Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt Italiassa?

Matkaa suunnitteleva
10.06.2019 |

Kerro missä olet käynyt ja kokemuksistasi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten junamatka Milanosta Roomaan. Kaunis maa. Sen muistan hotellit kalliita ja ravintolat.Roomassa onnistuin juomaan oluen 8 ekee. Pidän enemmän Kreikasta ja Espanjasta, sinne haluttaa aina uudestaan. Ap:lle hyvää matkaa!

Vierailija
22/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein - minulla oli Fiat Punto, jonka hansikaslokerossa kuljetin tarkoituksella pizzamauste-seosta purkillisen sitä varten, että joskus hain noutopizzan jonka sitten söin eräällä näköalakalliolla - kaiken lisäksi nimeni on Marco (ihan oikeasti C:eellä).

Kaikki tämä tapahtui Kouvolan seutuvilla, joka lienee suomen Piemonte.

Kai muistit huolehtia roskat mukaasi, etkä jättänyt niitä luontoon kuljeksimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milanoa ja Napolia en suosittele. Roomaan kannattaa mennä off-season, jos haluaa nähdä jotakin.

Vierailija
24/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin interraililla. Trento, Bologna, Firenze, Venetsia.

Tukalan kuumaa, ruuhkasta ja Firenzen Arno-joki löyhkäsi viemäriltä, vettä virrassa vähän, kusetusta joka paikassa, pizzeriassakin, kamalat jonot Uffiziin. Yllättäen Venetsian kanaalit eivät haisseet kovin pahasti - kiitos meren. Kiva reissu kaikkiaan, parasta Italian miehittämä Etelä-Tiroli ("Alto Adige") ja Dolomiitit.

Vierailija
25/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt useita kertoja mm. Roomassa, Firenzessä, Milanossa, Venetsiassa, Comojärvellä ja laajemminkin Pohjois-Italiassa.

Viihdyn Italiassa yleisesti ottaen mainiosti. Roomassa oli vähän ikävämpää, kun yksin liikkuessani seuraani liimaantui gigolo, josta oli todella vaikea päästä eroon. Sen jälkeen olin paljon arempi liikkumaan siellä.

😂Montako varvia ”jouduit” ostamaan, ennenkuin maksumuna häipyi?

En ostanut yhtään mitään. Mykkänä painuin ruuhkabussiin ja ajoin hotellille. Niljakas makaroni seurasi koko ajan kintereillä ja seisoi bussissa niin lähellä, että hänen pahanhajuinen hengityksensä löyhkäsi kasvoillani. Onneksi hän jossakin vaiheessa väsyi seuraamaan, kun en yhtään kutsuvaa elettä tehnyt. Hyvä kun lähti menemään, muuten olisin hotellin aulassa antanut hänelle sellaisen kehonkielisen eleen, että hänkin olisi olemattomalla englannintaidollaan sen ymmärtänyt.

Mun kokemukseni on 80-luvun lopulta, kävin muutaman kerran ja olin vaikuttunut: (Rimini) Rooma, Venetsia, San Marino ja Sisilia tuli nähtyä. Rooman ruuhkabusseissa iholle liimautuvat, miksi niitä nyt kutsuisi, koettu. Caprin seutu kiinnostaisi.

Vierailija
26/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Viikko oltiin Pesaro nimisessä kaupungissa Riminillä. Mukava, rauhallinen paikka. Tehtiin sieltä käsin retki Venetsiaan, joka oli kallis ja täynnä turisteja, mutta toki näkemisen arvoinen.

Haluaisin joskus mennä käymään Sisiliassa ja Roomassa.

Pesaro ja Rimini ovat kaksi eri kaupunki Adrian rannalla Marchessa. Kuin sanoisit käyneesi Espoo nimisessä kaupungissa Helsingillä.

Vierailija
27/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, Venetsia, Milano, Como-järvi, Napoli, Capri ja Sorrento käyty. Monta paikkaa vielä näkemättä. Suosittelen Amalfin rannikkoa tai Como-järveä. Esim. Varenna on upea paikka.

Vierailija
28/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mm. Roomassa, Milanossa, Firenzessä, Pisassa, Venetsiassa, Trevisossa, Vigevanossa, Udinessa, Gardalla, Bolzanossa, Kaikkialla on mielestäni ihanaa, ruoka ja juoma on hyvää, ihmiset kivoja, maisemat upeita ja elämänmeno on kiinnostavaa.

Ainoastaan Venetsiassa on liikaa turisteja.

Vierailija
29/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 20 kertaa elämäni aikana.

Lemppareita Piemonten maaseutu, Elban ja Sisilian saaret, Rooma ok, Bologna, Parma ja Torino ihania.

Vierailija
30/38 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, viikko Roomassa ja aivan ihana paikka :) Ei kannata mennä kuumimpaan aikaan niinkuin me.. +40 joka päivä! Lähtisin kyllä uudestaan samantien.

Vierailija
31/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan katsottu vaihtoehtoja ja kiinnostava olisi Cattolica.Onko siellä kukaan käynyt?

Sieltä pääsisi päiväretkelle esim.Venetsiaan.Onko siellä muuta nähtävää kuin ne gondolit? AP

Vierailija
32/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran. Olimme kolme päivää Milanossa, josta sitten ajettiin Välimeren rannalle Imperian maakuntaan. Saman nimisessä pikkukaupungissa meillä oli viikon ajan huvila upealla merinäköalalla.

Koska oli auto käytössä, mentiin ristiin rastiin Italian Rivieraa ja myös Ranskan puolella Monacossa ja Nizzassa. Nähtiin upeita maisemia, ja ruoka oli hyvää. Ihmisistä jäi jotenkin tympeä fiilis, ja maksulliset rannat oli tosi harmillinen juttu.

Reissussa on muutama vuosi aikaa, ja vielä ei ole tullut sellaista oloa että haluaisi mennä uudestaan. Kroatia ja Ranska houkuttelee paljon enemmän, ja Irlanti ja Azorit ja, ja... Ehkä joskus vielä Firenzen käyn katselemassa. Ja Toscanaa. Ehkä.

Vierailija
33/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Venetsiassa, Gardajärvellä ja Roomassa. En osaa muuta sanoa noista kuin että katso ravintolasuositukset etukäteen. Meillä oli huono tuuri ja saatiin ala-arvoista ruokaa kaikkialla. Gardajärvellä meidän lasagne tuli selvästi pakastimesta. Roomassa salaatti oli tummunutta jne. Me tyhminä haluttiin itse kokeilla ennakkoluulottomasti ravintoloita.

Jos menette pizzalle niin katsokaa sellainen paikka jossa pizzauuni on kuumennut koko päivän. Italialainen kaveri neuvoi tämän. Turisteille heikkolaatuisen ruoan tarjoaminen on kuulemma yleistä.

Vierailija
34/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, ihan jees, ei suosikkikaupunkini koko maailmassa, mutta lähtisin vaikka heti uudelleen. Jokaisena vuodenaikana kiva, ei nyt ehkä heinä-elokuussa kuitenkaan.

Procida. Yhden päivän täällä viettää.

Napoli, mukava. Odotin että minut ryöstetään ja tapetaan heti kun bussista astun, mitä vielä, mukava kaupunki,

Capri, ihan ok. Turistirysä pahimmasta päästä. Kaunis meri ja maisemat, Munthen asunto ihana. Ihania kissoja.

Milano, tykkään. Muotimessujen aikaan olin, en ole ikinä nähnyt niin paljon tyylikkäitä miehiä ja naisia. Rauhallinen paikka.

Varenna, Como-järvi. Ihana, mutta ei tekemistä moneksi päiväksi. Como-järven pikkukaupungeissa autolla liikkuminen on kamalaa. Suosittelen venettä.

Dolomiitit. Kaunis.

Bari, italialainen satamakaupunki, vähän Napolin tyylinen, mutta rauhallisempi.

Riva sen Garda, rauhallinen pikku paikka jossa urheilua harrastavia ihmisiä.

Comon kaupunki. Aika tylsä, en menisi uudelleen.

Ischia. Ihan ok saari.

Venetsia. Ihana. Ainutlaatuinen. Päivisin hyytävät määrät turisteja. Iltaisin ja aamuisin parhaimmillaan.

Gardan kaupunki. Kauniit maisemat. Kaikki puhuivat Saksaa ja heitä suositaan. Tämä on ainoa paikka Italiassa jossa mua on huijattu, hotellin henkilökunta useasti. Silti lähtisin heti uudelleen. Taidan lähteä lokakuussa.

Vierailija
35/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooma, ihan jees, ei suosikkikaupunkini koko maailmassa, mutta lähtisin vaikka heti uudelleen. Jokaisena vuodenaikana kiva, ei nyt ehkä heinä-elokuussa kuitenkaan.

Procida. Yhden päivän täällä viettää.

Napoli, mukava. Odotin että minut ryöstetään ja tapetaan heti kun bussista astun, mitä vielä, mukava kaupunki,

Capri, ihan ok. Turistirysä pahimmasta päästä. Kaunis meri ja maisemat, Munthen asunto ihana. Ihania kissoja.

Milano, tykkään. Muotimessujen aikaan olin, en ole ikinä nähnyt niin paljon tyylikkäitä miehiä ja naisia. Rauhallinen paikka.

Varenna, Como-järvi. Ihana, mutta ei tekemistä moneksi päiväksi. Como-järven pikkukaupungeissa autolla liikkuminen on kamalaa. Suosittelen venettä.

Dolomiitit. Kaunis.

Bari, italialainen satamakaupunki, vähän Napolin tyylinen, mutta rauhallisempi.

Riva sen Garda, rauhallinen pikku paikka jossa urheilua harrastavia ihmisiä.

Comon kaupunki. Aika tylsä, en menisi uudelleen.

Ischia. Ihan ok saari.

Venetsia. Ihana. Ainutlaatuinen. Päivisin hyytävät määrät turisteja. Iltaisin ja aamuisin parhaimmillaan.

Gardan kaupunki. Kauniit maisemat. Kaikki puhuivat Saksaa ja heitä suositaan. Tämä on ainoa paikka Italiassa jossa mua on huijattu, hotellin henkilökunta useasti. Silti lähtisin heti uudelleen. Taidan lähteä lokakuussa.

Unohdin Sorrenton. Oli hieman pettymys, kun odotin niin paljon mutta kaunista sielläkin oli. Ylihintaisia hotelleja. Turisteja hyvin paljon. Kadulla niin paljon autoja ettei meinannut tien yli päästä.

Vierailija
36/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan katsottu vaihtoehtoja ja kiinnostava olisi Cattolica.Onko siellä kukaan käynyt?

Sieltä pääsisi päiväretkelle esim.Venetsiaan.Onko siellä muuta nähtävää kuin ne gondolit? AP

Cattolica oli ihan ok turistikaupunki ainakin 14v sitten. Rantakuppilat tietty turistimoskaa mutta kun lähti kauemmas eannasta pikkukujille löysi ihan oikeita paikallisten ruokapaikkoja. Kiva lapsiystävällinrn ranta, paljon turisteja.

Googlaa Venice attractions tai Venetsia nähtävyydet. Eiköhön sieltä jotain löydy;)

Vierailija
37/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaan ei ananasta mutta perunaa ja makaroonia kyllä.

Vierailija
38/38 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Roomassa kerran, Venetsiassa kolme kertaa ja Gardajärvellä kerran.  Voisin lähteä kesällä taas viikoksi vaikkapa Roomaan ihan vain kävelemään ympäriinsä ja nauttimaan ilmapiiristä. Vanha paikka, jossa on paljon kulttuurista kerrostumaa.

Haluaisin käydä myös Firenzessä ihailemassa taidetta ja Milanossa olisi kiva käydä, kun siellä on paljon muotia.