alibissa järkyttävät kuvat mörköhuumeen uhreista
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.thesun.co.uk/news/2682111/pics-addicts-scaly-wounds-crocodi…
Ei näistäkään huomaa heitä narkeiksi
Nuo vauriot ei johdu itse huumeesta eli tässä crocodil tapauksessa desomorphinesta vaan hyvin alkeellisista ja likaisista kemiallisen aineen kokkaus tavasta jossa lopputuotteeseen jää paljon epäpuhtauksia.
Mistä narkit tietävät kuinka puhdasta kamaa ne vetää nassuun?
Eivät tiedä, mutta myyjälle omien asiakkaiden ehdoin tahdoin tаppaminen on huono idea jo bisneksen kannalta.
Poliisituttavani tuossa kaljalla käydessä totesi että maailma on muuttunut aika lailla. Siinä missä ennen porukka höperehti kännissä autolla niin nyt alkaa jo voittopuolisesti olla kama tai rauhoittavat lääkkeet taustalla.
Sukupolvikysymys myös. Pappa ajaa kännissä ja pojanpoika subutexissä. Molempi pahempi ja haluaisin nämä linnaan vuosiksi. Siellä paranee niin alkoholismi kuin huumeholismi.
Viihdekäyttäminen olisi kiva tutkimisen muoto. Kukahan tutkisi tai tekisi lehtijuttua, vaikka Hesari!
Nää jotka "tunnistaa huumeiden käyttäjät missä vaan" ei kyllä tiedä huumeiden käyttämisestä eikä niiden vaikutuksista yhtään mitään. Hieno homma että tunnistatte ne örveltäjät mutta normi ihmisistä ette pysty sanomaan vaikka kuinka itsellenne uskottelettekin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisituttavani tuossa kaljalla käydessä totesi että maailma on muuttunut aika lailla. Siinä missä ennen porukka höperehti kännissä autolla niin nyt alkaa jo voittopuolisesti olla kama tai rauhoittavat lääkkeet taustalla.
Sukupolvikysymys myös. Pappa ajaa kännissä ja pojanpoika subutexissä. Molempi pahempi ja haluaisin nämä linnaan vuosiksi. Siellä paranee niin alkoholismi kuin huumeholismi.
Olikohan tästä jotain todisteita tahi näyttöjä? Jopa vankiloissa pyörii jonkin verran huumeita, ihan meillä koto-Suomessakin. Ja kun addikti pääsee takaisin vapauteen ilman muuta paikkaa mihin mennä kuin niiden vanhojen kamapääkavereiden luokse, niin mitenkähän siinä helposti käy?
Nuo Krokodil-kuvat kertovat mielestäni äärikäytöstä sen olennaisen: moniongelmaiset ihmiset yrittävät turruttaa sisäistä kipuaan minuutti, tunti tai päivä kerrallaan vaikka aine tuhoaa kroppaa erittäin konkreettisella tavalla ja vie yhä syvemmälle epätoivoon. Joissain maissa eutanasia on tehty lailliseksi, mikä tarkoittaa sitä että ihmisen katsotaan voivan kärsiä niin kovia kipuja että kuolemakin on parempi. Koska hyväksytään että monilla addikteilla kipu on henkistä, ja aivan yhtä kovaa?
Eikö huumeiden vaikutuksesta esim. pupillit suurene epänormaalisti? Näin mulle opetettiin 80-luvulla huumevalistuksessa.
Kaikista eniten mua kauhistuttaa huumeiden käytössä se, että käyttäjä ei voi ikinä varmuudella tietää mitä vetää kroppaansa. Jos kyse ei ole reseptilääkkeistä. Mun mielestä esim. Jari Sillanpään nykyisistä valokuvista näkee, että on käyttänyt metamfetamiinia. Naama on vanhentunut ja turpea.
Siis kyllä mä ainakin sanoin jo aikapäiviä sitten, että toi Siltsu kyllä vetää jotain aineita, ei oo näyttänyt enää pitkään aikaan hyvältä. Tietysti on ikääntynyt ja lihonut, mutta kyllä se vaan jotenkin näkyy, että jotain on tullut vedettyä. En varmaan osais sanoa, jos näkisin tyypin ekaa kertaa, jos olis vaan vähän aineissa, mutta ei sitä kauan tarvi käyttää, kun alkaa naamasta näkyä. Narkit ei vaan itse sitä huomaa ja luulee, ettei muutkaan huomaa. Ei tosiaan aineita käyttämätön osaa sen tarkemmin sanoa, että mitä tyyppi on vetänyt, mutta kyllä sen näkee ajan kanssa, vaikka käyttö olis ns. hallinnassa, mitä se ei tietenkään koskaan ole. Ei ihminen normaalisti tarvi mitään aineita, ei huumeita eikä alkoholia. Silloin on jo ongelmia, kun ensimmäisiä kertoja käyttää. Itselleen voi uskotella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten ne tuolla linnassa muka itekseen paranee?
Kyllähän monet huumehörhöt tunnistaa, varsinkin jos pyörivät huumediileripihassa. Eivät välttämättä sillä hetkellä ole aineissa, mutta muu ulkoinen habitus ja käytös antaa ymmärtää.
Miksi uskottelette itsellenne, että huumeiden käytöstä ei seuraa mitään terveyshaittoja? Sen takiahan ne on kielletty, koska juuri aiheuttavat niitä.
Itse olen nähnyt huumetyyppejä juurikin omassa pihassa palloilemassa, kun odottavat ainetta. Ei se fiksulta elämältä vaikuta.
Olikos kokaiini, joka aiheutti tätä "ötökät ryömivät ihon alla" -tunnetta?
Näin, kun yksi huumetyyppi raapi selkäänsä ja sen jälkeen otti hupparinsa vielä pois ja tuijotti sen selkämystä epäuskoisena, aivan kuin siinä pitäisi ryömiä ötököitä.
Toinen tyyppi nukkui penkeillä ja huuteli pihalla keskellä yötä. Uhkasi kuolemalla jotain satunnaista tyyppiä pihalla luullen tätä joksikin toiseksi harhanäyissään.
Ei tuommoinen mitenkään glamourilta elämältä vaikuta.
Loppujen lopuksi huumeet tuhoavat ihmisen joko psyykkisesti tai fyysisesti. Hetken kicksejä siitä saa, mutta pian huume vain poistaa puutteen aiheuttaman pahan olon.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä mä ainakin sanoin jo aikapäiviä sitten, että toi Siltsu kyllä vetää jotain aineita, ei oo näyttänyt enää pitkään aikaan hyvältä. Tietysti on ikääntynyt ja lihonut, mutta kyllä se vaan jotenkin näkyy, että jotain on tullut vedettyä. En varmaan osais sanoa, jos näkisin tyypin ekaa kertaa, jos olis vaan vähän aineissa, mutta ei sitä kauan tarvi käyttää, kun alkaa naamasta näkyä. Narkit ei vaan itse sitä huomaa ja luulee, ettei muutkaan huomaa. Ei tosiaan aineita käyttämätön osaa sen tarkemmin sanoa, että mitä tyyppi on vetänyt, mutta kyllä sen näkee ajan kanssa, vaikka käyttö olis ns. hallinnassa, mitä se ei tietenkään koskaan ole. Ei ihminen normaalisti tarvi mitään aineita, ei huumeita eikä alkoholia. Silloin on jo ongelmia, kun ensimmäisiä kertoja käyttää. Itselleen voi uskotella muuta.
Pitempään käyttäneistä näkee ja monesti sen käytön näkee senkin jälkeen vaikka olisi lopettanut. Monella narkeilla on samanlainen ulkonäkö, sanat kasvonpiirteet suu jotka ovat ajan saatossa sellaisiksi muovautuneet.
Satunnaista käyttöä ei nää. Siis todella maltillista ja satunnaista. Itse käytin myös joskus viihteellä eikä sitä kukaan huomannut. Siis edes ne jotka itsekin käytti satunnaisesti ja tiedettiin toistemme käytöstä eli kyse ei ollut siitä ettei olisi kehdannut sanoa.
Itse otin vauhtia ja sen verran vähän että olin enemmän skarppina enkä örveltänyt humalassa missään. Pystyi paremmin keskittymäänkin silloin. Joskus käytin laihdutustarkoituksessa myös. Mutta jos kolmena päivänä peräkkäin vedin, vaikkakin maltillisesti niin sen huomasin itsekin peilistä. Silmistä näki kun pupillit oli laajentuneet ja oli itelläkin tunne että silmät seisoo päässä. Tosin siltikään välttämättä ei ulkopuoliset huomannut vaikka itellä olikin tunne että näyttää erilaiselta.
Silloin en olisi ehkä palaveriin mennyt mutta on monet palaverit aikanaan töissä vedetty läpi "piripäissä", siistissä jakkupuvussa, tukka huolellisella kampauksella ja huoliteltu meikki naamassa. Ja todellakaan ei ole kukaan huomannut mitään. Kai olisi potkut tullut tai pomo ottanut puhutteluun kiitosten sijaan?
Enää en käytä edes satunnaisesti ja varmaan silloin aikanaan jotain pientä päihdeongelmaa itellä oli vaikkei siitä kukaan tiennytkään. En tehnyt mitään tietoista lopettamispäätöstä. Alko ja huumeet vaan pikku hiljaa jäi. Nykyään käytän alkoa muutaman kerran vuodessa. Lapsilleni puhun huumeiden vaaroista ja siitä ettei koukkuun jää kerrasta eikä kahdesta. Huomaa että sehän on hauskaa eikä koukkuun jää. Jatkaa käyttöä koska se on hauskaa. Sitten kun ei ole enää niin hauskaa ja haluat lopettaa niin sitten et ehkä enää pystykään siihen. Näin on monelle tutulleni käynyt siinä vanhassa porukassa.
Eipä nuo kuvat, kun ei tunne ihmistä. Tehnyt mitään vaikutusta
Jos niinkuin valistusmielessä ovat
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän monet huumehörhöt tunnistaa, varsinkin jos pyörivät huumediileripihassa. Eivät välttämättä sillä hetkellä ole aineissa, mutta muu ulkoinen habitus ja käytös antaa ymmärtää.
Miksi uskottelette itsellenne, että huumeiden käytöstä ei seuraa mitään terveyshaittoja? Sen takiahan ne on kielletty, koska juuri aiheuttavat niitä.
Itse olen nähnyt huumetyyppejä juurikin omassa pihassa palloilemassa, kun odottavat ainetta. Ei se fiksulta elämältä vaikuta.
Näin, kun yksi huumetyyppi raapi selkäänsä ja sen jälkeen otti hupparinsa vielä pois ja tuijotti sen selkämystä epäuskoisena, aivan kuin siinä pitäisi ryömiä ötököitä.Toinen tyyppi nukkui penkeillä ja huuteli pihalla keskellä yötä. Uhkasi kuolemalla jotain satunnaista tyyppiä pihalla luullen tätä joksikin toiseksi harhanäyissään.
Loppujen lopuksi huumeet tuhoavat ihmisen joko psyykkisesti tai fyysisesti. Hetken kicksejä siitä saa, mutta pian huume vain poistaa puutteen aiheuttaman pahan olon.
Terveyshaitoilla ei ole mitään tekemistä huumausaineiden laittomuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisille ei riitä olut ja sidu
Näin on. Väkevät viinat tappaa!
Vierailija kirjoitti:
Näin, kun yksi huumetyyppi raapi selkäänsä ja sen jälkeen otti hupparinsa vielä pois ja tuijotti sen selkämystä epäuskoisena, aivan kuin siinä pitäisi ryömiä ötököitä.Toinen tyyppi nukkui penkeillä ja huuteli pihalla keskellä yötä. Uhkasi kuolemalla jotain satunnaista tyyppiä pihalla luullen tätä joksikin toiseksi harhanäyissään.
Näitä rappiolla olevia on huumeiden käyttäjistä suhteessa käyttäjien määrään yhtä paljon kuin alkoholin käyttäjissä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kyllä parane. Vai miksi luulet että nämä ihmiset ajautuvat samoille poluulle yhä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä rappiolla olevia on huumeiden käyttäjistä suhteessa käyttäjien määrään yhtä paljon kuin alkoholin käyttäjissä.
Mä voisin kuvitella että heitä on huumeidenkäyttäjissä enemmän. Ei siksi, että huumeet aiheuttaisivat rappiota, vaan koska ovat laittomia. Moniongelmaiset "rappioihmiset" ajautuvat helpommin myös käyttämään laittomia aineita. Jos kaikki aineet olisivat yhtä laillisia kuin alkoholi, jakauma olisi pienempi.
kts krokodil