Meillä on remontti kesken ja talkooporukka tulee su. Ehdotin että la haetaan loput tarvikkeet ja mies suuttui.
Siis on ollut pienimuotoista remonttia käynnissä ja sunnuntaina saadaan isommalla porukalla tehtyä talkoo voimin remontti loppuun. Ehdotin miehelle että voitaisiin nyt la hakea loput laudat yms puutavara tarvikkeet ja remppaeväät talkooporukalle. Tästä mies "riemastui" ja ilmoitti ettei hän hän ainoaa remonttivapaata päivää uhraa mihinkään tavaroiden hakuun vaan haluaa nukkua pidempään ja mennä illalla saunaan pidemmän kaavan kautta. La ei olisi kuitenkaan muuta ohjelmaa kuin se tavaroiden haku, niin hän saisi nukkua pitkään ja saunoa, sillä reissuun menee max 2h aikaa. Kun kerroin tämän ja sanoin ettei sunnuntaina saa remppaa valmiiksi ilman lautatavaraa, mies vaan tuhahti ja sanoi menevänsä hakemaan kaupasta maitoa.
Itselle jäi nyt vähän hölmistynyt olo, eli olenko minä tässä nyt se idootti?
Kommentit (47)
jakuinkasiinäsittenkävikään kirjoitti:
Etkö itse osaa niitä tavaroita hakea?
.
.
Miksi sinua pitää palvella sitten?
Käsitin avauksesta, että koti on aloittajan ja hänen miehensä yhteinen.
Sulla on lapsellinen mies, ja sinä paapomisella ja vahtimisellasi mahdollistat sen. Lopeta. Anna koko homman olla. Siinäpä sitten alkaa mies hommailla lautoja sunnuntaina, jos on noin tyhmä, ettei tajua kaveriensa uhraavan OMAA vapaa-aikaansa olemalla ilmasityövoimana hänelle!
Eli miehesi näkyy nyt iloisesti unohtavan sen, että hän saa kavereilta ilmaista apua, jota hän tärvää sunnuntaina seisoskeluun sillä välin, kun hän itse pohmeloisena hakee lautoja rautakaupasta, kun ei lauantaina viitsinyt sitä tehdä. Paska äijä, en tuollaiselle tulisi toiste talkooavuksi.
Toivottavasti teillä on edes rakennustarvikeliike auki sunnuntaina, täällä stadissa ainakin useimmat ovat silloin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ilmaiset selkeästi miehelle, että sinä hoidat remppaeväät ja mies hoitaa remonttitarvikkeet? Vaikka kirjallisesti vielä kodin ilmoitustaululle, jääkaapin oveen tms., jos teillä on joku paikka muistettaville asioille. Sitten et enää vaivaa itseäsi niillä remonttitarvikkeilla, vaan hoidat oman osuutesi. Mies ei voi syyttää sinua, jos ei itse hoida tehtäviään ja olet tehnyt osasi. Jos tarvikkeita ei ole, niin vieraita voi silti kestitä eväillä tai vaikka säästää niitä omaan käyttöön.
Näin ajattelinkin tehdä, mutta oletin että 30-vuotias olisi ymmärtänyt että se lautatavara täytyy olla valmiina ennen kun väki tulee...
No, jos joku palstalainen on sunnuntaina menossa talkoisiin ja ei olekkaan työtä vaan ruokaa tarjolla niin tietää tulleensa meille :)
Ap
Mies on ilmeisesti stressaantunut ja hänen mielestään kukaan ei saa häntä nyt neuvoa. Mutta joo, näin pöljiä aina löytyy.
Hoida sinä kestitykset, näet sitten sunnuntaina, pääseekö talkooväki tekemään muitakin kuin syömään talkooruokaa:)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ilmaiset selkeästi miehelle, että sinä hoidat remppaeväät ja mies hoitaa remonttitarvikkeet? Vaikka kirjallisesti vielä kodin ilmoitustaululle, jääkaapin oveen tms., jos teillä on joku paikka muistettaville asioille. Sitten et enää vaivaa itseäsi niillä remonttitarvikkeilla, vaan hoidat oman osuutesi. Mies ei voi syyttää sinua, jos ei itse hoida tehtäviään ja olet tehnyt osasi. Jos tarvikkeita ei ole, niin vieraita voi silti kestitä eväillä tai vaikka säästää niitä omaan käyttöön.
Miksi just naisen pitäs hoitaa eväspuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hommia oli kaksi, eväät ja tarvikkeet, ja AP sanoi, ettei pysty itse hakemaan tarvikkeita. Ei siis siksi, että eväät olisivat erityisesti naisten juttu.
En ajatellut enempää miestä asiassa painostaa kun noin itseensä otti, mutta viestin olettaisin menneen edes perille kun noin turhautui asiasta.
Täällä aukeaa su klo 12 rautakauppa, eli tarkkailen tilannetta (puuttumatta siihen miehen osalta) että jos ei la klo 18 mennessä oli puutavaraa tuonut niin pistän viestiä kaikille osallistujille että tulee vasta 13 aikoihin. Vamiiksi remppa ei tule, mutta jos jäisi vaan vähän kesken niin eiköhän saataisi miehen kanssa edes joskus remppa loppuun.
