Rahastot vai sijoitusasunto
Tarttis laittaa perintörahat kasvamaan jälkipolville. Kumpi olis parempi rahastot vai sijoitusasunto?
Kommentit (9)
Rahastojen kautta saa enemmän hajautusta ja on vaivattomampaa. Sijoitusasunto vaatii hieman työtä aina sillöin tällöin. Tietysti jos oikein hurjan paljon rahaa on, niin mieluiten molemmat ja vielä muita sijoitusmuotoja päälle.
Rahastojen tuotosta menee pääomavero.
Asunto voi olla riskikin sillä joku remontti aina vaanii jossain. Eikä aina saa omiaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Rahastojen tuotosta menee pääomavero.
Asunto voi olla riskikin sillä joku remontti aina vaanii jossain. Eikä aina saa omiaan takaisin.
Ja sijoitusasunnon tuotostako ei mene?
Miksi et harkitse osakesijoittamista? Martela ainakin tällä hetkellä ihan pohjamudissa hinnat.
Itse ostaisin mielummin osakkeita.
Sijoitusasunnoissa on oikeasti paljon hommia. Hyvän vuokralaisen saaminen voi olla vaikeaa. Olen nähnyt hirveässä kunnossa olevia asuntoja vuokralaisten jäljiltä.
Kyseessä siis yksityisesti vuokrattuja asuntoja. Vuokralaisen ammatti ei välttämättä kerro asukkaasta ihan kaikkea.
Rahastoissa on paljon piilokuluja jotka syövät tuottoa.
Osakkeista saa kuitenkin osingot joka vuosi.
Jos aiot pitää osakeomistuksia pitkään, kurssien vaihtelu tasottuu vuosien aikana.
Olen pohtinut samaa kuin ap. Kiinnostava aihe!
Onpas nyt sijoitusasiat tapetilla jopa AV:lla. Mitäs tästä ennen sanottiinkaan?
Rahastot + muutama vakaa osake. Paljon huolettomampaa. Vuokralaiset ovat niin iso riski.
Olen nähnyt tätä sijoituskämppätoimintaa ihan vierestä ja en kyllä itse ryhtyisi. Mun isän omistama asunto melkein paloi elämämkoululaisten käsissä ja meni täysremonttiin. Ja olivat ihan työssäkäyviä ihmisiä.
Aika erilaisia tapoja sijoittaa. Onko sinulla mitään kokemusta asuntosijoittamisesta ja ymmärrätkö mitä se vaatii? Suosittelen asuntosijoittamista vasta sitten, kun ymmärrät täysin, mihin olet ryhtymässä.