Millaiset ihmiset vievät kerrostalon roskiskatokseen papereita ja tilauspaketteja joihin jättää omat tiedot näkyviin? Naapurin naisen kaalimatotilauspaketti ja kuitti tuolla kaikkien nähtävinä.
Naapurin nainen on tällä kertaa tilannut näköjään analblaster 669 tmv tuotteen, jättää vieläpä pakettiin sen tilauslapun josta selviää koko nimi, osoite ja puhelinnumero.
Millainen ihminen on näin.... hölmö?
Sitten vielä kun viskaan mainospaperia paperiroskikseen, niin siellä on jonkun ihmisen sairaalatutkimustulokset, jotain tautitutkimus lappusia joista selvisi mitä tutkimuksissa selvisi, lapuissa oli nimet ja osoitteet (oli ulkomaalainen).
En voi käsittää miksi ihmiset tekee tällaista, että viskaa nämä laput tuonne vain roskikseen eikä poista omia henkilökohtaisia tietoja niistä repimällä.
Oletko nähnyt samaa?
Poistatko itse tilauspaketeista sen tarran missä näkyy sinun nimi, osoite, puhelinnumero? Jos et, niin miksi ihmeessä et? Miksi viet tuollaisen yksityisyys uhan kaikkien nähtäväksi kerrostalon roskikselle? Tajuatko että voit saada vaikka piinaavan vainoajan tuollaisesta? Varsinkin joku kaalimatopaketti josta selviää että juuri sinun niminen nainen tilasi analblasterin??
En vain ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Kommentit (40)
Meidän roskiksille pääsee vain talon asukkaat ja he kyllä tietävät mun nimen ja osoitteen. Mitäpä niitä peittelemään.
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
"Poistatko itse tilauspaketeista sen tarran missä näkyy sinun nimi, osoite, puhelinnumero? Jos et, niin miksi ihmeessä et?"
Koska samat tiedot minusta saa kuka vain joka älyää niitä kysyä jostain maksullisesta numeropalvelusta. Ja saa muuten sinusta myös jos et ole sitä erikseen kieltänyt.
En kyllä näe asiaa ihan samana asiana. Se että näytät muulle maailmalle kaiken mitä olet tilannut ja jätät sen roskikselle, ei oikein ole sama asia kuin se että jostain palvelusta kysytään tietojasi.
Ei kai se nyt ole mitään "muulle maailmalle" näyttämistä, jos jättää yksityiseen roskikseen jotain? Omien naapureiden osoitetiedothan on maailman helpointa päätellä ilman mitään palvelujakin. Eikä tarvitse olla mikään Sherlock päätellessään naapureiden ostoksia: naapuri ajaa tietynlaisella autolla pihaan, kädessä roikkuu tietynlainen laukku, näet naapurin kantamassa golfbagiä olalla...
Onko kellään kokemusta tuosta Analblasterista et onko hyvä?
Mama57
Minä vein kerran lehtiroskikseen vanhoja lehtiä. Avasin kannen, laatikko oli lähes täynnä ja ihan siinä näkyvillä oli yhden ihmisen tiliote, jossa oli yhteystietojen lisäksi näkyvillä mm. palkka. Revin sen palasiksi. Itse revin jopa lehtien osoitetiedot pois. Joku lähitaloissa asuva kiertää taloyhtiöiden roskiksia etsimässä tavaraa ja näkyypä hän penkovan myös lehtiroskiksetkin.
Onneksi mun roskien seassa on aina kissojen jätöksiä joten ei varmaan kovin paljoa houkuta tonkia sinne. :)
Kerran tilasin kaalimadolta liukuvoidetta lisää tekopill ua varten. Otin tilauksen lähikaupan postiin.
Kun menin noutamaan pakettia ja näytin tilauskoodin puhelimesta niin nainen haki paketin hyllystä ja hymyillen ojenti sen minulle. Rupesi hävettämään, koska pelkäsin että hän luulee että tilasin dildon ja että olisin homppeli. Sen jälkeen olen ottanut kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta tuosta Analblasterista et onko hyvä?
Mama57
Oletko anaalin ystävä?
Mä en suosittelisi tonkimaan toisten roskapusseja, se on äärimmäisen epähygieenistä ja voit saada vaikka lasinsiruja, tikun tai vaikka huumepiikin käteesi. Monesti niissä on paskasia vaippoja, kissan ja koiran paskaà. Jos et tonkimisen jälkeen pese käsiä niin voi olla huonot seuraukset.
Todellakin poistan ja kaikki vanhat laskut ja sen sellaset henkilökohtaiset tiliotteet yms silppuan silppurilla.
Todellakin poistan ja tyhjistä lääkepakkauksistakin nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein kerran lehtiroskikseen vanhoja lehtiä. Avasin kannen, laatikko oli lähes täynnä ja ihan siinä näkyvillä oli yhden ihmisen tiliote, jossa oli yhteystietojen lisäksi näkyvillä mm. palkka. Revin sen palasiksi. Itse revin jopa lehtien osoitetiedot pois. Joku lähitaloissa asuva kiertää taloyhtiöiden roskiksia etsimässä tavaraa ja näkyypä hän penkovan myös lehtiroskiksetkin.
Paljonko oli palkka?
TotuusSattuu kirjoitti:
"Poistatko itse tilauspaketeista sen tarran missä näkyy sinun nimi, osoite, puhelinnumero? Jos et, niin miksi ihmeessä et?"
Koska samat tiedot minusta saa kuka vain joka älyää niitä kysyä jostain maksullisesta numeropalvelusta. Ja saa muuten sinusta myös jos et ole sitä erikseen kieltänyt.
Pitäisköhän myös roskien penkominen kieltää erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Kerran tilasin kaalimadolta liukuvoidetta lisää tekopill ua varten. Otin tilauksen lähikaupan postiin.
Kun menin noutamaan pakettia ja näytin tilauskoodin puhelimesta niin nainen haki paketin hyllystä ja hymyillen ojenti sen minulle. Rupesi hävettämään, koska pelkäsin että hän luulee että tilasin dildon ja että olisin homppeli. Sen jälkeen olen ottanut kotiinkuljetuksella.
Huhhuh aika paha :o
Minulla lukee nimi ja osoite jopa kotiovessa, ei tarvitse mennä roskiksesta tonkimaan. Tiedän, aika rohkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee nimi ja osoite jopa kotiovessa, ei tarvitse mennä roskiksesta tonkimaan. Tiedän, aika rohkeaa.
Lukeeko sulla tosiaan koko nimi ja osoite ovessa?
Miksi? Kyllähän nyt pelkkä sukunimi ja asunnon numero riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
En kyllä näe asiaa ihan samana asiana. Se että näytät muulle maailmalle kaiken mitä olet tilannut ja jätät sen roskikselle, ei oikein ole sama asia kuin se että jostain palvelusta kysytään tietojasi.
Ei kai se nyt ole mitään "muulle maailmalle" näyttämistä, jos jättää yksityiseen roskikseen jotain? Omien naapureiden osoitetiedothan on maailman helpointa päätellä ilman mitään palvelujakin. Eikä tarvitse olla mikään Sherlock päätellessään naapureiden ostoksia: naapuri ajaa tietynlaisella autolla pihaan, kädessä roikkuu tietynlainen laukku, näet naapurin kantamassa golfbagiä olalla...
Niinpä. Hirveä salaisuus, että ostin verkkokaupasta kesämekon, kun kävelen kuitenkin ihan julkisesti tuolla se päälläni. :D
Mietityttää kuinka usein jätteenkäsittelylaitoksella joku liukuhihnan erottelija saa sydänkohtauksen kun linjalle putoaa semmoinen kuminen seksinukke. Etenkin jos joku ketsuppipullo levinnyt sen päälle tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin hävitän sekä ne pahvilaatikot että myös pakkaussetelit ihan repimättä ja yhteystietojani sottaamatta. Ei minua oikeasti haittaa, jos joku yliutelias naapuri saakin tietää, että taas se "Ulla" on tilannut itselleen mekon ja kegät ja kissoille ruokaa ja varmaan kuudenen kiipeilypuun. Ja robotti-imurinkin on mennyt hankkimaan - voi kauhistus, mitä se silläkin noin pienessä asunnossa muka tekee. Ja onkos tämä jo toinen viinikellarin tilaus tämän vuoden aikana vai oliko se edellinen viime vuoden puolella. Ettei vaan olisi alkoholiongelmaa vai tuleeko sille taas ne omituiset kaverinsa kylään - pitääpäs pitääkin silmällä pihalla kulkijoita.
Onpahan naapuriparalla ainakin jotain sisältöä muuten säälittävässä elämässään.
Kyllä mä hävitän osoitetiedot ja etenkin asiakastiedot (asiakasnumerot) laskuista.
Mä tilaan varmuuden vuoksi kamat johonkin satunnaiseen osoitteeseen, ettei mun oma osoite vain paljastuisi.
Siinä on toki se haittapuoli, että mun kamat menee ihan minne sattuu, enkä saa niitä koskaan.
Taikka tiliotteet kokonaisina paperinkeräykseen menneinä vuosina, silloin kun ne olivat paperisia?