Neuvokaa tietämätöntä...
Raskaustesti näytti tänään kahta viivaa, viimeiset kuukautiset alkaneet 13.5. Laskuri kertoi minun olevan viikolla 4.
Mitä tarkoittaa kun raskausviikot ilmoitetaan esim. 24+2 ?
Koska pitää varata eka aika lääkärille, mennäänkö ensin terveyskeskukseen vaiko suoraan neuvolaan?
Koska on eka ultra? Selviääkö vasta siinä, jos onkin tuulimuna?
Kiitos, kiitos, kiitos!!!!
Kommentit (2)
Eli sulla on tänään viikkoja 4+5 ja sitten sunnuntaina tasan 5+0
Minä otin silloin neuvolan viikoille 9+jotain ja meillä ainakin kuunneltiin ekalla kerralla sydänäänet (ultraskin, kun neuvolassa oma oli)
Edellisellä viikolla olin kyllä käynyt alkuraskauden ultrassa ykstyisellä, kun olen hiukan malttamaton.
Kannattaa liittyä vaikka helmikuisten pinoon, eikös sulla silloin ole laskettu aika. Tai en ihan varma ole oliko niillä jo varsinainen pino, mutta pian varmasti on.
Pepiliina 19+5
Itsellä nyt 39+1 ja siis 39 viikkoa ja 1 päivä. Laskettu aika on kun snulla on tasan 40 viikkoa. Sinulla nyt siis viikkoja 4 ja jotain päiviä.
Ensimmäinen käynti on neuvolassa joskus viikolla 8 ja np ultra (eka ultra) viikoilla 11-13. Jos et käy yksityisellä erikseen nämä ovat ensimmäiset käyntisi. (Ainakin Helsingissä näin).
Soita siis neuvolaan ja varaa ensimmäinen aika lähiviikkoina. Ilman että käyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä, täydellisen varmuuden tuulimunaepäilyyn saat vasta np-ultrassa.
Rouvaii