Raskaana ja haluaisin naimisiin, mies ei halua
Ja kyseessä on vielä toinen lapsemme. Tuntuu jotenkin äärettömän epäkunnioittavalta lasta kohtaan, että vanhemmat eivät ole naimisissa. Lisäksi tuntuu, että mies on epäkunnioittava minua kohtaan, koska on valmis hankkimaan lapsia ja asuntolainan kanssani, mutta ei menemään naimisiin.
Olen ehdottanut avioehtoa (joka ei muuttaisi mitään, koska omaisuus on jo puoliksi), ja sanonut että saa itse valita, onko isot vai pienet häät tai ei juhlia ollenkaan. Ei silti kuulemma halua naimisiin periaatteen vuoksi. Minun tekisi mieli lähinnä dumpata ukko jorpakkoon periaatteen vuoksi, vaikka rakastan miestä kovasti. Asiasta väännettiin jo esikoisen odotusaikana, mutta kärsin silloin niin pahasta synnytyspelosta, että olin varma kuolevani, eikä asiasta puhuttu sitten niin paljoa.
Suhteessa ei ole mitään muita ongelmia mutta tästä ei vain päästä yksimielisyyteen. Minun mielestäni olisi ihanaa, että elämänkumppani tuntisi minua kohtaan niin syvästi, että haluaisi kanssani naimisiin, eikä se leskeneläkekään pahimman sattuessa mikään huono juttu olisi, jos se nyt säilyy. Miehen mielestä se ei muuttaisi mitään, mutta jos se ei muuttaisi, miksi ei voida mennä naimisiin? Miten päästä mielipahasta yli? Tuntuu tosi alentavalta.
Kommentit (65)
Me mentiin naimisiin 27-vuotiaina koska oltiin niin hullun rakastuneita ettei voitu kuvitellakaan elämää ilman toisiamme. Siinä ei ollut järjellä mitään tekemistä kun tunne vei mennessään (ja siis ihan normaaleja ihmisiä ollaan, tasapainoisia ja yhteiskuntakelpoisia). Siihen avioliittoon saatiin lapset ja edelleen ollaan hullun rakastuneita vaikka arki ja elämä on yrittäneet puuttua peliin.
Kenenkään muun miehen kanssa en ajatellutkaan avioliittoa, exille sanoin etten halua naimisiin.
Minä olen hullun rakastunut mieheni kanssa. Voisin mennä naimisiin vaikka avioliitto olisi toinen. Hän menee lasten isästä kuin väärä raha. Entinen mies halusi uuden elämän ilman lapsiperhettä ja muutti pois.
Kun puoliso ei halua avioitua vaikka ei ole mitään varsinaista syytä miksi, kyse on tästä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3488383/riittaako-ihan-hyva-parisuhde?p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noita miehiä vaivaa? Ymmärrän jos nainen vaatisi spektaakkelimaisia prinsessahäitä mutta jos ei suostu edes juhlattomaan vihkimiseen muka periaatteesta. Haluaako jotenkin lapsista ja avopuolisosta huolimatta antaa ns vapaan miehen vaikutelman vai mistä mahtaa kiikastaa. Jotkut eivät kasva aikuisiksi ikinä.
Mikä sitten vaivaa naista, joka tekee lapsia miehen kanssa joka ei halua naimiisiin?
Ehkä se, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma ja raskaus on normaali seuraus miehen ja naisen välisestä seksistä, jossa ehkäisystä huolehtii vain nainen. Jopa sterilaatiossa on raskauden riski, koska kaikista eliön järjestelmistä lisääntymisjärjestelmä on toimintavarmin. Eihän elämää muuten edes olisi.
Mies ei isäksi tule, jos huolehtii ehkäisystä. Ja typerimpien kannattaa hoitaa asia vetämällä pili ja pallit juuresta umpeen nippusiteellä, elleivät osaa olla tunkematta itseään naisen genitaaleihin.
No yhtä epäkunnioittavaa ap:lta on se, että hän viittaa kintaalla miehen toiveille, eikös? Vai onko tämä taas joidenkin naisten outoa logiikkaa, mitä en itse näin 45-vuotiaana naisena ymmärrä, että vain naisen toiveita kuunnellaan ja miehen ei?
Mistä meistä kukaan tietää miten paljon mieheltä on pois naimisiinmeno... Mies ei koe avioliittoa omakseen, niin on todella väärin yrittää pakottaa häntä siihen.
Minäkään en ole koskaan haaveillut avioliitosta, häistä ja näin ollen en ole koskaan naimisiin mennytkään. Koen, että naimisiinmeno ei ole minulle tärkeää ja häät, olivat ne sitten kuinka pienet ja vaatimattomat tahansa, ovat viimeinen asia tässä maailmassa mitä haluan tehdä.