Ap
Tule ap kertomaan tänne kuinka kävi! Oliko teillä talkoita ollenkaan, vai menikö mies kolkuttelemaam rautakaupan ovia klo 8.00 sunnuntaiaamuna luullen, että ovet ovat silloin auki ( not🙄) jäämme jännityksellä seuraamaan! Onneksi ehtii perjantaina hakemaan vielä popparit kaupasta.
Mutta joo. Hae sä ne talkooeväät ja anna miehen huolehtia se lautatavara, i h a n omalla tavallaan. Kerran kun talkooporukka tulee talkoisiin, missä ei pysty tekemään mitään, niin eivät tule kyllä toista kertaa..
Naiset ei osaa pinota lautoja...
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se mieskin olla, mutta fyysisesti en kykene siihen lautakuormaan (apukäsinä siinä pystyn olemaan mutten yksin hoitamaan) mutta ruokakasseja jaksan sentään kantaa. :)
Mutta kiitos kaikille henkisestä vertaustuesta, turhaan enempää päätäni vaivaan tällä asialla kun en enempää pysty tekemään asian eteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
jakuinkasiinäsittenkävikään kirjoitti:
Etkö itse osaa niitä tavaroita hakea?
.
.
Miksi sinua pitää palvella sitten?Käsitin avauksesta, että koti on aloittajan ja hänen miehensä yhteinen.
...ja on kykenemätön niitä lautoja hakemaan itse?
Lautatarhaan siit kirjoitti:
Naiset ei osaa pinota lautoja...
.
Ei näemmä miehetkään tämän kokemuksen perusteella
Vierailija kirjoitti:
Tule ap kertomaan tänne kuinka kävi! Oliko teillä talkoita ollenkaan, vai menikö mies kolkuttelemaam rautakaupan ovia klo 8.00 sunnuntaiaamuna luullen, että ovet ovat silloin auki ( not🙄) jäämme jännityksellä seuraamaan! Onneksi ehtii perjantaina hakemaan vielä popparit kaupasta.
Mutta joo. Hae sä ne talkooeväät ja anna miehen huolehtia se lautatavara, i h a n omalla tavallaan. Kerran kun talkooporukka tulee talkoisiin, missä ei pysty tekemään mitään, niin eivät tule kyllä toista kertaa..
Koitan pistää ketjua talteen jos sunnuntaina kertoisi miten kävi. Jos tuo mies mystisesti ryhdistäytyy itsekseen, voin tulla siitäkin raportoimaan :)
Ap
Mä en ymmärrä tätä lautajuttua. Onko yksi lauta niin painava, ettei naisihminen jaksa sitä nostaa? Ja eikö ne muka siellä rautakaupassa voi jeesata niin että lastaa ne kärryyn?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä lautajuttua. Onko yksi lauta niin painava, ettei naisihminen jaksa sitä nostaa? Ja eikö ne muka siellä rautakaupassa voi jeesata niin että lastaa ne kärryyn?
Ei lauta kappaleelta paina, mutta jos sitä on paljon ja vielä lisäksi jotain paksumpaa puutavaraa niin kyllä siitä painoa kertyy.
Miksi et muka itse voisi hakea lautoja? Kyllä siellä rautakaupassa joku myyjä tulee sulle kaveriksi lastaamaan niitä kärryyn jos vaan pyydät. Toki jos ei ole ajokorttia niin ymmärrän ettei lautojen haku onnistu. Itse varmaan ilmoittaisin miehelle lauantaina että minä lähden nyt hakemaan lautoja, saa tulla mukaan avuksi tai ei. Koska on se sinultakin pois jos remppaa ei saada sunnuntaina valmiiksi. Ja mies voi lauantaihin mennessä muutenkin tajuta että ehkä ne laudat kuitenkin kannattaa hakea jo valmiiksi 😅
Rasittavia tuollaiset ihmiset jotka suuttuvat kun jotain pyytää tekemään. En jaksaisi katsoa tuollaista pitkään.
Paras tapa opettaa joku ottamaan vastuuta päätöksistään, on hyväksyä hölmö päätös ja jäädä odottamaan seurauksia.
Ei ole enää sinun vastuullasi, jos olet jo yrittänyt puhua järkeä.
Tilaa kotiinkuljetuksella, jos on selvät sävelet mitä tarvitsette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lauta kappaleelta paina, mutta jos sitä on paljon ja vielä lisäksi jotain paksumpaa puutavaraa niin kyllä siitä painoa kertyy.
Autolla kai ne on tarkoitus hakea eikä kantamalla tai polkupyörällä. Jos ap:llä ei ole ajokorttia, ymmärrän. Minä olen hakenut lukemattomat kerrat pattinkia, lautaa, kakkoskakkosta, paneelia jne jne rautakaupasta, aina on työntekijä auttanut kuorman teossa. Sitten vaan istuu rattiin ja huristelee kotiin....
Ja sitten mies sanoi sitä ja tätä. Mies. Mies.... Mies.