Millaiset perhejuhlat teillä olisi, jos mies olisi niiden järjestelyvastuussa?
Olen suunnittelemassa ja järjestelemässä lapsemme rippijuhlia. Olen hankkinut astioita ja leivontavälineitä pitkin kevättä ja kohta alkaa leivontaurakka, siivoaminen, pöytäliinojen silitys ym. Mies on juuri ja juuri tietoinen minä päivänä konfirmaatio on. Aiemmissa perhejuhlissa on käynyt niinkin että miehellä ei ole ollut juhlapäivänä puhdasta paitaa kun vasta tuntia aiemmin on etsinyt vaatteensa. Ihmetyttää, että onko kaikilla niin, että juhlajärjestelyt on vaimon vastuulla? Millaiset juhlat tulisi jos mies ne järjestäisi? Meillä varmaan ei olisi laisinkaan vaan konfirmaation jälkeen ihmeteltäisiin, että onko tarkoitus juhlistaa rippilasta vielä jossakin ehkä ruuan kera ja mies olisi huuli pyöreänä ja vastaisi että eiköhän se ollut tässä.
Kommentit (70)
Meillä jäi häät pitämättä kun mies ei yhtään kiinnostunut järjestämisestä. Yksin en käy sellaista sirkusta järjestämään ja kävelemään alttarille persukseen ammuttuna karhuna kun häästressin takia on ihan poikki. Säästyi rahaa ja ihan onnellisia ollaan vaika juhlia ei järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jäi häät pitämättä kun mies ei yhtään kiinnostunut järjestämisestä. Yksin en käy sellaista sirkusta järjestämään ja kävelemään alttarille persukseen ammuttuna karhuna kun häästressin takia on ihan poikki. Säästyi rahaa ja ihan onnellisia ollaan vaika juhlia ei järjestetä.
Menittekö te kuitenkin naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, salaa ilman ketään tuttuja paikalla. Ihan romanttista oli niinkin. Ainakin stressitöntä!
Yleensä parhaat bileet on aina ne jotka on ihan spontaania juhlintaa. On kiva ilma, tulkaahan kaverit grillailemaan ja ottakaa omat syötävät mukaan. Koti ei ole niin siivottu, mutta ulkonahan me ollaan. Odotukset eivät ole korkeat eikä kukaan ole stressaantunut järjestelyvastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, salaa ilman ketään tuttuja paikalla. Ihan romanttista oli niinkin. Ainakin stressitöntä!
No niin mekin tehtiin ja ihan samasta syystä. Siksi kyselin, kun olisin muuten ehdottanut tuota. Juhlien keskipisteessä oleminen ei ole mun juttu ja vielä vähemmän, jos kaikki järjestelyt olisi pitänyt tehdä itse.
Parhaimmat bileet ikinä. Viinat ei ainakaan loppuisi ja sinne kutsuttaisikaan ketään norsunpillunaamaa pilaamaan bileitä.
Mies menis pitopalveluun, arvioisi henkilömäärän ja sanoisi, että järjestäkää jotain, mutta kakku varmaan pitää olla sekä antaisi laskutusosoitteen. Vieraita mahdollisimman vähän.
Muuten varmaan suunnilleen samanlaiset kuin yhdessä järjestetyt, mutta tarjoilut olisi tilattu valmiina, ne kun on minun aluettani.
Mun mies soittaisi pitopalveluun ja pyytäisi järjestämään kaiken. Vieraat hän muistaisi kutsua vasta juhlapäivän aamuna kun joku ensin kysyisi jotain aiheesta.