Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö miesten yläosattomuus kieltää vai naisten yläosattomuus sallia?

Vierailija
10.06.2019 |

Ei siis uimarannoilla vaan muuten julkisilla paikoilla. Kaksoisstandardista pitäisi päästä eroon.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lihavien miesten paidattomuus tulee kieltää....menee ruokahalut kun joku 150kg isomaha tulee rannassa terdelle juomaan olutta liian pienissä uikkareissa.

Missä kehopositiivisuus?

Vierailija
22/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kieltää. Manboobsit eivät ole yhtään sen siveellisempi näky kuin naisten rinnatkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka OK että mies kulkee ilman paitaa kaupungilla tms? Ei ole kyllä itsellä sattunut vastaan.

Vaan rannalla ei kellään tarvi olla yläosaa. Eihän Etelä-Euroopassakaan ole vaikka ovat katolisia. 

Ei ole minun mielestäni ok, mutta valitettavan usein paidattomia miehiä kaupungilla näkee. Olen nähnyt sellaisen myös mm. Prismassa ja kirjastossa. Eivätkä olleet sama mies.  

Vierailija
24/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei velvoita käyttämään vaatteita julkisilla paikoilla. Sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen sen sijaan on kielletty.

Vierailija
25/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lihavien miesten paidattomuus tulee kieltää....menee ruokahalut kun joku 150kg isomaha tulee rannassa terdelle juomaan olutta liian pienissä uikkareissa.

Missä kehopositiivisuus?

Siellä minne aurinko ei paista.

Vierailija
26/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muka OK että mies kulkee ilman paitaa kaupungilla tms? Ei ole kyllä itsellä sattunut vastaan.

Vaan rannalla ei kellään tarvi olla yläosaa. Eihän Etelä-Euroopassakaan ole vaikka ovat katolisia. 

Ei ole minun mielestäni ok, mutta valitettavan usein paidattomia miehiä kaupungilla näkee. Olen nähnyt sellaisen myös mm. Prismassa ja kirjastossa. Eivätkä olleet sama mies.  

Asutko jossain landella?

Vierailija
27/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei velvoita käyttämään vaatteita julkisilla paikoilla. Sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen sen sijaan on kielletty.

Itse asiassa velvoittaa. Juurikin se laki, mikä määrittää sukupuolisiveellisyyden. Sen mukaan vähintään sukuelimet on peitettävä julkisella paikalla. 

Vierailija
28/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain landella?

Joidenkin mielestä tämä Jyväskylä on hyvinkin landea, joten tavallaan kai joo. Itse koen kyllä asuvani ihan kaupungissa. 

Vierailija
29/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain landella?

Joidenkin mielestä tämä Jyväskylä on hyvinkin landea, joten tavallaan kai joo. Itse koen kyllä asuvani ihan kaupungissa. 

OK

Vierailija
30/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten yläosattomuus kieltää

Siis kieltää paljas pinta, sitähän se tarkoittaa. Kielletään yläosattomuus.

Vierailija
31/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut eivät vieläkään ymmärrä miehen ja naisen kehon eroja. Mä en todellakaan halua nähdä kenenkään heiluvia utareita kun menen ulos. Miesten rintalasta ei nyt kuitenkaan ihan näytä samalle kuin naisten rinnat(sitten myös näkyisi näitä lukemattomia kumipallo viritelmiä,hyi helvetti) Jotain rajaa tähän touhuun,kai meillä muillakin jotain oikeuksia on että kuinka paljon pitää nähdä paljasta kehoa julkisella paikalla,p.illut leggareiden läpi ja pers.poski shortsit onkin jo perusvaatetus länsimaissa. Mä en mun tietääkseni asu missään sambomaalla vaan suomessa? 

taitaa transujen ja lättämaiden fanit ajaa tätäkin asiaa..

Vierailija
32/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa velvoittaa. Juurikin se laki, mikä määrittää sukupuolisiveellisyyden. Sen mukaan vähintään sukuelimet on peitettävä julkisella paikalla. 

Onko tosiaan näin?

Entä miten yleinen paikka mielestäsi määritellään? Onko esimerkiksi erotiikkamessut lainvastaisia, kun siellä näkyy sukupuolielimiäkin?

Vierailija
33/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä on sitten syytteet joukkoalastonkuvaan Helsingissä osallistuneille sekä mtv3 possen suihkurallin osallistuneille?   Lain mukaan saat olla aina aalsti kunnes joku häiriintyy ja kokee toimintasi seksuaalisena . Poliisi on usein eniten kukkahattu ja ei noudata lakia.

Vierailija
34/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että molemmille rajoituksia julkisella paikalla. Ylävartalo piiloon julkisella paikalla sekä miehillä että naisilla. Rannalla niin kuin nytkin että miehet yläosattomissa ja naisilla yläosa. Ei kaikkea tarvi epäerotisoida. Hyvähän se vain on että on edes jotain eroottista.

Vierailija
35/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin?

Entä miten yleinen paikka mielestäsi määritellään? Onko esimerkiksi erotiikkamessut lainvastaisia, kun siellä näkyy sukupuolielimiäkin?

No minähän en julkista paikkaa määrittele, vaan sen tekee laki. Siellä sanotaan näin:

Järjestyslain mukaan yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty, ja tätä sääntöä voidaan rikkoa esimerkiksi oleskelemalla alasti yleisellä paikalla. Yleisiksi paikoiksi lasketaan lain mukaan sellaiset paikat, jotka ovat yleisesti käytettävissä tai jotka ovat tarkoitettu yleisesti käytettäviksi, kuten tiet, kadut, jalkakäytävät, torit, puistot, uimarannat, urheilukentät, vesialueet, hautausmaat, rakennukset, joukkoliikenteen kulkuneuvot, virastot, toimistot, liikenneasemat, kauppakeskukset, liikehuoneistot tai ravintolat.

On myös huomattava, että tässä laissa kielletty toiminta on kielletty myös muualla kuin yleisellä paikalla, jos sen vaikutus ulottuu yleiselle paikalle. Jos henkilö siis häiritsee yleistä järjestystä olemalla alastomana omassa kodissaan, josta hän on kuitenkin selkeästi näkyvissä yleiseen tilaan, voi kyseessä olla järjestyslain rikkomus. Järjestyslain rikkomisesta voidaan määrätä rangaistukseksi rikesakkoa.

Alastomuudella voidaan järjestyslain lisäksi rikkoa rikoslakia, joka kieltää sukupuolisiveellisyyden julkisen loukkaamisen. Jos alastomuus aiheuttaa pahennusta muissa, voidaan siitä rangaista sakolla tai enintään kuuden kuukauden vankeudella.

lähde: https://www.minilex.fi/a/järjestyslaki-ja-alastomuus

Vierailija
36/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä että molemmille rajoituksia julkisella paikalla. Ylävartalo piiloon julkisella paikalla sekä miehillä että naisilla. Rannalla niin kuin nytkin että miehet yläosattomissa ja naisilla yläosa. Ei kaikkea tarvi epäerotisoida. Hyvähän se vain on että on edes jotain eroottista.

Miten niin epäerotisoida? Kyllä alaston naisen ja miehen ylävartalo on edelleen eroottinen vaikka niitä Etelä-Euroopan rannoilla viliseekin.

Vierailija
37/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. Ihan hyvä nykyisellään. Miehet ja naiset eivät ole sama asia kaikissa asioissa ja se on ihan ok.

Joo, ei naisten kuulu olla tasavertaisia lain edessä miesten kanssa. Kohta ne vaativat jo äänestysoikeuttakin, vaikka kaikkihan sen tietää ihan biologiastakin ettei naisilla ole kykyä älyä vaativiin tehtäviin.

Pitäiskö miesten korkokenkien ja hameen käyttö sallia, entä kyykyssä virtsaaminen?

Vierailija
38/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin?

No minähän en julkista paikkaa määrittele, vaan sen tekee laki. Siellä sanotaan näin:

Järjestyslain mukaan yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty, ja tätä sääntöä voidaan rikkoa esimerkiksi oleskelemalla alasti yleisellä paikalla. Yleisiksi paikoiksi lasketaan lain mukaan sellaiset paikat, jotka ovat yleisesti käytettävissä tai jotka ovat tarkoitettu yleisesti käytettäviksi, kuten tiet, kadut, jalkakäytävät, torit, puistot, uimarannat, urheilukentät, vesialueet, hautausmaat, rakennukset, joukkoliikenteen kulkuneuvot, virastot, toimistot, liikenneasemat, kauppakeskukset, liikehuoneistot tai ravintolat.

On myös huomattava, että tässä laissa kielletty toiminta on kielletty myös muualla kuin yleisellä paikalla, jos sen vaikutus ulottuu yleiselle paikalle. Jos henkilö siis häiritsee yleistä järjestystä olemalla alastomana omassa kodissaan, josta hän on kuitenkin selkeästi näkyvissä yleiseen tilaan, voi kyseessä olla järjestyslain rikkomus. Järjestyslain rikkomisesta voidaan määrätä rangaistukseksi rikesakkoa.

Alastomuudella voidaan järjestyslain lisäksi rikkoa rikoslakia, joka kieltää sukupuolisiveellisyyden julkisen loukkaamisen. Jos alastomuus aiheuttaa pahennusta muissa, voidaan siitä rangaista sakolla tai enintään kuuden kuukauden vankeudella.

eli jos 10 naista on Tampereen torilla ja kaksi riisuu alasti ja 8 muuta paheksuu toisen vartaloa ja kehuu toista niin vain toinen saa sakkoja :D

Vierailija
39/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin?

eli jos 10 naista on Tampereen torilla ja kaksi riisuu alasti ja 8 muuta paheksuu toisen vartaloa ja kehuu toista niin vain toinen saa sakkoja :D

Lukutaito ei ole vahvuutesi, mutta ei se mitään :D

Vierailija
40/63 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sopii mainiosti, että naisten yläosattomuus hyväksytään.