta ja oikeusvaltion periaatteiden rikkomisesta, silti Suomi on itse mitä pahin opportunistinen rusinat pullasta Eu:ssa -periaatteella kansalaisiaan rajoittava ja perustuslakiaan rikkova valtio, jossa mm. Tulli toimii mielivaltaisesti vastoin lakia takavarikoimalla mm. tilattuja alkoholeja.

Tuntuu pieniltä jutuilta, mutta periaatteellisella tasolla tärkeitä asioita, jotka osoittavat, että Suomessa valta on virkamiehillä, ei kansalla. Osoittaa myös sen, että Suomi on valmis rikkomaan perustuslakiaan (=viranomaisten toiminnan tulee perustua vain lakiin, ei mielivaltaan) tarpeen tullen, kun virkamiesten valta on uhattuna.

Vierailija
46/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihmisryhmä on rasittava, se on nää veroista valittajat. Joopa joo, kannattaa mennä kokeilemaan elämää jonnekin missä hyvinvointivaltio puuttuu kokonaan. Ihan vapaasti vaan.

Sulla meni kokonaan ohi, että tässä ketjussa Suomen verotusta kommentoivat ovat jo asuneet vähintään kerran ulkomailla.

Ja tuokin on naurettavaa että pitäisi mennä johonkin kehitysmaahan asumaan. Ihmiselle paras paikka on näiden kahden puolivälissä.

Vierailija
47/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa unelmaasi, lähde ulkomaille 5 vuodeksi, ehkä pysyvästi. Ensimmäinen askel oikeaan suuntaan on?

Niin aion lähteäkin. Heti kun valmistun koulusta, tähän on pari vuotta.. Lähden myös työharjoitteluun ulkomaille. Ap

Suomen ankea systeemi on suurelta osin maksanut sinunkin opiskelusi juuri tulonsiirroilla  ja  verotuksella.

Vierailija
48/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kauan yrittänyt saada terapiaa hyväksikäyttö trauman takia. Taas tuli hylkypäätös.

Jotenkin ei mene oikeuden tajuun että tekijöitä hoidetaan paremmin kuin rikoksen uhreja.

Pitäisikö minun tatuoida itseni n33k3riksi jotta saisin apua?

Voin auttaa:

Kunnan terapiayksikön sairaanhoitaja tässä hei, ai sinua ahdisteltiin kun olit lapsi? Mitä sinä teit väärin?

Yksityinen terapeutti 1 tässä hei, ai sinua ahdisteltiin lapsena? Mitä teit?

Yksityinen terapeutti 2 tässä hei, ai sinua ahdisteltiin lapsena? Kyllä, aikuinen teki väärin. Jutellaan tässä nyt 2 vuotta niitä näitä niin saan rahaa ulkomaanmatkoihin :)

Eli ei siitä terapiasta mitään hyötyä ole.

Senkö jälkeen päätit kääntyä marxilaiseksi? Tuohan selittää jo jotain.

Vierailija
49/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu välillä, että elämä on aika kurjaa täällä. Nytkin on lyhyen ajan sisällä kuollut kaksi nuorta oman käden kautta ja yksi yrittänyt samaa, mutta selvisi. Toisaalta ymmärrän heitä, kun yhteiskunta on muuttunut aika kovaksi ja kaikki eivät pääse opiskelemaan tai töihin. Itsekin olen sellainen nuori jolla ollut vaikeaa päästä eteenpäin. En varmaan pääse taaskaan kouluun ja tuloksia kauhulla odotan. Töitä ei ole ollut nyt pitkään aikaan. En koe eläväni mitään niin hyvää elämää ja välillä todella pelkään mitä elämästäni tulee ja miten pärjään. Joskus minäkin ajattelin vaan "lähteä", mutta nykyisin olen aika hyvin päässyt niistä ajatuksista. Ymmärrän silti hyvin sen ettei kaikki jaksa ja omakin elämä ollut jo tähän mennessä aika ikävää välillä.

Vierailija
50/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin juuri vuoden Englannissa ja palasin mielihyvin Suomeen sen kokemuksen perusteella. Köyhyys lyö siellä kaduilla vasten kasvoja ihan eri tavalla kuin Suomessa. Yleinen yhteiskunnallinen ilmapiiri on paljon kovempi. Arvostan suomalaista hyvinvointivaltiota ihan jo sen perusteella, miten turvallisen olon se luo - vaikka en ole itse köyhä eikä Iso-Britanniakaan mikään Amerikka ole.

Englannissa pienituloiset joutuvat elämään suhteellisesti huonommin kuin suomalaiset. Talot ovat huonoja ja verotus pienituloisille suhteessa kova. Tulotaso on melko saneltu sen perusteella, millaiseen perheeseen synnyt. Hyvätuloiset joutuvat stressaamaan rahan säästämisestä lastensa koulutukseen.

Suomalaista kevättäkin opin arvostamaan. Talvi oli Englannissa mukavan lempeä, mutta kevään tulo ei sitten tuntunut yhtään niin ihanalta kuin kunnon jäisillä ja loskaisilla kaduilla kärvistelyn jälkeen.

En tajua miksi tämä on saanut alapeukkuja. Asia on juuri noin kun tuossa on kirjoitettu. Suomessa köyhäkin voi elää hyvässä asunnossa. Briteissä ja jenkeissä raha määrittää kaiken. Suomalaisella keskituloisella ei ole varaa asua kummassakaan maassa, ainakaan suurissa kaupungeissa samanlaisessa hyvässä elintasossa kuin mihin on Suomessa saanut tottua. Vain rikkaalla on varaa elää noissa paikoissa hyvätasoista elämää. Kyllä, kokemusta on asiasta, siksi sanon.

Vierailija
51/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lait ja säännöt ovat ihan ok. Ja erityisesti se, että pääsääntöisesti me suomalaiset haluamme noudattaa niitä. Tekee elämän paljon helpommaksi. Just pari päivää sitten katsoin jonkun dokumentin, missä jenkkiläisellä miehellä oli mieletön asearsenaali ja hän istui kiväärin kanssa asuntovaununsa edessä valmiina puolustamaan omaisuuttaan. Voi hemmetti: ASUNTOVAUNUN!!! Siinäpä oikein unelmaelämä istua haulikon kanssa puolustamassa kälystä asuntovaunuaan. Ja tämä mies vielä koki olevansa vapaa. Mun käsitykseni vapaudesta on hieman toisenlainen. Mulle vapautta on, että mun ei tarvitse asua asuntovaunussa eikä mun tarvitse istua haulikko kädessä omalla pihallani. 

Joka paikkaan ja elämän alueelle ulottova kansalaisten kyttääminen joka tukahduttaa kaiken omaehtoisen toimminan. Suomalainen ei todella ymmärrä mitä on yksilönvapaus tai että ihmisellä voi olla luonnollisia oikeuksia jotka eivät ole mikään valtion lahja tai riippuvaisia valtiosta. Suomalaistet on kasvatettu kollektiiviseen uskoon että ihmisellä ei ole luonnostaan mitään oikeuksia. Suomalaiset menestytarinat ovat ihme sillä ne ovat syntyneet valtiosta riippumatta eivät sen ansiosta.

Vierailija
52/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se elämä välttämättä ulkomailla sen autuaammaksi tee. Itse asuin lähes 10 vuotta ulkomailla ja erityisesti tuli ikävä Suomen pitkiä lomia, lyhyitä 8-tuntisia työpäiviä ja työ- ja perhe-elämän yhteensovittamisen helppoutta. Palkat Suomessa on huonommat mutta elämä tuntuu turvatummalta.

Myös lastenhoito Suomessa toimi hyvin ja oli ihanaa palata Suomeen kun ei ole enää jatkuvaa uuvuttavaa hellettä eikä saastunutta ympäristöä. Enää en lähtisi pois Suomesta mutta ymmärrän kyllä seikkailunhalun.

Vierailija
53/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten vakuutukset siellä ulkomaiden ihanuudessa. Esim. jos joudut jenkeissä sairaalaan tehohoitoon ilman vakuutusta, se maksaa 11000 dollaria per päivä omasta pussistasi...

Blaablaablaa.

Kansainvälinen vakuutus ei maksa kuin kolme tonnia vuodessa ja sillä saa samat kuin Suomessakin, paitsi ettei tarvitse jonottaa.

Höpö höpö, otapa asioista vähän paremmin selvää.

Vierailija
54/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta ympärillä olevat ihmiset muodostavat elämän mielekkyyden tai toisinpäin. Suomessa suuri osa (ei kaikki) ihmisistä on tosi sulkeutuneita ja ankeita. Tämän huomaa esim. ihan siitä, että jokaiseen taloyhtiöön mahtuu tyyppi tai muutama, jotka eivät ikinä vaihda sanaakaan kenenkään naapurin kanssa tai pahimmassa tapauksessa halua edes moikata ketään.

Vierailija
55/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Suomi on ihanteellinen paikka asua. Täällä on kaikki, mitä rakastan. Ja 99,9% kaikesta siitä, mitä haluan. Mulla on mielenkiintoinen ja hyväpalkkainen työ. Totta on, että maksan paljon veroja, mutta en valita. Ihan kiva, jos joku huonompiosainenkin saa särvintä leipänsä päälle siksi, että mä käyn töissä. Eipähän tarvitse erikseen tehdä mitään vapaaehtoistyötä. Täällä on mun kaikki rakkaat ihmiseni. Perheeni ja ystäväni. Täällä on tutut ja puolitutut. Yhteinen äidinkieli, jonka ansiosta on helppoa vitsailla sanallisesti. 

Rakastan Suomen ilmastoa. Pidän neljästä vuodenajasta. Kesän helteet kestää ihan hyvin, kun tietää, ettei ne kestä kuukausia. Samoin talvipakkaset. Olen sielultani suomalainen ja syksyn tullen osaan alkaa nauttia pimenevistä illoista ja viilenevästä säästä. Elokuun rapujuhlista ystävien kanssa. Syksyn väriloistosta. Säilön kurkkuja, punajuuria, teen omenahilloja, mehustan jne kuten esiäitini aikoinaan. Ja talven tullen taas rakastan lunta, sinimustaa tähtitaivasta pakkasyönä. Lumienkeleiden tekemistä hankeen.  Joulua. Vuodenvaihteen jälkeen alkaa siemenluetteloiden plaraaminen ja miettiminen, mitä pihaan ja parvekkeelle tänä vuonna kasvattaisi.  Kevään tullen leskenlehdet ja sinivuokot saa mut lähes riehakkaaksi ja juhannus laiturinnokassa hiljaisuudessa on yksi parhaita asioita, mitä tiedän. Mun juureni ovat niin syvällä tässä maassa, että en ole koskaan haaveillut lähteväni täältä pois. 

Ymmärrän silti, ettei elämä Suomessa sovi kaikille. Kannattaa lähteä, jos siltä tuntuu. 

Ymmärtänet varmaan että melkein kaikilla ihmisillä synnyinmaasta riippumatta on ystävät ja sukulaiset siellä synnyinmaassa. Sillä erolla että se ei ole ankea paikka.

Ja tuskin kenelläkään on mitään neljää vuodenaikaa vastaan, mutta sen talven ei tarvitsisi olla puolet vuodesta kuten Suomessa. Neljä tasaista vuodenaikaa kuten etelämpänä Euroopassa on paras.

Vierailija
56/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuntuu välillä, että elämä on aika kurjaa täällä. Nytkin on lyhyen ajan sisällä kuollut kaksi nuorta oman käden kautta ja yksi yrittänyt samaa, mutta selvisi. Toisaalta ymmärrän heitä, kun yhteiskunta on muuttunut aika kovaksi ja kaikki eivät pääse opiskelemaan tai töihin. Itsekin olen sellainen nuori jolla ollut vaikeaa päästä eteenpäin. En varmaan pääse taaskaan kouluun ja tuloksia kauhulla odotan. Töitä ei ole ollut nyt pitkään aikaan. En koe eläväni mitään niin hyvää elämää ja välillä todella pelkään mitä elämästäni tulee ja miten pärjään. Joskus minäkin ajattelin vaan "lähteä", mutta nykyisin olen aika hyvin päässyt niistä ajatuksista. Ymmärrän silti hyvin sen ettei kaikki jaksa ja omakin elämä ollut jo tähän mennessä aika ikävää välillä.

Nyt on mediassa pitkän aikaa ollut hiljaista itsemurhien määrän uutisoinnin suhteen, en ainakaan itse ole havainnut uutista niiden määrästä noin kolmeen vuoteen, joten ne ovat lisääntyneet - koska media on hiljaa - ja asiasta ei haluta puhua. Ja jaksamista sinulle!

Vierailija
57/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lait ja säännöt ovat ihan ok. Ja erityisesti se, että pääsääntöisesti me suomalaiset haluamme noudattaa niitä. Tekee elämän paljon helpommaksi. Just pari päivää sitten katsoin jonkun dokumentin, missä jenkkiläisellä miehellä oli mieletön asearsenaali ja hän istui kiväärin kanssa asuntovaununsa edessä valmiina puolustamaan omaisuuttaan. Voi hemmetti: ASUNTOVAUNUN!!! Siinäpä oikein unelmaelämä istua haulikon kanssa puolustamassa kälystä asuntovaunuaan. Ja tämä mies vielä koki olevansa vapaa. Mun käsitykseni vapaudesta on hieman toisenlainen. Mulle vapautta on, että mun ei tarvitse asua asuntovaunussa eikä mun tarvitse istua haulikko kädessä omalla pihallani. 

Joka paikkaan ja elämän alueelle ulottova kansalaisten kyttääminen joka tukahduttaa kaiken omaehtoisen toimminan. Suomalainen ei todella ymmärrä mitä on yksilönvapaus tai että ihmisellä voi olla luonnollisia oikeuksia jotka eivät ole mikään valtion lahja tai riippuvaisia valtiosta. Suomalaistet on kasvatettu kollektiiviseen uskoon että ihmisellä ei ole luonnostaan mitään oikeuksia. Suomalaiset menestytarinat ovat ihme sillä ne ovat syntyneet valtiosta riippumatta eivät sen ansiosta.

Kyllä lähes kaikissa menestystarinoissa esim. Nokia, internet, Apple tms. valtiolla ja valtion tutkimusrahoituksella on ollut erittäin merkittävä rooli.

Vierailija
58/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla - Länsi-Euroopassa ainakin - on vähemmän virkamiesholhousta kansaa kohtaan, Suomessa tästä virkamiesholhouksesta hyviä osoituksia on alkoholi, sähkötupakka, nuuska, soihdut (jalkapallofanien, kentän ulkopuolellakin) kannabis ym.. Suomessa otetaan kaikki aina niin tosissaan, sekä kirjaimellisesti, ja ollaan kuin jokin fundamentalisti uskovaisyhteisö; nollatoleranssi sille tai tälle, muuten saat syövän, etkä pysty elämään 100-vuotiaaksi iloista "selibaatti-elämää" ja elämäsi on kauheaa, kun et mennyt ysiltä nukkumaan ja poltit pari tupakkaakin. Päälle vielä rypsiöljyä ja margariinia, jotta varmasti elät 100 vuotiaaksi! Ja ulkomailta et saa tilata alkoholia, sähkötupakan nikotiinia, sähkötupakkalaitteita, tupakkaa, nuuskaa, et saada verottomasti autoa ym..

Esim. ruotsalaiset saavat tilata tupakkatuotteita + sähkötupakat muista Eu-maista netin kautta, kunhan maksavat verot. Holhousvaltio Suomessa täysin kiellettyä - perustellaan yhteisellä tahdolla, turvallisuudella ja terveydellä, soraääniä "ei ole" - me Suomessa vain "olemme tälläisiä", että ei meillä kukaan halua, että netistä saisi VAPAASTI tilata - me olemme virkamiesvaltio, eikä meillä haluta sellaisia vapauksia, kun kyseessä on meidän turvallisuus! Uskomme virkamiehiämme, he tietävät parhaamme, siksi emme halua oikeutta päättää itse edes tupakan tilaamisesta netistä. Näennäisesti kukaan ei vastustakaan tätä holhousta, koska mediassa vastustusta ei näy, käytäntö on kuitenkin toinen.

Suomi moralisoi usein muita valtioita ihmisten vapauden rajoittamisesta ja oikeusvaltion periaatteiden rikkomisesta, silti Suomi on itse mitä pahin opportunistinen rusinat pullasta Eu:ssa -periaatteella kansalaisiaan rajoittava ja perustuslakiaan rikkova valtio, jossa mm. Tulli toimii mielivaltaisesti vastoin lakia takavarikoimalla mm. tilattuja alkoholeja.

Tuntuu pieniltä jutuilta, mutta periaatteellisella tasolla tärkeitä asioita, jotka osoittavat, että Suomessa valta on virkamiehillä, ei kansalla. Osoittaa myös sen, että Suomi on valmis rikkomaan perustuslakiaan (=viranomaisten toiminnan tulee perustua vain lakiin, ei mielivaltaan) tarpeen tullen, kun virkamiesten valta on uhattuna.

Ole aivan oikeassa. Suomalaisilla ei ole kuin kieltoja, rajoituksia ja velvollisuuksia joka asiassa. Ulkomailla kun käy niin tuntee hetken aikaa itsensä ihmiseksi. Suomeen kun palaa niin tajuaa taas nopeasti ettei ole vapaa ihminen.  Viranomaisten rajaton mielivalta näkyy Suomessa paljon muussakin kuin tupakan tai alkoholin tilaamisessa netistä.

Vierailija
59/239 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa - suomalaiset on nimenomaan kasvatettu siten (valtion toimesta), että he eivät todella ymmärrä yksilönvapautta, kuten se ymmärretään mm. Eu-maissa.

Vierailija
60/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä paremmalla palkalla kyllä maksaa ihan hyvät vakuutukset ja käteen jää silti enemmän kuin Suomessa. Lisäksi pääsee lääkärille heti ja yleensä voi vielä valita itse lääkärin. Myös terveystarkastukset kuuluvat pakettiin, eli ongelmiin päästään puuttumaan aiemmin.

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten vakuutukset siellä ulkomaiden ihanuudessa. Esim. jos joudut jenkeissä sairaalaan tehohoitoon ilman vakuutusta, se maksaa 11000 dollaria per päivä omasta pussistasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme