Tammikuisten helatorstain pino
Kommentit (37)
Kiitti beijaflor, etta pidat taman ulkosuomalaisen aidinkin ajan tasalla Suomen kalenterista, heh hee; enhan ma noita helatorstaita yms. muuten muista.
Olo on mita normaalein, joskus sekin on huvittavaa... ajan odotan vaan kulkevan muutaman viikon eteenpain etta paasis uusinta ultraan kattelemaan etta kaikki varmasti olis kunnossa ja vauva olis kasvanu...
Sitten vois taas alkaa kunnolla taman haaveilun uudesta kaarosta!
Ens viikolla menen miehen siskon luo laittelemaan hanen vauvelinsa tavaroita pikkuhiljaa; pesemaan vaatteita ja silittelemaan, etta ovat sitten kunnossa heinakuun lopulla kun niita tarvitaan. Ihanaa paasee hypistelemaan jo niita miniatyyri vaatteita...
Täälläkin on " niskasta pitäen" raahauduttu sängystä ylös. Ukko ja ystävänsä paransivat maailmaa aamu viiteen asti :-/
Beijaflor: mukavaa matkaa ja hurjasti onnea ultraan bd bd bd, kyllä sieltä varmasti pikku kaveri vilkuttelee =)
ON: silmät ristissä ja selkä jumissa, hyvää asentoa ei tahdo öisin löytyä. Johtunee turvotuksesta ja luulisin että kohtukin jo vois painaa jonkin verran? Noh, pitkä viikonloppu edessä ja saa levätä niin paljon kuin huvittaa... paitsi huomenna pitäis käydä siellä labrassa.
Taidanpa täyttää teekupin ja odotella muidenkin tammikuisten kuulumisia.
Sunmom ja pirpana rv6+3
Ihanaa kun aurinko paistaa.
Vitsit, miten väsyttääkin. Olin eilen illalla pitkästä aikaa leffassa ja heti huomaa, kun en päässyt iltakymmeneltä lukemaan ja nukkumaan. Mutta oli se kyllä tosi piristävääkin käydä jossain ilman muksua. Harvoin tulee lähdettyä mihinkään iltaisin.
Eilen soitin neuvolaan ja sain ajan 14.6. Pitkä aika odotella, mutten taida siltikään mennä ultraan sitä ennen, paitsi jos jotain ilmenee (koputtaa puuta, ettei ilmene)
Eilisessä pinossa oli puhetta raskauskiloista. Minulla tuli ensin n. 16 kiloa, mutta raskausdiabeteksen puhjettua ja säntillisen ruokavalion myötä paino putosi loppuraskaudessa 3 kiloa. Valitettavasti lähes kaikki kilot ovat edelleen tallella, joetn kauheasti ei olisi varaa tässä raskaudessa lihoa.
Täytyykin lähteä tästä pihalle!
Mukavaa päivänjatkoa
Taneli ja pikkukirppu 6+6
Olen pahoillnai km:n kokeneiden puolesta! *lähettää voima-ajatuksia* Tunnen tuskanne liiankin hyvin...
Sitten onnea plussanneille sekä vauvansa " tavanneille" !!! Tunnen nekin filikset todella hyvin, sillä kävin itsekin alkuraskauden ultrassa eilenaamulla pikkuista moikkaamassa... Tarkoitus oli jättää se väliin, mutta epätietoisuus kävi liian suureksi meille molemmille ja mies lopulta patistikin varaaman ajan mahdollisimman pian. Siellä sitä sit kölli pieni toukka pussissaan ja kaikki oli aivan kohdallaan. Kun gynekologi onnitteli, mun ekat sanat oli " Ei voi olla totta!" . Niin vakuuttunut mä olin tuulimunasta tai keskeytyneestä km:sta... Viikkoja oli 7+3 eli kolme pv vähemmän, ku mitä kierrosta laskettuna, mutta sekin oli odotettavissa, sillä ovuloin yleensä vasta 10pv ennen kuukautisia. Kalliiksihan tuo lysti tuli (148,50, josta KELA korvaa noin 40) mutta kyllä se kannatti. Seuraavaksi onkin neuvola kahden viikon päästä ja np-ultra viiden viikon kuluttua. Aika vaan menee niin törkeän hitaasti...
Viime viikonloppuna esikoinen sairasti kolmen päivän korkean kuumeen ilman mitään muita oireita. Olin jo aika huolestunu, kunnes tauti lopulta katos ihan muutamassa tunnissa oireettomaks. Omituista... Lauantaina kärvistelin itekin ruokamyrkytyksen kourissa koko päivän ja maanantaina sain vielä kaupan päälle hirveän räkätaudin ja yskän. Me ei olla kumpikaan oltu kipeinä koko talvena ja nyt sit oikein urakalla muutamana päivänä. Mies taas sairastaa jatkuvasti jotain pöpöä, joten sitä ei lasketa mukaan...
).(: Rintoja aristaa joskus enemmän, joskus vähemmän, vatsaa nippailee enää harvoin, turvotus on vähenemään päin ja pahoinvointikin tulee ja menee epäsäännöllisesti ilman ennakkovaroituksia. Oksentaa ei onneks oo tarvinnu. Uutena oireena on ilmaantunu huimaus, joka välillä ihan sumentaa näkökentän. Pikkasen pelottavaa auton ratissa...
Tsemppiä tammimammoille!
¨c¨
Olo on pahoinvoiva ja väsynyt. Mulla tää pahoinvointi on 24h läsnä. Syöminenkään ei juuri helpota, mutta pakko yrittää syödä vaikkei maistukaan, muuten olosta tulee ihan extrakarmee.
Poika tuossa jäi katseleen Nasu elokuvaa, pitäisi jaksaa ulos raahautua. Olen ollut nyt sairaslomalla, lauantaina pitäisi mennä töihin ja hirvittää jo etukäteen olon puolesta. No, tätähän jatkuu nyt vielä monta viikkoa.
Toisaalta olen iloinen näistä raskausoireista, olisin varmasti tosi huolissani jo miltään ei tuntuisi. Pelottaa vaan se pikkuisen tilanne tuolla mahassa niiden verihyytymien takia. ( eli ultrassa löytyi sikiö ja syke alkuviikosta, mutta myös hematoomaa, keskenmenoa pelkään paljon.) Mulla oli tuulimuna viime talvena, se onneksi todettiin jo viikolla 7+ ja keskeytettiin lääkkeillä rv 8+, keskeytys sujui ilman komplikaatioita, onneksi, olen täältäkin lukenut juttuja, että lääkkeeeliisen jälkeen on joutunut vielä kaavintaan. Eli ehdin hetken oleen mukana syyskeijuissa ja kuukauden verran iloitseen tulevasta vauvasta, jota ei sitten mahassa edes ollutkaan. Kahdet menkat ehti tuleen ennen plussaa.
Nyt sitä pelkää kaikkee mahdollista, on tullut luettua liikaa kaikesta mikä voi mennä odotusaikana pieleen. En osannut ekassa raskaudessa edes ajatella, että voisi mennä kesken tai että jotain muuta voisi ilmetä. No, tieto lisää tuskaa.
Päivänjatkoja kaikille!
pistahan palanen sokeria kielen alle ennen rattiin menoa - jos vaikka auttaiskin! Ja juo paljon vetta... voipi olla sokeriarvojen hyppelya tuo huimaus (nimim.kokemusta on) heh hee.
En oo koskaan ollu säntillinen ruokailija, joten saattaa hyvinkin olla sokeriarvojen syytä... Ei vaan tullu mieleenkään... :0
minäkin ehdin kuulua syyskeijuihin (ja yhä uteliaana / itseäni kiusaten lueskelen heidän kuulumisiaan). Sain helmikuun lopulla keskenmenon rv 12+0. Pari päivää aikaisemmin ei neuvolalääkäri löytänyt sydänääniä :-( pääsin kuitenkin helpolla jos niin voi sanoa, vuosin rajusti yhden yön eikä kipuja ollut. Sairaalassa sitten totesivat kohdun tyhjäksi. Kuusi viikkoa meni ekoihin menkkoihin ja toisia ei sitten tullutkaan =) ens maanantaina käyn alkuraskauden ultrassa ihan mielenrauhankin vuoksi. Oireet kylläkin nyt paljon lupaavampia.
Sunmom ja pirpana rv6+3
Mulla on taas huonompi päivä/aamu ollut tänään...
Viime yönä en pystynyt enään nukkumaan klo:2.30 jälkeen sängyssä vaan piti nousta nuokkumaan nojatuoliin ja sohvalle.
Ei nimittäin meinannut henkikulkea makuu asennossa kun kurkkuni turposi yön aikana niin paljon.
No aamulla klo:6.00 soitin sairaalaan jasain ajan klo:9.00 siellä siten selvisi että mulla on angiina nyt just alkanut...
Yksi ainoa lääkekuuri siihen löytyi jota voi raskausaikana käyttää,toivottavasti se sopii sitten myös mulle.
Masussa pitäis kaikki olla ok,eilen ekan kerran yökkäsinkin kesken ruokailun,joten pahoinvointini ei mennytkään ohi vaan oli hetken piilossa...
Nyt yököttää jo senkin takia kun ei pysty syömään ja juomaan oikeastaan mitään.
Mutta eiköhän tuo olo tästä helpota sitten kun saan lääkekuurin aloitettua.
Nyt rv8+1
Aamukuudelta oli taas tavalliseen tapaan herätys ja ollaan jo ehditty esikoisen kanssa olemaan ulkona leipomassa hiekkakakkuja ja keinumassa. Nyt teen ruokaa ja tyttö nukkuu jo päikkäreitä. HIljaista on, kun isukkikin nukkuu yövuoron jäljiltä. Voisin mennä itsekin, kun on jotenkin väsynyt olo, mutta silloin jäisi kaikki päivän hommat tekemättä.
Raskausoireita ei pahemmin ole, mutta viikkojakin todella vähän. Kierron mukaan siis 4+2 mutta eihän tuota voi tietää, vaikkei olisi niinkään paljoa. Odotusaikaa siis pitkälti vielä jäljillä.
Tuntuu, että monet kaveripiiristäni on nyt ilmottanut olevansa raskaana. Itse en ole kellekään vielä kertonut ja suunniteltiinkin miehen kanssa, jospa yritettäis olla hiljaa ja annettais ihmisten sitten aikanaan arvailla. JOtenkin en edes haluaisi nyt kertoa, kun tuntuu, että kaikki hehkuttaa.. en tiedä mistä moinen fiilis johtuu, mutta haluan olla hiljaa, vaikka olenkin aivan superonnellinen. No voihan se olla, että möläytän jossain vaiheessa kuitenkin.
Nyt syömään!
Laitoinkin äsken tuohon LA:n esittelylistaan omat tietoni. Aikasemmin en ole uskaltanut..
Meille on siis tulossa kolmas lapsi ja ihan hirvittää jo nyt et miten sitä pärjää kolmen kanssa. Varmaan 3 eka kuukautta menee sellaisessa sumussa.. ettei muista mitään sit jälkeenpäin. :) Näin ollut muidenkin lasten kohdalla. Meillä on ennestään 2 tyttöä, 3v2kk kohta ja 1v3kk.
Auttakaapas te, jotka tiedätte paremmin.. nyt kun en muista et miten sitä laskettiinkaan ne raskausviikot + päivät, eli mikä viikko+päivä mulla onkaan tarkalleen menossa? Eli viimeiset menkat alkoi maanantaina 27.3.06 ja kestivät 9päivää. Kierrot ennen raskautta ovat olleet n.31 paikkeilla. Vauva-lehden ja kaksplussan laskureilla LA olisi 1.1.2007, mutta mitkä ovat mun tarkat viikot?? Vauva-lehden mukaan 9.raskausviikko meneillään ja taas kaksplussas 8.raskausviikko?? Testin tein 6.5.06 ja näytti vahvat 2 viivaa.
En ole vielä neuvolassa käynyt. Pitää soittaa huomenna eka aika, saapa nähdä milloin se tällä paikkakunnalla on, kun en ole täällä vielä käynyt äitiysneuvolassa ollenkaan.
Mulla ei juuri mitään raskausoireita ole, ainut että väsyttää enemmän. Pahoinvointia ei ole, ehkä aamuisin pienen pientä kuvotusta. Ekassa raskaudessa olen joutunut oksentaa 4 kertaa ja toinen raskaus meni ilman pahoinvointia. Aika helppoa mulla on ollut tähän mennessä..
Kiitos jos osaatte auttaa!
mellum ja vauva rv 8+ tai 9+ jotain??
Tää tammimamma vuosi sitten eilen verta =( Ikävä päivä, soitin neuvolaan ja tylysti totesi " tiedätkös, se oli sitten keskenmeno, anna vuotaa kuiviin vaan" . Mutta pienen itkun jälkeen tuo kirkas, mutta vähäinen verinen vuoto sitten tyrehyi turhuksi, eikä aamulla ollut enää mitään havaittavissa. Eli tuskin tuo nyt itsessään vielä keskenmeno oli. Neuvolasta kyllä poistivat jo kaikki tulevat ajat... Yritän olla pitämättä toivoa yllä, mutta tuossa eilisessäkin ketjussa joku teistä kertoi vuotaneensa verta, ilman että kesken oli mennyt. Hmm... Odottelen siis tämän päivän. Huomenna soitan uudelleen neuvolaan, jos mitään ei ole tapahtunut.... Tätä menoa antavat varmaan tyhjennyskapselinkin tutkimatta. Vähän turhan jännissä merkeissä mennään... yritän olla pitämättä toivoa liiaksi yllä, mutta vaikeaa se on. Tissitkin alkoivat aristaa, tänään ensimmäistä kertaa...
mellum:
Auttakaapas te, jotka tiedätte paremmin.. nyt kun en muista et miten sitä laskettiinkaan ne raskausviikot + päivät, eli mikä viikko+päivä mulla onkaan tarkalleen menossa? Eli viimeiset menkat alkoi maanantaina 27.3.06 ja kestivät 9päivää. Kierrot ennen raskautta ovat olleet n.31 paikkeilla. Vauva-lehden ja kaksplussan laskureilla LA olisi 1.1.2007, mutta mitkä ovat mun tarkat viikot?? Vauva-lehden mukaan 9.raskausviikko meneillään ja taas kaksplussas 8.raskausviikko?? Testin tein 6.5.06 ja näytti vahvat 2 viivaa.Kiitos jos osaatte auttaa!
mellum ja vauva rv 8+ tai 9+ jotain??
Kävin tuolla tekayn sivuilla ja jos sinne laittoi sen sun päivänmäärän ja kierroksi sen 31 niin se laskuri antoi LA 4. tammikuuta ja viikot olis nyt 8+0
eli tää oli sivuilla www.tekay.fi
Maria 6+3
Omppu-80 ! tiedätkö onko alueesi terveyskeskuksessa ultraa? jos soittaisit sinne niin varmasti tarkistavat asian!!?
meillä ainakin löytyy terveyskeskuksesta ultra.
edellisessä raskaudessa supistelut alkoi jo viikolla 7 jonka takia menin tk:en ja tarkistivat ultralla tilanteen..
).( öklöttää mutta aamusta jo helpannut olo,makarooni loota on uunissa ja pino lättyjä paistettuna!
Nyt kuulemma pitää päästää mies jo koneelle :)
Maria
Maria-79:
Kävin tuolla tekayn sivuilla ja jos sinne laittoi sen sun päivänmäärän ja kierroksi sen 31 niin se laskuri antoi LA 4. tammikuuta ja viikot olis nyt 8+0eli tää oli sivuilla www.tekay.fi
Maria 6+3
Kiitos maria-79!
Epäilinkin vähän tuota vauva-lehden ym, laskureita..tämä varmasti todennäköisempi? Tuosta kierrosta sen verran et mulla ylhäällä vain tämän vuoden kuukautiskierrot eli 34, 31, 31 eli on varmaan tödenäköisempää ottaa tuo 31 kierron mukaan. Neuvolassa varmistuu sit nämäkin.. eli LA 4.1.07
Neuvolan yhteydessä neuvolalääkärillä on ainakin ultra käytössä, eli mulla olisikin varhaisultra sisältynyt neuvolaan tuossa 13.6. (vasta) Mitenköhän näin helatorstaina..? Pitäisiköhän tästä soittaa jonnekin, vai odotella suosiolla huomiseen...
on kyllä piinallista aikaa. Epävarmuutta vaan täytyy kestää. Ompulle voimia, toivottavasti kaikki on vuodosta huolimatta hyvin.
Mulla oli viime lokakuussa keskenmeno ja se kummittelee ajatuksissa, vaikka suhtaudunkin luottavaisesti tähän raskauteen. Kuluisi nopeasti nämä kriittistä kuukautta, jotta voisikertoa odotuksesta muillekin ja alkaa valmistautumaan elämänmuutokseen. (Ensimmäistä siis odotan.)
Alavatsassa on joitakin tuntemuksia, alaselkää jomottaa, tissit on kipeät ja pientä kuvotusta tuntuu välillä.
Taidan varata huomenna ajan varhaisraskauden ultraan, jotta sais tietää, että elämä on todella alkanut. Toivottavasti saan ajan ennen juhannusta, sillä olen matkalla viikon kesäkuussa ja se rajottaa sopivia aikoja aika paljon...
4+4?
Miitu79, mua rauhoittaa et jollain muullakin on oireena tuo alaselän jomotus! Mulla on tänään ollut alaselkä melkein ku tulessa, iskias-kivun lisäksi. Mua vaan pelottaa et tämä on kohdunulkoinen tai alkava keskenmeno kun selkä niin kipeä. Vielä on liian monta päivää keskiviikon ultraan...
Tämä todellakin jäänee mun viimeiseksi raskaudeksi (vannoo hän nyt), sillä tämän raskauden aikana on ollut NIIIIN epämukava ja paha olla. Kunpa sen ihanan pienen käärön saisi jotenkin helpommin!?!
Rinnat on arat, painavat ja roikkuvat melkein polvissa.
Huh, tätä naisen elämää!
Pitäis vissiin lähteä ulos vähän pihahommiin, toisaalta tuo sohva taitaa kutsua enemmän..
Aurinkoista päivän jatkoa ja jarrusukkia kaikille tammikuisille!
Mulla tää kirjoittaminen on vähän epäsäännöllistä, nytkin jäi taas pari päivää väliin. Lueskelin äsken parin päivän pinot ja osanottoni tammikuisista poistuneille! Mullakin on kokemusta...
Joku kertoi tossa olleensa syyskeijuissa...Minäkin seurailin niitä aikani. Keskenmeno oli sitten maaliskuussa. Toivotaan, että nyt pysytään kelkassa loppuun asti!
Raskauskiloista; edellisestä tuli 20 kg, lähtivät pois muutamassa kuukaudessa kaikki. Nytkin olen syönyt aina kun on nälkä, ja nälkähän on usein..
Väsy on vieläkin, kaikki pihatyöt ja kotityöt hunningolla kun ei vaan jaksa. Toivottavasti kohta jo helpottais.
Ultraan on 6 aamua ja nyt jo pelottaa.
Joko teillä on mielialat heilahdelleet? Mulla on ollu välillä pinna aikasen lyhyt. Voipi tietysti johtua ihan väsymyksestäkin.
Kertomisista: ei olla uskallettu kertoa, viimeksi oli niin paskamaista kertoa keskenmenosta. Pari kaveria on kyllä jo huomannut ja niille on joutunut " tunnustamaan" .
Hyvää helatorstaita kaikille tammiksille.
-b- 6+5
En ois millään jaksanu nousta sängystä mutta mies tulee tänään kotiin 10 päivän työrupeamalta ja lupasin poronkäristystä tehä..Siinä kestää niin kauan et pitää suunnilleen aamupalan jälkeen alkaa väsäämään:)
Tein äsken vielä yhen raskaustestin kun alkoi pelottaa ettei hormoonit oo yhtään kohonnu.Mut testiin paukahti parissa sekunnissa niin vahva viiva etten oo ennen nähny:)Huomenna sitten ultraan.Ehin varmasti tulla ultrakuulumiset kertomaan, sitten lähetäänkin sinne italiaan niin palailen ensi viikon lopulla.
Voi pitäkää peukkuja että siellä on joku sykkeineen mahassa, mua pelottaa ihan kauheesti,mut yritän ajatella positiivisesti:)