Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa sukulaisperheelle, että haluaisimme viettää juhannuksen oman perheen kesken?

Vierailija
11.06.2019 |

Ovat olleet parina juhannuksena mökillämme ja nyt ilmoittivat olevansa taas tulossa. Tänä vuonna haluaisimme kuitenkin olla ihan perheen kesken. Miten ilmoittaa, että ei voi tulla, kun olivat niin innoissaan.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, usein näiden asioiden hoitamisesta voi tulla pieni syyllisyys. Se menee ohi. Muistuta itseäsi omista oikeuksistasi ja onnittele hyvästä toiminnasta.

Vierailija
142/144 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että kenenkään mökille eikä kotiin mennä kutsumatta, ja ei todellakaan ainakaan juhlapyhinä. Olen elämäni eri vaiheissa ollut "mökkkiläinen" , ja kyllä epämiellyttävän usein pukkasi yllätysvieraita. Olemme kyllä vieraanvaraisia jos vieraat ovat kutsuttuja (ja siinä tapauksessa mieluisia ja toivottuja ) , mutta muuten ei kyllä jaksa näyttää iloista naamaa. Aikanaan kun  yksi mökki oli saaressa, eräs silloinen tuttu pariskunta tapasi tulla lähes joka viikonloppu ja  parkkeerasi laiturin pieleen oman pikkuveneensä ja sanoi että "älkää antako meidän häiritä mutta kun täällä on tuo sauna ja huussi, niin on se vaan niin paljon kätevämpää näin "..?? Olivat lähes identtisiä SOLSIDAN sarjan Oven kanssa pihiydessään ja  muutenkin  lokkeja.  Lopulta lähdimme itse pakoon takaisin kaupunkiin  jonkun tekosyyn nojalla kun näimme että ko. vene lähestyi, ja koska ko. pariskunta oli todella rasittava ja viikonloppu olisi ollut joka tapauksessa pilalla. Molemmilla oli raskas työ ja mökillä oltaisiin haluttu olla ennenkaikkea rauhassa.

Nykyisessä elämässäni ei luojan kiitos ole enää mökkiä ja viikonloput käytetään veneilyyn merellä, sinne keskelle merta ei sentään kukaan tule yllätysvierailulle , mukaan pyrkijöitä toki on mutta ei-mieluisat osataan jo käännyttää, sen verran on oppinut sentään sanomaan ei.  Yllätysvieraat, ei kiitos, ei myöskään kotiimme, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta. Hienoa että uskalsit sanoa ei.

Olen ollut usein samantyyppisessä tilanteessa. Lähisukulaisemme ei ymmärrä vihjettä tai pehmeästi sanomista ja minulle on vaikeaa olla kova.

Esim. viime jouluna:

Tiina: meidän lapset haluaisi tulla teille joululomalla viikoksi.

Minä: Meille ei nyt oikein käy, kun on muuta suunnitelmaa.

T: Mitä teillä on?

M: No me käydään mun äidillä ja ruotsinlaivalla ja vessaremppakin pitäisi tehdä, eli käytössä vain ämpäri.

T: Ei tuo haittaa meidän lapsia, ne voi hyvin tulla mukaan.

M: Ei se varmaan ole hyvä idea. Jos joskus toiste tulisitte.

T: Mutta kun me ollaan jo luvattu lapsille. Niille tulee niin paha mieli. Edes viideksi päiväksi.

M: No jos pariksi päiväksi...

Äh...

Vierailija
144/144 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:ta. Hienoa että uskalsit sanoa ei.

Olen ollut usein samantyyppisessä tilanteessa. Lähisukulaisemme ei ymmärrä vihjettä tai pehmeästi sanomista ja minulle on vaikeaa olla kova.

Esim. viime jouluna:

Tiina: meidän lapset haluaisi tulla teille joululomalla viikoksi.

Minä: Meille ei nyt oikein käy, kun on muuta suunnitelmaa.

T: Mitä teillä on?

M: No me käydään mun äidillä ja ruotsinlaivalla ja vessaremppakin pitäisi tehdä, eli käytössä vain ämpäri.

T: Ei tuo haittaa meidän lapsia, ne voi hyvin tulla mukaan.

M: Ei se varmaan ole hyvä idea. Jos joskus toiste tulisitte.

T: Mutta kun me ollaan jo luvattu lapsille. Niille tulee niin paha mieli. Edes viideksi päiväksi.

M: No jos pariksi päiväksi...

Äh...

Miksi et vaan sano että ei käy, piste?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme