Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun ex yrittää syyllistää lapsia?

Vierailija
13.06.2019 |

Ongelmana se, että lapset eivät millään menisi toisen vanhempansa luo. Nyt ovat alkaneet puhua, että exäni selittää itkevänsä öisin heitä, kun on kuulemma niin ikävä. Ja itkee kuulemma minuakin. Ollaan erottu 5v sitten ja silloin se oli tämä ex, joka lähti. Ja näistä puheista huolimatta usein on niin, että ex vaan unohtaa sovittuja tapaamisia.

Koko exän suku ilmeisesti tekee samaa. Varsinkin sen puolen isoäiti selittää kuulemma, että hänellä on niin ikävä lapsia. Silti voi mennä kuukausia, että ei ole lapsiin missään yhteydessä. Asuu 10 min ajomatkan päässä exän luota, joten välimatka ei ole este.

Nyt, kun lapset alkoi tästä puhua, vaikuttaa siltä, että tämä on yksi syy, että sinne exän luo meno on heille vaikeaa. Eivät haluaisi kuulla tällaista puhetta. Ovat alkaneet myös minulta kysellä, tuleeko mulle heitä ikävä ja joka käänteessä selittävät, miten heillä on minua ikävä, jne.

Minusta lasten ei kuulu kantaa murhetta aikuisten tunteista. Toki minulla on heitä ikävä, mutta en minä siitä heille puhu. Osoitan vaan iloni, kun taas nähdään.

Mitä tässä tilanteessa tehdä? Miten selittäisin asiaa lapsille rakentavasti.
?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa pitäisi puhua sen isän kanssa.

Vierailija
2/2 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa pitäisi puhua sen isän kanssa.

No se on turhaa. Sanoo hänelle mitä vaan, niin ei sellaista kuulemma koskaan ole tapahtunut. Ja jos sanon hänelle jostain, niin hän tekee taatusti toisin kuin olen puhunut.

Tyyliin, jos sanon, että lapsella ollut lämpöä, älä laita häntä pakkasella pihalle leikkimään, ovat varmasti kokopäivän pihalla. Jos sanon, että lapsi toivoi pääsevänsä leikkipuistoon, niin vahingossakaan eivät ole ulkona. Tätä tapahtunut useita kertoja eri yhteyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla