Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näitkö tätä? Tuuheapartainen ja lihaksikas pyöräilijä törmäsi naiseen ja poistui paikalta – soita poliisille. -Pyöräilijä on päätetty olevan syyllinen, alle jäänyt saattoi kuitenkin seistä pyörätiellä, muuten ei olisi osunut, jos olisi seissyt pysäkillä.

Vierailija
13.06.2019 |

Poliisi määritellyt syylliseksi, vaikka itse pyöräilijänä olen ollut satoja kertoja tilanteessa, että joku idióotti seisoo keskellä pyörätietä, vaikka jalankulkijoille on oma alue, kuten bussipysäkkikin, jonka alla voi seistä.
-Mikä helvetin pakko on tunkea pyörätielle seisoskelemaan ja olematta huomioimatta ympäristöään?
Tämäkin alle jäänyt on seissyt keskellä pyörätietä, ihmekös jos jää alle.
Muutama päivä sitten viimeksi ajoin pyörätietä, kun vastaan tuli kolme vanhaa naista, kävelivät rinnakkain, joten minulle ei ollut tilaa väistää, osuinkin yhden naisen olkapäähän ja se oli hänen valintansa, mitäs käveli pyörätiellä, se pyörätie oli siihen merkattu ja erillinen kävelytiestä. En myöskään pysähtynyt.

PS Vihervasemmistolaisethan kannattaa pyöräilyä, olikohan vihervasemmistolainen tämä yliajaja?

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/778386-naitko-tata-tuuheapartainen-…

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että mä en ole koskaan pyöräillessäni meinannut törmätä keneenkään. Johtuu ehkä siitä, että katson eteeni, ja ennakoin tilanteita.

Jos noin sanot, olet tuskin paljoa pyöräillyt todellisuudessa, koska me kaikki pyöräilijät tunnistamme ongelman, joka on kävelijät koirineen pyöräteillä.

Näiden koiranilijoiden mielestä koko maailman tulee väistää heitä ja koiraa, kaikkien pitää pysähtyä heidän kohdallaan ja pyytää lupa koiralta että saa ohittaa.

Koko viime kesän pyöräilin töihin, tänä kesänä jäänyt vähemmälle, kun työmatka piteni. Koirakolle kilautetaan kelloa, niin ottavat koiran haltuun vierelleen. Niin mäkin teen, kun olen koiran kanssa liikkeellä ja pyörä lähestyy.

On soitettu kelloa, on huudettu, eikä mitään vaikutusta, ei vedetä koiran hihnaa tiukalle, ei väistetä pois pyörätieltä, kuljetaan kolme-neljä rinnakkain, eikä väistetä, jnejne.

-Et ole mikään pyöräilijä, jos et näitä tunnista tai sitten asut Velkualla, jossa asukasluku 140.

Kaikki päivittäin polkevat tunnistaa kertomani ongelmat.

Jos ajaa pyörällä, on pyöräilijä 😆 vaikkei niitä kanssaliikkujia vilisisikään kuin tsadin keskustassa.

Vierailija
42/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätie voisi kulkea pysäkin takaa.

Usein näistä pyöräilijöistä tulee mieleen että he ovat jollain tavalla vajaita, eivätkä ole saaneet autokoulun korttia suoritettua. Voi sitä vihaa kun ei välitetä mistään muusta kuin itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et osa kiertää paikallaan olevaa estettä on ehkä parempi, että jätät sen pyöräsi kotiin.

Eli sinun mielstä pyörätiellä kuuluu seisoskella pyöräilijöiden edessä ja sitten kun sattuu vahinko, se on pyöräilijän syytä?

-Mikset saman tien mene moottoritielle seisoskelemaan?

Pyörätie on pyöräilijöille, bussipysäkki seisoskelijoille.

Jos et osaa seistä muualla kuin toisten edessä pyörätiellä, sinun on parempi pysyä kotona.

Minä kuljen autolla.

Vierailija
44/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän autollakaan vain paineta kaasupoljinta, jos näkee jonkun seisovan autotiellä. Pyörätiellä ei kuulu seisoskella, mutta se ei oikeuta toisen satuttamista. Bussipysäkkien kohdalla kuuluu muutenkin hidastaa. Siinä on niin paljon jalankulkuliikennettä, kun busseihin menee ja niistä tulee ulos ihmisiä. Hyvä esimerkki on Pasilan silta ennen aseman remonttia. Ei kaikki mahdu bussipysäkille tai jalankulkutielle seisomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän