Moneltako heräät kesälomalla? (Lapseton/isot lapset)
Otsikossa olikin jo kysymys. Kiinnostaisi tietää moneltako sellaiset henkilöt, joilla ei ole pikkulapsia, heräävät kesälomalla. Eli lapsettomat tai isojen teinien/aikuisten lasten vanhemmat.
Mä haluaisin olla lomalla aamuvirkku, mutten pääse sängystä ylös ennen klo 9. Töissä käydessä herätys klo 6.30 ei ole ongelma, mutta lomalla edes klo 8 herääminen on tuskaa...
Kommentit (28)
Kuudelta herään. Ei vaan nukuta pitempään vaikka menen nukkumaan klo 23.
Koira herättää 6.30-7 aikoihin ulos. Käydään pieni pissalenkki ja sit voin mennä vielä tunniksi nukkumaan. Harvoin nukun yli ysin vaikka saisikin.
Olen aina ollut aamuvirkku. Herään pirteänä lomalla ennen kasia. Aamupäivällä saatan ottaa pikku unet.
5-8
Tykkään aamuista .
Valvon kyllä illallakin aika pitkään, kesällä valoisalla en tarvitse niin paljon unta ja päivät on leppoisia niin ei väsykään samalla tavalla kuin töissä.
Makaan sängyssa vieläkin 😅
Mulla tosin on teinien lisäksi 3-vuotias mutta hän rakastaa nukkumista ja nukkuu vählntään yhdeksään joka aamu. Tänään heräsi kymmenen jälkeen.
On onneksi rauhallinen tapaus ja rakentelee legoilla tuossa vieressä aina herättyään niin saan laiskotella sängyssä. Lapsi haluaa siis heräillä rauhassa ja leikkiä hetken ennen kuin päivä alkaa kunnolla.
Kello soittaa lomalla 9.30 mutta heräilen yleensä jo ysiltä ennen kelloa. Kauniit aurinkoiset kesäaamut on parasta mitä tiedän, siksi haluan herätä ”aikaisin”. Mies ja lapset (13- ja 10 v) nukkuu usein puolillepäivin ja kukkuvat yöllä. Jos on sateista ja kylmää niin sitten nukun itsekin pidempään.
Joka aamu kello soi 6-7.
Olen nukkunut viimeksi pitkään 7v sitten, heräsin silloin klo 9.
No silloin se määrä ei ainakaan enää pääse nousemaan, jos ei sitä tekemistäkään jaksa, vaikka se on kyllä se vähiten rasittava osa koko hommassa 😉 Kannattanee lopettaa siihen määrään, että tekemisen jaksaisi mutta kasvatusta ei.