Meillä on remontti kesken ja talkooporukka tulee su. Ehdotin että la haetaan loput tarvikkeet ja mies suuttui.
Siis on ollut pienimuotoista remonttia käynnissä ja sunnuntaina saadaan isommalla porukalla tehtyä talkoo voimin remontti loppuun. Ehdotin miehelle että voitaisiin nyt la hakea loput laudat yms puutavara tarvikkeet ja remppaeväät talkooporukalle. Tästä mies "riemastui" ja ilmoitti ettei hän hän ainoaa remonttivapaata päivää uhraa mihinkään tavaroiden hakuun vaan haluaa nukkua pidempään ja mennä illalla saunaan pidemmän kaavan kautta. La ei olisi kuitenkaan muuta ohjelmaa kuin se tavaroiden haku, niin hän saisi nukkua pitkään ja saunoa, sillä reissuun menee max 2h aikaa. Kun kerroin tämän ja sanoin ettei sunnuntaina saa remppaa valmiiksi ilman lautatavaraa, mies vaan tuhahti ja sanoi menevänsä hakemaan kaupasta maitoa.
Itselle jäi nyt vähän hölmistynyt olo, eli olenko minä tässä nyt se idootti?
Kommentit (47)
Onko talkooporukka sinun vai miehesi kavereita/sukulaisia vai yhteisiä?
Aattelin, että jos aapeen sukulaisista ehkä kyse, niin mies ajattelee, että vaimo hoitaa kaikki...No, tälläinen tuli vaan mieleen.
mahtavaa että miehesi saa pitää huolta saunomisesta ja huolehtia aamu unistaan kun tulee porukkaa laittamaan paikat kuntoon valmiiksi ettei vaan herran tarvitse itseään liikaa rasittaa tuolla remontilla
On varmaan saanu mennä koko elämänsä läpi tekemällä aina mahdollisimman vähän
Itse olemme kahdestaan saanut tehdä mieheni kanssa kaiken; ei ole ollut porukkaa auttamassa, ei hakemassa lautaa niinkuin ei maitoakaan.
Sun miehes saa kuulla suorat sanat, jos kamat ei oo valmiina kun me tullaan paikalle. Ei meitä safkat kiinnosta, vaan halutaan auttaa teitä ja saada homma valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä lautajuttua. Onko yksi lauta niin painava, ettei naisihminen jaksa sitä nostaa? Ja eikö ne muka siellä rautakaupassa voi jeesata niin että lastaa ne kärryyn?
Ei lauta kappaleelta paina, mutta jos sitä on paljon ja vielä lisäksi jotain paksumpaa puutavaraa niin kyllä siitä painoa kertyy.
No tuskin aloittaja on sitä lautakuormaa käsissään kantamassa kotiin asti... Rautakaupassa ne voi laittaa yksitellen peräkärryyn. Hitaampaahan se toki on kuin kahteen pekkaan monta lautaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä lautajuttua. Onko yksi lauta niin painava, ettei naisihminen jaksa sitä nostaa? Ja eikö ne muka siellä rautakaupassa voi jeesata niin että lastaa ne kärryyn?
Ei lauta kappaleelta paina, mutta jos sitä on paljon ja vielä lisäksi jotain paksumpaa puutavaraa niin kyllä siitä painoa kertyy.
No tuskin aloittaja on sitä lautakuormaa käsissään kantamassa kotiin asti... Rautakaupassa ne voi laittaa yksitellen peräkärryyn. Hitaampaahan se toki on kuin kahteen pekkaan monta lautaa kerralla.
Mistä tiedät onko aloittajalla fyysisesti ihan kaikki kunnossa? Joku sairaus tai vaikka raskaus? Aloituksesta tuli selainen mielikuva että jos ap kykenisi, hän olisi ne laudat itse hakenut.
Haet vaan ne juomat ja lämmität saunan talkooporukan kanssa, siellä porvoon saaristossa.
Ehheh. Tässä vaiheessa koulutus on pahasti myöhässä. Torspo joko vähättelee että eihän tässä käynyt kuinkaan, tai syyttää muita tyyliin mikset muistuttanut.