Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastot vai sijoitusasunto

Vierailija
11.06.2019 |

Tarttis laittaa perintörahat kasvamaan jälkipolville. Kumpi olis parempi rahastot vai sijoitusasunto?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisia tapoja sijoittaa. Onko sinulla mitään kokemusta asuntosijoittamisesta ja ymmärrätkö mitä se vaatii? Suosittelen asuntosijoittamista vasta sitten, kun ymmärrät täysin, mihin olet ryhtymässä.

Vierailija
2/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastojen kautta saa enemmän hajautusta ja on vaivattomampaa. Sijoitusasunto vaatii hieman työtä aina sillöin tällöin. Tietysti jos oikein hurjan paljon rahaa on, niin mieluiten molemmat ja vielä muita sijoitusmuotoja päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastojen tuotosta menee pääomavero.

Asunto voi olla riskikin sillä joku remontti aina vaanii jossain. Eikä aina saa omiaan takaisin.

Vierailija
4/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahastojen tuotosta menee pääomavero.

Asunto voi olla riskikin sillä joku remontti aina vaanii jossain. Eikä aina saa omiaan takaisin.

Ja sijoitusasunnon tuotostako ei mene?

Vierailija
5/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et harkitse osakesijoittamista? Martela ainakin tällä hetkellä ihan pohjamudissa hinnat.

Vierailija
6/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin mielummin osakkeita.

Sijoitusasunnoissa on oikeasti paljon hommia. Hyvän vuokralaisen saaminen voi olla vaikeaa. Olen nähnyt hirveässä kunnossa olevia asuntoja vuokralaisten jäljiltä.

Kyseessä siis yksityisesti vuokrattuja asuntoja. Vuokralaisen ammatti ei välttämättä kerro asukkaasta ihan kaikkea.

Rahastoissa on paljon piilokuluja jotka syövät tuottoa.

Osakkeista saa kuitenkin osingot joka vuosi.

Jos aiot pitää osakeomistuksia pitkään, kurssien vaihtelu tasottuu vuosien aikana.

Vierailija
7/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut samaa kuin ap. Kiinnostava aihe!

Vierailija
8/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nyt sijoitusasiat tapetilla jopa AV:lla. Mitäs tästä ennen sanottiinkaan?

Vierailija
9/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot + muutama vakaa osake. Paljon huolettomampaa. Vuokralaiset ovat niin iso riski.

Olen nähnyt tätä sijoituskämppätoimintaa ihan vierestä ja en kyllä itse ryhtyisi. Mun isän omistama asunto melkein paloi elämämkoululaisten käsissä ja meni täysremonttiin. Ja olivat ihan työssäkäyviä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän