Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset perhejuhlat teillä olisi, jos mies olisi niiden järjestelyvastuussa?

Vierailija
11.06.2019 |

Olen suunnittelemassa ja järjestelemässä lapsemme rippijuhlia. Olen hankkinut astioita ja leivontavälineitä pitkin kevättä ja kohta alkaa leivontaurakka, siivoaminen, pöytäliinojen silitys ym. Mies on juuri ja juuri tietoinen minä päivänä konfirmaatio on. Aiemmissa perhejuhlissa on käynyt niinkin että miehellä ei ole ollut juhlapäivänä puhdasta paitaa kun vasta tuntia aiemmin on etsinyt vaatteensa. Ihmetyttää, että onko kaikilla niin, että juhlajärjestelyt on vaimon vastuulla? Millaiset juhlat tulisi jos mies ne järjestäisi? Meillä varmaan ei olisi laisinkaan vaan konfirmaation jälkeen ihmeteltäisiin, että onko tarkoitus juhlistaa rippilasta vielä jossakin ehkä ruuan kera ja mies olisi huuli pyöreänä ja vastaisi että eiköhän se ollut tässä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olis varmaan ostanut vain kakkua ja kaatelisi itse kahvia.

Vierailija
2/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pidettäisiin läheisessä kuppilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin samanlaiset kuin minun järjestämänä. Ihan yhtäläiset tiedot ja taidot hällä hyppysissään. Yhdessä tietenkin helpompi toteuttaa, mutta järjestyisi kyllä.

Vierailija
4/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes kuvitella. Varmaan hätäpäissään tilaisi pizzaa kun vieraita alkaisi ilmaantua ovelle. 

Vierailija
5/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaiset, kuin minunkin järjestäminä. :D Sillä yhteistuumin olemme aina tilanneet sekä siivouksen, että tarjoilut astioineen.

Vierailija
6/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla olisi pizzaa ja olutta, ehkä jopa valmiina ostettu kakku. Mahdollisesti muutakin tarjottavaa voisi olla, jos anoppi olisi pyydetty leipomaan. Vieraat saisi keittää itse kahvit, jos sellaista tekee mieli. Siivottu olisi sen verran, että tavarat olisi työnnetty kaappeihin, mutta pölyjä ei olisi pyyhitty ainakaan. Ihan hyvät juhlat kai ne sellaisetkin olisi. ;)

Vierailija
7/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on samanlainen. Tosin luulisin että juhlajärjestelyt kyllä sujuisivat jos mies tuntisi olevansa niistä vastuussa. Nyt jättää vastuun kokonaan minulle ja silloin jää jopa se pieni oman paidan silittäminen tekemättä.

Vierailija
8/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään juhlia. Ja koska minuakaan ei kiinnosta järjestää, emme juuri järjestä.

Vierailija
9/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis liian vähän tarjottavaa, allergioita ei huomioitaisi ruoissa, mitään koristeita ei olisi, ei kukkia, astioita ei tarpeeksi joten tarjoilupöydässä olisi juhla-astiastoa ja muumimukeja sekaisin, ehkä jopa pari paperilautasta, ei servettejä, ei pöytäliinaa, kaikkea alettais suunnitella stressaavan viime tingassa. Kaikkia sellaisia ei kutsuttaisi, joita minä kutsuisin (no, ehkä se oliskin vaan hyvä jättää kutsumatta kaikki kumminkaimanserkut), kutsukortteja ei lähetettäisi (vaan tekstarilla, no sekin tietty hyvä ja ekologista) eikä kiitoskortteja. Lapsilla olis kenties liian pienet viimevuotiset juhla-asut ja ne ei sopis keskenään yhteen: yhdellä saattais olla vaalea kesämekko ja toisella musta talvimekko paksuine sukkahousuineen. Erityistä ohjelmaa ei varmaan suunniteltaisi. 

Vois olla tietyllä tavalla rennompaa, mutta luulen että tilanteen arvokkuus kärsisi ja mua hermostuttaisi sivusta seurata kun asiat hoidetaan h i t a a s t i. Ja varmaan kaikkea sellaista ei osattais miettiä etukäteen, mitä minä osaisin ja sitten tulis pulmaa että mihin nämä kaikki lahjat nyt mahtuu ja kuinka paljon sitä kahvia oikeen pitääkään keittää ja missä ihmiset mahtuu syömään kun ei ole sohvapöytiä putsattu tavaroista. 

Vierailija
10/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestän oman suvun juhlat, mies omansa.

Hän saa oikeesti tehdä niistä sellaiset kuin osaa ja haluaa.

Vierailija
11/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olis liian vähän tarjottavaa, allergioita ei huomioitaisi ruoissa, mitään koristeita ei olisi, ei kukkia, astioita ei tarpeeksi joten tarjoilupöydässä olisi juhla-astiastoa ja muumimukeja sekaisin, ehkä jopa pari paperilautasta, ei servettejä, ei pöytäliinaa, kaikkea alettais suunnitella stressaavan viime tingassa. Kaikkia sellaisia ei kutsuttaisi, joita minä kutsuisin (no, ehkä se oliskin vaan hyvä jättää kutsumatta kaikki kumminkaimanserkut), kutsukortteja ei lähetettäisi (vaan tekstarilla, no sekin tietty hyvä ja ekologista) eikä kiitoskortteja. Lapsilla olis kenties liian pienet viimevuotiset juhla-asut ja ne ei sopis keskenään yhteen: yhdellä saattais olla vaalea kesämekko ja toisella musta talvimekko paksuine sukkahousuineen. Erityistä ohjelmaa ei varmaan suunniteltaisi. 

Vois olla tietyllä tavalla rennompaa, mutta luulen että tilanteen arvokkuus kärsisi ja mua hermostuttaisi sivusta seurata kun asiat hoidetaan h i t a a s t i. Ja varmaan kaikkea sellaista ei osattais miettiä etukäteen, mitä minä osaisin ja sitten tulis pulmaa että mihin nämä kaikki lahjat nyt mahtuu ja kuinka paljon sitä kahvia oikeen pitääkään keittää ja missä ihmiset mahtuu syömään kun ei ole sohvapöytiä putsattu tavaroista. 

Nämähän kuulostaa ihan minun järjestämiltä juhlilta. :-)

N36

Vierailija
12/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilut olisi varmaan samanlaiset mutta koristelu ja siivouspuoli olisi varmaan minun mittapuulla puutteellinen.

Voisin myös kuvitella että kutsut lähtisivät vain tekstiviesteillä mikä on toisaalta ok.

Vierailija
13/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän kuulostaa ihan minun järjestämiltä juhlilta. :-)

N36

No, se on ehkä ihan hyvä että osaa rennommalla otteella juhlia. Hyvä sä! :) Vois itsekin laskea rimaa, vaikka toisaalta haluaisin että jokainen vieras tuntisi olonsa mukavaksi (esim. allergiat). :) 

Vierailija
14/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hoitanut kaikkien kolmen muksun rippijuhlat ja kahden yo juhlat. Varannut juhlatilan, ruuat, juomat, kukat, pitänyt juhlapuheet jne. Tehnyt kutsut sekä hoitanut laskut. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ja tiedän että hyvän miehen olen saanut.

Vierailija
15/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiskakku, pakastepullaa ja kahvia. Ostettuna juhlapäivän aamuna kun havahtuu että eikö vaimo hoitanutkaan kaikkea. Koti olisi sotkuinen, lapsilla ei olisi juhlavaatetta janitse tajuaisi aamulla ettei vanha puku enää mahdukaan. Tai itse asiassa juhlia ei olisi, sillä kutsuja ei ole laitettu kenellekään. Joo, ottaa päähän.

Vierailija
16/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa järjestän kaikki lasten juhlat ja mies ei juuri niihin osallistu.

Siivoan, hoidan tarjoilut, haen kukkaset ja silitän pöytäliinat sekä huolehdin lapsille vaatteet.

Meilläkin mies alkaa tuntia ennen etsiä itselleen vaatteita. On jopa ollut vasta suihkussa kun vieraat tulleet.

Kerran kysyin mieheltäni että mitä hän tarjoaisi jos hän järjestäisi juhlat ja vastaus oli että keksipaketti riittää ja kahvit voisi keittää.

Vierailija
18/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Tai sitten äitinsä järjestäisi juhlat. Näin meillä on ollut lasten synttäreitten kanssa, kun eräänä vuonna ilmoitin, että seuraava on sitten miehen vastuulla, kun luisti kaikesta tekemisestä.

Vierailija
19/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on niin pihi, että ilman minua ei pitäisi juhlia ollenkaan. Nytkin laskee jokaisen servettipussin ja leivonnaisten ainesten hinnat ja tuhisee vieressä kuinka rahaa taas palaa ihan tyhjänpäiväiseen. Lisäksi ei ostaisi edes lapsille lahjoja juhlapäivinä ellen minä hoitaisi sitäkin.

Vierailija
20/70 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies järjestäisi (olettamuksena se, että kertoisin hänen olevan järjestysvastuussa ja hän tietäisi etten hoida mitään), niin se olisi varmaankin kiukuttelua enimmäkseen. :/ "Niiiiin keitä meidän nyt pitää sitten kutsua?!" "No mistähän mä nyt sitten tiedän miten kakku tilataan?" "No onko tää nyt sitte hyvä?" passiivis-aggressiivista kuittailua. Mutta kyllä se ne järjestäisi, koska kuitenkin tietää että minulle se olisi tärkeä asia ja välittää mun tunteista. Mutta ilman kiukuttelua ja suureleistä kurjistelua se ei toteutuisi. :D Ja homma menis niin että multa se kysyis ohjeet kaikkeen, mutta ei se haittais. Ja luulen että olis lopulta tyytyväinen kun sai järkättyä kaiken :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi