Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat yleisimmät rikkeesi autoilijana?

Vierailija
11.06.2019 |

Vai ajatko virheettömästi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus. Lisäksi ajan päin punaisia aina kun voin tehdä niin vaarantamatta mitään ja poliisin näkemättä. Käytännössä lähinnä ilta/ aikainen aamu.

Vierailija
22/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus. Tosin olen jo niin monta vuotta välttynyt ylinopeussakoilta, että jossain kohtaa se tuuri loppuu. Joten nykyään ajelen pääsääntöisesti ihan rajoitusten mukaan, esim 100 alueella 105, eli todellisuudessa 101.

Samoin en aina pysähdy päästämään jalankulkijaa tien yli, varsinkin jos olen ainoa auto ja jalankulkija ei ole selkeästi astumassa tielle. Mutta jos kyseessä on pienilapsi, pysähdyn aina.

Olen ainakin kerran ajanut humalassa. Lähdin aikaisin aamulla liikkeelle ja jotenkin tajusin vasta hetken ajettuani, että hetkinen, en taatusti ole ajokunnossa. Käännyin takaisin ja ajoin varovasti kotiin. Sen jälkeen olen todella huolellisesti varonut etten juo illalla jos seuraavana päivänä on ajoa. Rattijuopot ovat mun arvoasteikolla todella surkeita yksilöitä ja rangaistukset saisivat olla paljon tiukempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn liikaa kännykkäpeleihin.

Vierailija
24/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa sanoa mitään yksittäistä virhetyyppiä, joka olisi isoin haasteeni. Kokonaisuudessaan isoin haasteeni on paha ajopelko ja siihen liittyvä ajamisen välttely. Minulla on ollut kortti jo 7 vuotta, mutta en vieläkään voisi sanoa itseäni varmaksi kuskiksi.

Vierailija
25/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteissa pistän silmäni kiinni ja irrotan käteni ratista toivoen parasta.

Vierailija
26/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus, aina kun ohitan niin polkaisen kaasun pohjaan ja koska autoni on niin tehokas minulla on usein 170kmh vauhtia esim rekan ohituksen jälkeen.

Vierailija
27/45 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vaikka mulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
28/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus, usein vielä tahattomasti kun jää liikennemerkit huomaamatta...

Vierailija
29/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ooppelilla

Vierailija
30/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kurkkaa auton alle ennen liikkeelle lähtöä. Kuljettajan velvollisuus on varmistaa, ettei auton edessä, sivuilla, takana tai alla ole mitään, joka voisi vaarantua auton lähtiessä.

Vierailija
31/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ylinopeus päivittäin

- turvavyöttä ajaminen päivittäin (v tuttaa se plimpuyus, mutta loppuu parissa minuutissa)

- väärin pysäköinti

- parkkikiekotta pysäköinti

- ohittelu keltaisten viivojen kohdalla

- liian lähellä edelläolevaa ajaminen

Näitä siis lähes päivittäin....

Vierailija
32/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut lähdettyä tosi univelkaisena ajelemaan, minkä aikana on tapahtunut ainoa aikaansaamani autonkolhinta ja muutakin törttöilyä. Ei todellakaan ajattele väsyneenä selvästi kun lähtee kääntämään rattia heti ennen peruutusta tallista tai on tarkistamatta muuta liikennettä kääntyessä pihatielle.

Vierailija
33/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostun ajamaan kovaa oikealla kaistalla, kun ohituskaista alkaa eikä muut pääse aina ohi. 

Vierailija
34/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostun ajamaan kovaa oikealla kaistalla, kun ohituskaista alkaa eikä muut pääse aina ohi. 

Olet ilmiselvä iljetys, samaa kastia rattijuoppojen ja rengasvarkaiden kanssa.

Vierailija
35/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ylinopeus.

-Punaiset valot vedän läpi jos ketään ei näy.

-California roll

-Väärin pysäköinti (autossa on dc-kilvet).

-Katson netflixiä yms. ajaessa.

Vierailija
36/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievähkö ylinopeus ja joskus harvoin "vanhat vihreät". Muut mahdolliset rikkeet ovat vahinkoja, joskus toki nuo mainitutkin. 

Kaksi kertaa olen saanut sakot ylinopeudesta. Ekalla kertaa ajoin poliisipartion tutkaan, toisella kertaa räpsähti tolppakamera. 

Vierailija
37/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvavyö pikkumatkoilla.

Minä olisin kuollut ilman turvavyötä 40 vuotta sitten.  Kiva kun käytin sitä.

Ei sitä voi kukaan tietää, olisitko kuollut vai et. 

Vierailija
38/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus, tosin vain motarilla.

Joskus harvoin "vanhat vihreät".

Kolmet ylinopeussakot (pienin rikesakko) olen saanut ajourani aikana (28 vuodessa)

Vierailija
39/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen ajaminen. Jos keli on hyvä ei ole tarvetta ajaa huomattavasti alle nopeusrajoituksen (joo tiedän että se on ylin sallittu nopeus), voisi pysyä pois teiltä. Ja verenpaine nousee vähintään siinä vaiheessa kun tullaan kameran kohdalle ja hiljennetään jo ennestään alinopeutta. Ostakaa auto jossa on nopeuden rajoitin!

Vierailija
40/45 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ylinopeus.

-Punaiset valot vedän läpi jos ketään ei näy.

-California roll

-Väärin pysäköinti (autossa on dc-kilvet).

-Katson netflixiä yms. ajaessa.

Washington DC?

CD-kilvillä olis helpompi pysäköidä väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme