Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näitkö tätä? Tuuheapartainen ja lihaksikas pyöräilijä törmäsi naiseen ja poistui paikalta – soita poliisille. -Pyöräilijä on päätetty olevan syyllinen, alle jäänyt saattoi kuitenkin seistä pyörätiellä, muuten ei olisi osunut, jos olisi seissyt pysäkillä.

Vierailija
13.06.2019 |

Poliisi määritellyt syylliseksi, vaikka itse pyöräilijänä olen ollut satoja kertoja tilanteessa, että joku idióotti seisoo keskellä pyörätietä, vaikka jalankulkijoille on oma alue, kuten bussipysäkkikin, jonka alla voi seistä.
-Mikä helvetin pakko on tunkea pyörätielle seisoskelemaan ja olematta huomioimatta ympäristöään?
Tämäkin alle jäänyt on seissyt keskellä pyörätietä, ihmekös jos jää alle.
Muutama päivä sitten viimeksi ajoin pyörätietä, kun vastaan tuli kolme vanhaa naista, kävelivät rinnakkain, joten minulle ei ollut tilaa väistää, osuinkin yhden naisen olkapäähän ja se oli hänen valintansa, mitäs käveli pyörätiellä, se pyörätie oli siihen merkattu ja erillinen kävelytiestä. En myöskään pysähtynyt.

PS Vihervasemmistolaisethan kannattaa pyöräilyä, olikohan vihervasemmistolainen tämä yliajaja?

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/778386-naitko-tata-tuuheapartainen-…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päälle saa ajaa vaikka seisoisi missä. T. Autokoulun käynyt

Ei tässä kukaan tahallaan ole päälle ajanut, kuten sinä esität, vaan akka seisoskeli keskellä pyörätietä ja pyöräilijä oletti pyörätien olevan vapaa, kuten kuuluukin.

-Yhtäkkiä eteen tullut akka on syyllinen tähän tilanteeseen.

Kummallista, että se syyllinen on aina joku meistä pyöräilijöissä.

-Vaikka olisit siellä, missä kuuluu eli pyörätiellä.

Erikoinen olo tulee sitten siitä, että kyseinen kiva pyöräilijä ei jäänyt selvittämään asioita tai auttamaan loukkaantunutta vaan polki matkoihinsa. Vaikka olisit täysin viaton tapahtuneeseen tai vaikkapa ulkopuolinen niin velvollisuus on auttaa. T. Se autokoulun käynyt, joka suosittelisi pyöräilijöillekin jotain opetusta liikennesäännöistä ja tiellä liikkujan velvollisuuksista.

Minäkin olen autokoulun käynyt, on ABCe kortti.

-Toisin sanoen vahvemmalla kortilla voitan sinut.

-Ja olen pyöräilijä, tunnen säännöt, toisin kuin te, jotka seisoskelette pyörätiellä ja sitten uhriudutte, kun jotain sattuu.

Koska TEILLÄ ON OIKEUS SEISOSKELLA MISSÄ HALUATTE, muista ihmisistä ei väliä, koska MINIMINÄ uhoaa.

Eikö siellä Porvoon autokoulussa sulle opetettu ettei mikään, ei yhtään mikään, oikeuta ajamaan toisten päälle. Ei edes se että toiset tekevät jotain väärin.

KUKAAN EI OLE AJANUT KENENKÄÄN PÄÄLLE TARKOITUKSELLA, ENKÄ OLE TÄLLAISTA OIKEUTTA VÄITTÄNYT OLEVAN.

"-Olen ajanut tahallaan välillä päin, kun kilikellon kilautus tai huutaminen ei auta."

Vierailija
22/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätit sitten mainitsematta, että mies oli sivullisen mukaan aggressiivinen ja päihtynyt.

En voinut aloitukseen koko tekstiä kirjoittaa, siksi SIINÄ OLI LINKKI, että voit itse lukea.

PS Sekö todistaa syyllisyyden, jos on humalassa tai jonkun randomin sivullisen mielestä agressiivinen?

-Sulla on aika paljon opittavaa tosimaailmasta.

Poliisi tutkii onko syyllinen vai ei. Tämän takia miestä etsitään. Kännissä/aineissa ajelu, aggressiivisuus ja sairaalakuntoon päätyneen henkilön hylkääminen eivät esitä pyöräilijää niin viattomassa valossa kuin sinä yrität tehdä, ihan sama vaikka kuinka huutaisit. Ja kyllä, sivullisilla todistajilla on yleensä merkittävä osa tällaisten tapausten selvittämisessä. Jopa suurempi kuin sinun kaltaisillasi nettiraivoajilla. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kukaan tahallaan ole päälle ajanut, kuten sinä esität, vaan akka seisoskeli keskellä pyörätietä ja pyöräilijä oletti pyörätien olevan vapaa, kuten kuuluukin.

Erikoinen olo tulee sitten siitä, että kyseinen kiva pyöräilijä ei jäänyt selvittämään asioita tai auttamaan loukkaantunutta vaan polki matkoihinsa. Vaikka olisit täysin viaton tapahtuneeseen tai vaikkapa ulkopuolinen niin velvollisuus on auttaa. T. Se autokoulun käynyt, joka suosittelisi pyöräilijöillekin jotain opetusta liikennesäännöistä ja tiellä liikkujan velvollisuuksista.

Pyöräilijän oikeusturva on tärkeämpi kuin syyllisen itse aiheutetut vammat.

Vierailija
24/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seisoskeliko akka keskellä pyörätietä vai tuliko yhtäkkiä eteen?

Jos seisoi paikallaan, niin pyöräilijä on syyllinen. Ei siinä ole edes mitään tulkinnanvaraista. Ei pyöräilijä/autoilija/whoever voi *olettaa* tien olevan tyhjä ja ajella silmät kiinni.

Vierailija
25/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että mä en ole koskaan pyöräillessäni meinannut törmätä keneenkään. Johtuu ehkä siitä, että katson eteeni, ja ennakoin tilanteita.

Vierailija
26/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että naispyöräilijä pyöräilee tuhatta ja sataa suojatien takaa suoraa tietä. Ehdin ottamaan koirani lyhyeen liekaan ennen kuin hän ohittaa meidät ja me seisotaan pientareella. 

Nainen alkoi pyörittämään päätään jo kaukaa. Ei hidastanut vauhtia, vaikka minä nopeutin koirani hihnan keräämistä lyhyemmäksi. Tämä pyöräteiden kuningatar sai kyllä raivoni pintaan. Ei mitään käytöstapoja.

Pyöräilkää autojen seassa, jos vauhtinne on liian kova ettekä halua ottaa huomioon hitaammin liikkuvia. 

SINÄHÄN se ongelma tuossa olit, nainen kulki pyörätietä ja sinä roikotit koiraa pyörätiellä, jonne sillä ei ollut mitään asiaa.

Sitten se, että ei ole minun tehtävä pysähtyä pyöräilijänä joka ainoan kävelijän kohdalla, jos vaikka he sattuvat kulkemaan pyörätiellä, vaan se on kävelijän tehtävä kulkea kävelijöille merkatulla alueella.

Sitten se, että miksi sen koiran hihna oli alunperin liian löysällä, eli koira pääsi pyörätielle, siinkin teit virheen.

Vierailija
27/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että mä en ole koskaan pyöräillessäni meinannut törmätä keneenkään. Johtuu ehkä siitä, että katson eteeni, ja ennakoin tilanteita.

Jos noin sanot, olet tuskin paljoa pyöräillyt todellisuudessa, koska me kaikki pyöräilijät tunnistamme ongelman, joka on kävelijät koirineen pyöräteillä.

Näiden koiranilijoiden mielestä koko maailman tulee väistää heitä ja koiraa, kaikkien pitää pysähtyä heidän kohdallaan ja pyytää lupa koiralta että saa ohittaa.

Vierailija
28/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen autokoulun käynyt, on ABCe kortti.

-Toisin sanoen vahvemmalla kortilla voitan sinut.

-Ja olen pyöräilijä, tunnen säännöt, toisin kuin te, jotka seisoskelette pyörätiellä ja sitten uhriudutte, kun jotain sattuu.

Koska TEILLÄ ON OIKEUS SEISOSKELLA MISSÄ HALUATTE, muista ihmisistä ei väliä, koska MINIMINÄ uhoaa.

Eikö siellä Porvoon autokoulussa sulle opetettu ettei mikään, ei yhtään mikään, oikeuta ajamaan toisten päälle. Ei edes se että toiset tekevät jotain väärin.

KUKAAN EI OLE AJANUT KENENKÄÄN PÄÄLLE TARKOITUKSELLA, ENKÄ OLE TÄLLAISTA OIKEUTTA VÄITTÄNYT OLEVAN.

"-Olen ajanut tahallaan välillä päin, kun kilikellon kilautus tai huutaminen ei auta."

Avaappa lainaukset ja huomma itsekin, etten MINÄ ole tuollaista sanonut, laittelet sanoja toisten suuhun ja trollaat sitten niitä vastaan.

-Laitappa nyt tarkalleen, missä noin sanoin, aivan, et pysty, koska en sanonut.

Vierailija
29/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin yhdistetyn kävelypuolta. Minun edellä käveli nuori nainen pikkukoira pitkän fleksi päässä. Nainen ja koira oli pyörätien puolella. Takaa tuli aika lähellä pyörä joka ohitti minut ja yritti väistää naista ja koiraa jalankulkijoiden puolelta. Nainen päätti just sitä hypätä jalankulkijoiden puolelle ja koira jäi pitkän flexin päässä pyöräilijöiden puolelle. Edestä tuli yksi pyörä lisää. Pikkuisen Mi USB kuu otti, mutta onneksi pyöräilijät osasivat äkkijarrutuksen. Takaa tuleva olisi ajanut kävelijän päälle jalankulkijoiden puolella. Edestä tulija ei välttämättä olisi nähnyt pikkukoira tai fleksiä.

Niin kukahan siinä olisi syyllinen?

Vierailija
30/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuheapartainen pyöräilijä on yhtä kuin hipsteri. 

Vierailija
31/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran niin, että naispyöräilijä pyöräilee tuhatta ja sataa suojatien takaa suoraa tietä. Ehdin ottamaan koirani lyhyeen liekaan ennen kuin hän ohittaa meidät ja me seisotaan pientareella. 

Nainen alkoi pyörittämään päätään jo kaukaa. Ei hidastanut vauhtia, vaikka minä nopeutin koirani hihnan keräämistä lyhyemmäksi. Tämä pyöräteiden kuningatar sai kyllä raivoni pintaan. Ei mitään käytöstapoja.

Pyöräilkää autojen seassa, jos vauhtinne on liian kova ettekä halua ottaa huomioon hitaammin liikkuvia. 

SINÄHÄN se ongelma tuossa olit, nainen kulki pyörätietä ja sinä roikotit koiraa pyörätiellä, jonne sillä ei ollut mitään asiaa.

Sitten se, että ei ole minun tehtävä pysähtyä pyöräilijänä joka ainoan kävelijän kohdalla, jos vaikka he sattuvat kulkemaan pyörätiellä, vaan se on kävelijän tehtävä kulkea kävelijöille merkatulla alueella.

Sitten se, että miksi sen koiran hihna oli alunperin liian löysällä, eli koira pääsi pyörätielle, siinkin teit virheen.

Tie on aika monta metriä leveä. Se ei ole pyörätie, jossa olimme, vaan se on myös kävelijöille tarkoitettu tie. Hän ei hidastanut edes kävelytietä ennen vaan paahtoi tuhatta ja sataa. Me emme koirani kanssa aiheuttaneet onglemaa, koska olimme järjestäytynyt, ei asfaltille, vaan asfaltin vieressä olevalle hiekalle, että kuningatar pääsi ohitsemme päätään pyöritellen keskellä tietä. Pidän koirani hihnaa 8 vuoden kokemuksella aina pitkällä, kun ei ole 100m säteellä muita. Pyörällä vaan pääsee pirun kovaa. Heidänkin tulee seurata liikennettä ja hidastaa jos näkevät jotakin jonka takia kannattaa hidastaa. Koirat ja lapset ovat tällaisia hasardeja varsinkin. Enemmän sakkoja vaan pyöräilijöille, jotta oppivat huomioimaan muutkin.

Vierailija
32/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä taida olla enää tuuheapartainen.

Nyt sitten työpaikoilla kyttäämään kuka tuuheapartainen pyöräilijä on huomenna töissä parta ajeltuna.

Vierailija
33/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tie on aika monta metriä leveä. Se ei ole pyörätie, jossa olimme, vaan se on myös kävelijöille tarkoitettu tie. Hän ei hidastanut edes kävelytietä ennen vaan paahtoi tuhatta ja sataa. Me emme koirani kanssa aiheuttaneet onglemaa, koska olimme järjestäytynyt, ei asfaltille, vaan asfaltin vieressä olevalle hiekalle, että kuningatar pääsi ohitsemme päätään pyöritellen keskellä tietä. Pidän koirani hihnaa 8 vuoden kokemuksella aina pitkällä, kun ei ole 100m säteellä muita. Pyörällä vaan pääsee pirun kovaa. Heidänkin tulee seurata liikennettä ja hidastaa jos näkevät jotakin jonka takia kannattaa hidastaa. Koirat ja lapset ovat tällaisia hasardeja varsinkin. Enemmän sakkoja vaan pyöräilijöille, jotta oppivat huomioimaan muutkin.

Suoraan sanottuna: -Mikä v'tun kuningas sinä ja koirasi luulette olevanne, EI OLE MUIDEN TEHTÄVÄ VÄISTÄÄ TEITÄ, vaan on SINUN TEHTÄVÄ PITÄÄ KOIRASI JA ITSESI KURISSA.

Eikä minun ole hidastettava vauhtiani, koska taajamassa on 50km/h nopeusrajoitus, ja ajan aina sen alle.

Koita nyt vaan pysyä sinä ja koirasi pois pyörätieltä, se on sinun tehtävä.

Vierailija
34/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin sanot, olet tuskin paljoa pyöräillyt todellisuudessa, koska me kaikki pyöräilijät tunnistamme ongelman, joka on kävelijät koirineen pyöräteillä.

Näiden koiranilijoiden mielestä koko maailman tulee väistää heitä ja koiraa, kaikkien pitää pysähtyä heidän kohdallaan ja pyytää lupa koiralta että saa ohittaa.

Koko viime kesän pyöräilin töihin, tänä kesänä jäänyt vähemmälle, kun työmatka piteni. Koirakolle kilautetaan kelloa, niin ottavat koiran haltuun vierelleen. Niin mäkin teen, kun olen koiran kanssa liikkeellä ja pyörä lähestyy.

Vierailija
35/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalju, lippispäinen, känninen ei kuulosta hipsteriltä vaikka parta olisikin.

Vierailija
36/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seliseli.

-Olet pyöräilijöiden vihaaja, se tuli ainakin selväksi tekstistäsi.

Kerrotko vielä, mistä se oikeus sinulle on tullut, että sinä voit vetää keskellä tietä koiran hihna pitkänä ja on muiden tehtävä väistää sinua?

-Jään odottamaan.

Vierailija
37/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nämä pyöräilijät on aina näin aggressiivisia? 😄

Vierailija
38/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko viime kesän pyöräilin töihin, tänä kesänä jäänyt vähemmälle, kun työmatka piteni. Koirakolle kilautetaan kelloa, niin ottavat koiran haltuun vierelleen. Niin mäkin teen, kun olen koiran kanssa liikkeellä ja pyörä lähestyy.

On soitettu kelloa, on huudettu, eikä mitään vaikutusta, ei vedetä koiran hihnaa tiukalle, ei väistetä pois pyörätieltä, kuljetaan kolme-neljä rinnakkain, eikä väistetä, jnejne.

-Et ole mikään pyöräilijä, jos et näitä tunnista tai sitten asut Velkualla, jossa asukasluku 140.

Kaikki päivittäin polkevat tunnistaa kertomani ongelmat.

Vierailija
39/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et osa kiertää paikallaan olevaa estettä on ehkä parempi, että jätät sen pyöräsi kotiin.

Eli sinun mielstä pyörätiellä kuuluu seisoskella pyöräilijöiden edessä ja sitten kun sattuu vahinko, se on pyöräilijän syytä?

-Mikset saman tien mene moottoritielle seisoskelemaan?

Pyörätie on pyöräilijöille, bussipysäkki seisoskelijoille.

Jos et osaa seistä muualla kuin toisten edessä pyörätiellä, sinun on parempi pysyä kotona.

Et sinä saa moottoritielläkään kenenkään päälle ajaa, kulta pieni.

Vierailija
40/44 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna: -Mikä v'tun kuningas sinä ja koirasi luulette olevanne, EI OLE MUIDEN TEHTÄVÄ VÄISTÄÄ TEITÄ, vaan on SINUN TEHTÄVÄ PITÄÄ KOIRASI JA ITSESI KURISSA.

Eikä minun ole hidastettava vauhtiani, koska taajamassa on 50km/h nopeusrajoitus, ja ajan aina sen alle.

Koita nyt vaan pysyä sinä ja koirasi pois pyörätieltä, se on sinun tehtävä.

Ei se ole pyörätie missä me koirani kanssa kuljetaan. Se on tie, joka on tarkoitettu meille. Teille pyöräilijöille löytyy tilaa autotien pientareella sielläpäin missä liikun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä