Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Italiassa?

Matkaa suunnitteleva
10.06.2019 |

Kerro missä olet käynyt ja kokemuksistasi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa. Paljon vanhoja taloja ja raunioita. Aivan järkyttävän kuuma kesällä.

Vierailija
2/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Oli kivaa. Ainoa miinus oli, että pizzaan ei saanut ananasta, mutta muuten se oli ihan aldente, paitsi täytteitä olisi saanut olla enemmän.

Ai niin! Pastojen makaroonit oli usein raakoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa olen käynyt. Tykkäsin kyllä mutta kesällä oli tosiaan järkyttävän kuumaa.

Vierailija
4/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa, on suosikkipaikkani!

Olen ollut mm. pohjoisen isoilla järvillä eli Garda ja Como, aivan hurmaavia paikkoja, mitkä ihanat maisemat!

Myös Toscana on upea, niin paljon nähtävää, esim. Pisa, Firenze, Siena, Volterra, san Gimignano, Montepulciano. Kauniit kumpuilevat viininviljelymaastot ja ihanat kaupungit.

Tai Napolinlahti, Pompeiji, Caprin saari. Hengästyttävän upeaa, ihanaa ruokaa, mielettömät merimaisemat ja rannikko ( Amalfi)

Et voi mennä pieleen!

Jos sen sijaan kaipaat rentoa perhelomaa, Sardinia on hyvä vaihtoehto. Riminin ranta on melko kapea kaistale, vaikka kilometrejä leveä, ja turustiaikana sairaan täynnä.

Jos taas pelkkää kaupunkia ja shoppailua, Milano on se, tai Rooma.

Kuten sanottua, ei mene pieleen, valitse mitä hyvänsä!

Vierailija
5/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskit kehoittivat useasti: "Katso merta!", vaikka merta ei ollut edes näkyvissä. Ja varoittivat nurmikkopaloista "Kulo!"

Vierailija
6/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta haluaisin käydä. Gardajärvi kiinnostaisi...

Vierailija
7/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useita kertoja mm. Roomassa, Firenzessä, Milanossa, Venetsiassa, Comojärvellä ja laajemminkin Pohjois-Italiassa.

Viihdyn Italiassa yleisesti ottaen mainiosti. Roomassa oli vähän ikävämpää, kun yksin liikkuessani seuraani liimaantui gigolo, josta oli todella vaikea päästä eroon. Sen jälkeen olin paljon arempi liikkumaan siellä.

Vierailija
8/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä, mutta suunnittelen meneväni Pohjois-Italiaan kesän lopussa. 

Vierailija
9/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma parhaimmillaan alkukeväällä ja ennen jouluakin sekä syksyllä.Upein ja samalla kodikkain kaupunki, eikä kannata hienostella varkaiden takia.Rimini paras kesäkaupunki,hienot rannat ja palveluja.Historiaakin ja pääsee läheisiin kaupunkeihin hyvin.-Garda-järven tienoo kaunis ja hyvä vesillä matkustaa.Napoli on myös vaikuttava ja oikein italialaista tunnelmaa tuvillaan, Napolin satama taas on rauhaisa paikka.Pitsat suunmukaisia...Onnea matkalle.

Vierailija
10/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Roomassa ja Napolissa. Napoliin ehdottomasti uudestaan joskus.Roomassa oli paljon nähtävää, mutta kerta riitti. Seuraava matka Italiaan on todennäköisesti Bologniaan ja Firenzeen ja piipahdus Venetsiassa samalla. Tämmöiselle historia- ja kulttuurifanille Italia on kiinnostava kohde.

Vierailija
11/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Firenzessä ja sen ympäristössä, Gardajärvi, Sardinia. Kyllä mä olen tykännyt kovasti. Osaan vähän italiaa ja ovat siitä ihan otettuja. 

Vierailija
12/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt useita kertoja mm. Roomassa, Firenzessä, Milanossa, Venetsiassa, Comojärvellä ja laajemminkin Pohjois-Italiassa.

Viihdyn Italiassa yleisesti ottaen mainiosti. Roomassa oli vähän ikävämpää, kun yksin liikkuessani seuraani liimaantui gigolo, josta oli todella vaikea päästä eroon. Sen jälkeen olin paljon arempi liikkumaan siellä.

😂Montako varvia ”jouduit” ostamaan, ennenkuin maksumuna häipyi?

Vierailija
13/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä pariin otteeseen ja tietty kiertänyt ympäri italiaa viimeiset melkein parikymmentä vuotta. Eilen just ostin taas lennot heinäkuuksi. Suosittelen opettelemaan edes muutaman sanan italiaa ja paljon kärsivällisyyttä matkaan mukaan. 

Vierailija
14/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
15/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Viikko oltiin Pesaro nimisessä kaupungissa Riminillä. Mukava, rauhallinen paikka. Tehtiin sieltä käsin retki Venetsiaan, joka oli kallis ja täynnä turisteja, mutta toki näkemisen arvoinen.

Haluaisin joskus mennä käymään Sisiliassa ja Roomassa.

16/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa olen käynyt syksyllä. Hieno paikka missä on paljon nähtävää. Huono puoli oli se että Rooma on aivan täynnä kodittomia, agressiivisiä katukauppioita ja kaikenmaailman taskuvarkaita ym...

Vierailija
17/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂Montako varvia ”jouduit” ostamaan, ennenkuin maksumuna häipyi?

En ostanut yhtään mitään. Mykkänä painuin ruuhkabussiin ja ajoin hotellille. Niljakas makaroni seurasi koko ajan kintereillä ja seisoi bussissa niin lähellä, että hänen pahanhajuinen hengityksensä löyhkäsi kasvoillani. Onneksi hän jossakin vaiheessa väsyi seuraamaan, kun en yhtään kutsuvaa elettä tehnyt. Hyvä kun lähti menemään, muuten olisin hotellin aulassa antanut hänelle sellaisen kehonkielisen eleen, että hänkin olisi olemattomalla englannintaidollaan sen ymmärtänyt.

Vierailija
18/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengänkoron kärjessä, Santa Maria de Leuca. Siellä olen käynyt. Suosittelen veneretkeä, jolloin pääset uimaan luoliin.

Vierailija
19/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein - minulla oli Fiat Punto, jonka hansikaslokerossa kuljetin tarkoituksella pizzamauste-seosta purkillisen sitä varten, että joskus hain noutopizzan jonka sitten söin eräällä näköalakalliolla - kaiken lisäksi nimeni on Marco (ihan oikeasti C:eellä).

Kaikki tämä tapahtui Kouvolan seutuvilla, joka lienee suomen Piemonte.

Vierailija
20/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olin aupairina pohjois-Italiassa Pienmonten alueella. Siellä oli paljon kukkuloita, viinitiloja, oliivipuita ja vanhoja vähän rapistuneita kivitaloja. Lähistöllä oli kaksi vähän isompaa (mutta silti aika pientä) kaupunkia; Alba ja Asti joihin menin viikonloppuisin bussilla kun oli vapaata. Alba oli kuuluisa tryffelifestivaalista.

Torinossa käytiin perheen kanssa myös pari kertaa, joulun aikaan oli tosi kaunista kun historiallista kaupunkia koristivat jouluvalot.

Aupairin pestin jälkeen olen matkustanut Firenzeen, Bolognaan, Venetsiaan, Trevisoon, Milanoon ja Roomaan. Näistä eniten pidän Firenzestä ja Trevisosta (pieni kaunis kaupunki 30min junamatkan päässä Venetsiasta)

Etelä-Italia on jäänyt minulta kokonaan koluamatta ja se vähän harmittaa. Haluaisin kovasti Napoliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi