SYYS04väki Helatorstaina
Kommentit (26)
pongasin keittokirjavinkin allergisille aamulla paikallislehdestä. Tiedä enempää sisällöstä ja onko minkäänlainen, mutta kerrompa tietoja, jos jollakulla kiinnostaa:
Elise Pasanen ja Elisa Niemelä Ruoka-allergisten keittokirja (AMK-kustannus 2006). Molemmilla lapset allergisia ja toisiinsä törmätessään ovat alkaneet kerätä omista kokemuksistaan kirjan, joka on tervetullut ainakin moniallergisten perheiden keittiöön. Kirja opastaa valmistamaan gluteiinitona, maidotonsta, munatonta ja soijatonta ruokaa. Asiantuntija apuna ovat olleet erikoislääkärit ja ravitsemusterapeutti. Selkeät merkinnät kunkin reseptin soveltuvuudesta eri tyyppistä allergiaa potevalle helpottavat ruokien valintaa.
Ei mikään mainos, vaan kun monet mammat pohtii ruokajuttuja kotona, niin jos kellekään ois avuksi arjen keskelle.
T.Tuttis
ps. tietääkö kukaan kystistä? Kun moinen epäily oli viimeksi gynellä ja taas mun " menkat" on kestäneet 3 viikkoa niin kai ois aika mennä oikeesti sinne leikkurin pöydälle, taas kerran. Että oikeesti tympiii kun aina jotain. Mullahan on se hormonikierukka ollut vajaan vuoden ja tätä vuotoa on jatkunut tänne asti. Muutamia kuukausia peräti ollut ettei oo välivuotoja ollut, mutta taas kai alkaa renklata. Lekurilla kävin ja ultrassa jotain 2 kk sitten ja oli ehkä epäily kystasta tms. Ei ollut ollenkaan varma. Noh mun vuodot loppui siihen sopivasti mutta alkoi 3 vkoa sitten menkat ja pientä vuotoa yhäti vaan. Käski soitella jos tympäännyt ja suoraan sitten vissiin tähystykseen tai operatioon kuiteskin. Niin, varmaan sittens e kierukkakin pitää ottaa pois jos tehdään jotain :( En tahtoisi siitä luopua kun ei muuten vaivaa ja menkatkin on olleet ihanat kun vain vähän vuotoa entisten tulvien sijaan. Mutta pakko kai alkaa miettiin uutta keinoa :S Shit, miksi aina tuolla alakerrassa vastustaa (tyyliin 3kk jälkivuodot molemmista, kaavintaa...)
Jos satutte heinäkuussa tänne päin tulemaan ja jos ei sitten mennä ihan ristiin (pari viikkoa heinäkuusta olemme etelässä), niin yritetään törmäillä :)))
Jatu, lähdin varmaan niihin aikoihin. Siellä tosiaan viihtyy:) Mulla kesti sen takia, kun ostin pari rungollista markettaa ja toinen katkesi jo matkalla autoon. Sen vaihtamiseen meni sitten ylimääräistä aikaa. Sain sentään vaihdettua. Omaisuus upposi kasveihin, kääk! Sitten jätin ne tohon oven ja varaston väliin ja kun tultiin kyläilemästä, niin johan oli yksi köynnös heitelty pitkin poikin ja toinekin kasvi laatikosta ulkona. Oravat, linnut, jänikset??? Mitä ihmettä tää meno nyt on, kun ei taimiparatkaan saa olla rauhassa? Lisäksi löysin varjoliljoista liljakukkoja tänään:(
Aavis, meillä usein kerääntyy projektia jos toistakin ja sitten lomalla tulee pakkomielle saada niitä hoidettua. Pari kesää sitten hankittiin esikoiselle jatkettava sänky ja lipasto ja siihen hommaan meni muutama päivä helposti kokoamisineen ja järjestelyineen. Auton kanssa on myös usein hommaa hoidettavana yms. Sitten mökkeilyä muutama päivä, joku matka ehkä ja kohta huomaa, että se neljä viikkoa meni ihan hujauksessa.
Tän kesäloman projekti vois olla pienen tuhisijakolisijan siirtäminen pois meidän huoneesta. Tahtoo takaisin omaan makuuhuoneeseen jossa sais rauhassa nukkua! Ei vaan tiedetä miten se homma järjestyy. Esikoisen kanssa samaan huoneeseen ois muuten paras vaihtoehto, mutta sitten esikoinen aina herättää pienen, kun aamulla herää yleensä hieman aikaisemmin. On kuitenkin kivaa, että pieni nukkuu edes vähän pitempään aamuisin. Toisaalta esikoisen tarha loppuu ensi viikolla ja sitten saa molemmat nukkua aamuisin. Vois olla hyvä sauma tehdä uusia järjestelyjä täällä.
Nyt miestä kiusaamaan:)
Jatu, hyvää reissua ja koittakaa nauttia! Kiva, että saitte hyvän startin kukkaostoksilla!
T: Ynis
Parikin asiaa. Että olen nauttinut _keskellä viikkoa_ sidukan ja äitienpäivänä avatusta viinipullosta loput!
Valvon vielä ja katselen kakkosen hyvää ohjelmaa, jossa ilkikuriset teinit pannaan järjestykseen.
Ja sen tunnustan, että nimeni löytyy adressista, jossa ollaan seiska lehteä vastaan. Ja että tilasin eilen oho lehden, joka on saman firman lehti ja että peruin sen juuri äsken.
Joissain asioissa olen vaan niin perhanan periaatteellinen.
Missä Tea, Ankkis, Keilin, Hilunki??? Kerpultakin kuulisin mieluusti edes pienen moin. Mitenhän voit? Ja Ayappikin, tulehan taas!
T-P
Voi apua! Kaikkea sitä ihminen keskellä yötä tekee:) Vielä maalaus kesken, muuten ok, mies siivoaa pihaa. Mutta tällaista se on lapsiperhessä:D On tää helpompi näin, kuin että pieni mies koko ajan touhuaa jaloissa. Jaksaa, kun tietää että on mukava viikonloppu edessä. Systerikin on tässä kohtuu lähellä uuden poikaystävän vanhempien luona (taitaa olla vakavaa) ja tulevat käymään lauantaina. Osasyy sille että vähän laitetaan paikkoja kuntoon, vieras ihminen!;D
Saamuska: Ehdottomasti tavataan, jos siellä päin ollaan samaan aikaan. Ei olla vielä mitään varattu, mutta varmaan pian päätetään viikko ja ilmoitan sitten sinulle. Ajateltiin Leviä sen vuoksi parhaimpana, että on paljon kaikenlaista tekemistä. Taaperon kanssa kun viikossa korkeintaan muutamana päivänä voi ajatella pienimuotoista vaellusta.
T-P: :D Hyviä tunnustuksia!
Aavis-pitäisi olla siveltimen ääressä ja nukkuva Motti
En siis voi jatkaa siivousta vielä, vaan istun tässä, lörpätän ja odotan, että mies saisi Motin nukkumaan. Ilmeisesti anopin lähestyvä vierailu sai mieheen vauhtia kotihommissa ja ollaan monta tuntia tehty niitä hommia, mitkä on roikkuneet kuukausia. Makuuhuoneen kaappi on kasattu, tuulikaapin ovi vaihtui liukuoveen tilan säästämiseksi (olikin tosi hankala ennen) ja vessassa on kalusteet. Kokosin ne muuten itse miehen tehdessä muuta ja hyvin sujui, helpompaa kuin heinän teko;D Harmittaa etten tehnyt aikaisemmin, pari kuukautta jo kaapissa lojuneet. Nyt pitäisi viimeistellä tuulikaapin maalaus, laitella tavaroita vessaan paikoilleen ja suihkussa käydessä meinasin pestä kylpyhuoneen, nyt kun se vihdoin on vapaa kaikesta romusta! Ihanaa! Nukahtaisi vaan tuo pikku mies, on niin tohkeissaan ollut mukana ruuvailemassa, että taitaa olla hiukan levoton. Välillä Mottia tosin kyllästytti, haki nallen kaverikseen, paineli pihalle istumaan sellaiseen avolava " mönkijään" ja vilkutteli hei-hei nallen istuessa apukuskin paikalla. Oli liikkis:)
Pilette, olenkohan jo onnitellut asunnosta. No nyt se tulee, Onnea! Kuulostaa hyvälle:)
Lila: Kuinka ihmeessä sinä töihin voit mennä???
Näistä talo ja sisustusasioista puheen olleen, mun ikuisesti jankuttama talokuume on laantunut. Kun olen seurannut ja kuunnellut kavereiden taloprojekteja ja varsinkin kun olen kuullut niiden hintoja, olen ollut järkyttynyt. Aivan älytöntä nykyään. Minä haluan tehdä elämässäni muutakin kuin maksaa taloa. Taidan ottaa selvää jos tätä voisi hiukan laajentaa, paukauttaa vaikka ison kuistin ja muutaman huoneen lisää. Voisin olla ihan tyytyväinen:)
KesäG: Meillä tietenkin kesä on varsin työpainoitteista aikaa, mutta yritetää lomailla jonkin verran aina jossain välissä. Meidän perspektiivisistä sellainen neljän viikon oikea loma kuulostaa oudolle, miten sen saa kulumaan?;) Ensi viikko periaatteessa mulla on kokonaan lomaa (toki olen jo muutenkin Vapaalla;)) ja mieskin sitten keskiviikosta lähtien, kunhan koulutus loppuu. Ollaan siis Helsingissä. Ajateltiin shoppailla ja Motti viedä Korkeasaareen. Sitten torstaina suuntaamme hiukan ylöspäin ja kaveriporukalla olemme vuokranneet huvilan ja juhlimme ystäviemme häitä. Heinäkuussa lähdetään viikoksi mökkeilemään lappiin, pohdimme Ylläs-Levi akselia. Muutoin jotain nopeasti toteutettavia pikkureissuja tässä lähellä saaristossa ja ehkä vähän kauempanakin. Miehen siskon luokse Tukholmaan tekee mieli.
Hiljaista, jokohan voisi tehdä jotain.
Aavis ja Motti