Mikä avuksi, kun miehenä kelpaan vain parisuhteisiin?
Ehkä outo otsikko, mutta ongelma on todellinen.
Olen keskimääräisen näköinen, hyvin rauhallinen, turvallinen, hauska mies. Osaan keskustella, käyn kulttuuritapahtumissa, laitan hyvää ruokaa ja kohtelen ihmisiä hyvin. En ole mikään naisten eroottisten fantasioiden kohde, mutta parisuhteisiin pääseminen ei ole minulle ollut koskaan vaikeaa.
Ongelmani on siinä, että haluaisin mieluummin säännöllisen, lämpimän ja tyydyttävän seksisuhteen kuin perinteisen parisuhteen. Minulla on korkea libido, mutta viihdyn hyvin sinkkuna enkä kaipaa lapsia, parisuhdepuuhaa tai yhteistä arkea. Kuitenkin tyypiltäni olen enemmän sellainen, jonka kanssa asetutaan aloilleen ja perustetaan perhe. En vaikuta tuliselta rakastajalta, jonka kanssa pidetään hauskaa.
Parisuhde on parempi kuin seksittömyys, mutta eivät ne kestä, kun pitkän aikavälin tavoitteet eivät osu yksiin. Mikä neuvoksi?
Kommentit (40)
Tuntuu epätodennäköiseltä, että noilla spekseillä saisi kovin pitkää suhdetta aikaiseksi, monelle seksisuhde on toissijainen kunnes parisuhde löytyy. Ehkä sinun pitää hyväksyä että suhteet on sitten väliaikaisia?
Miten olisi varatut naiset? Jos sellaisia suhteita hommaisi jokusen tai ainakin yrittäisi. Entäpä jos rupeaisit johonkin poly-kuvioon seuralaiseksi? Saisi nainen hoitaa seurustelut primäärimiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, ei ikinä miestä joka haluaa vaan kivan seksilelun. Mikä avuksi? Etsi ne naiset, joille tuollainen on ok .... onnea matkaan.
Ei se ole mitenkään "vaan" ei sitä koskaan tiedä ..
Suhtaudut elämään turhan vakavasti. Miehet ei pidä tiukkapipoista.
Sinccis
Mun mies kyllä arvosti aika lailla tätä tiukkapipoisuuttani ja oli itselläänkin pipo melko kireällä. Naimisissa ollaan oltu jo jonkin aikaa.
t.sama
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi varatut naiset?
AP, älä tartu tällaisiin :(
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos rupeaisit johonkin poly-kuvioon seuralaiseksi? Saisi nainen hoitaa seurustelut primäärimiehen kanssa.
Tämä sopii, jos sopii seurustelu. Sitä se polykin on vaikka ei saman katon alla asuttaiskaan.
Ehdotan, että seuranhakuilmoituksessa selvästi ilmi tuoden "haen vakituista seksisuhdetta ilman seurustelua" ja treffeillä pitää vielä kerrata asia ja varmistaa, että "Vaikka sekstailtais vuosi tai kaksi, niin silti en halua alkaa seurustelemaan. En ole parisuhdeihminen. Onko tämä varmasti sulle ok?".
Vierailija kirjoitti:
Tuttu probleema. Monesti naiset paljastavat vasta viikkojen tapailun jälkeen, että he haluavat vain parisuhdetta. Tulee käytetty olo. ☹️
Miten se muuten aina meneekin niin, että seksisuhdetta hakeva nainen hakee kuitenkin sitä parisuhdetta. Minulla näin on käynyt joka ainoa kerta. Onko se niin vaikeaa puhua totta. Eri
Vierailija kirjoitti:
Miten se muuten aina meneekin niin, että seksisuhdetta hakeva nainen hakee kuitenkin sitä parisuhdetta. Minulla näin on käynyt joka ainoa kerta. Onko se niin vaikeaa puhua totta. Eri
No kun naiset yleensä lopulta kuitenkin haluavat suhteen, nekin jotka "ei halua sitoutua".
Halutaan turvallista suhdetta.
Halutaan kumppanuutta.
Halutaan sitoutumista.
Halutaan että kumppani sitoutuu yksinoikeudella.
Jos oikeasti haluatte tavata naista vain seksin merkeissä, niin pidemmän päälle se onnistunee vain seksiä ammatikseen harjoittavan kanssa. Siinäkin tosin voi käydä niin, että "aletaan seurustelemaan, niin voin lopettaa tämän duunin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun naiset yleensä lopulta kuitenkin haluavat suhteen, nekin jotka "ei halua sitoutua".
Halutaan kumppanuutta.
Halutaan sitoutumista.
Jos oikeasti haluatte tavata naista vain seksin merkeissä, niin pidemmän päälle se onnistunee vain seksiä ammatikseen harjoittavan kanssa. Siinäkin tosin voi käydä niin, että "aletaan seurustelemaan, niin voin lopettaa tämän duunin".
Noinhan siinä käy, mutta eikö naisilla ole sitten järkeä päässä sen vertaa että kertoisi mitä haluaa, vai mistä tässä on kyse. Voisiko joku nainen vastata?
Itse olen hoitanut nuo "pakolliset kuviot" jo exän kanssa enkä totisesti etsi asuinkaveria tai isäpuolta lapsille.
Olen kyllä tässä parina uussinkkuvuotena huomannut miten monelle on vaikeuksia tajuta ettei kaikki etsi parisuhdetta. Seksiä haluan kuitenkin paljon. Yhdenillanjutuista en niin perusta vaan mieluummin tuttu seksikumppani. Kaipaan toki jonkinlaista älyllistä/humoristista keskusteluakin, mutta ei mitään parisuhdesitoutumiskuvioita.
N37
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitanut nuo "pakolliset kuviot" jo exän kanssa enkä totisesti etsi asuinkaveria tai isäpuolta lapsille.
Olen kyllä tässä parina uussinkkuvuotena huomannut miten monelle on vaikeuksia tajuta ettei kaikki etsi parisuhdetta. Seksiä haluan kuitenkin paljon. Yhdenillanjutuista en niin perusta vaan mieluummin tuttu seksikumppani. Kaipaan toki jonkinlaista älyllistä/humoristista keskusteluakin, mutta ei mitään parisuhdesitoutumiskuvioita.
N37
Näin ne ensin sanoo, mutta sitten se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N37
Näin ne ensin sanoo, mutta sitten se alkaa.
Tänä aikana ollut parikin yli vuoden kestänyttä "fwb-suhdetta", en ole kertaakaan edes harkinnut yhteistä arkea.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaan kumppanuutta.
Halutaan sitoutumista.
Noinhan siinä käy, mutta eikö naisilla ole sitten järkeä päässä sen vertaa että kertoisi mitä haluaa, vai mistä tässä on kyse. Voisiko joku nainen vastata?
Kyllä minä olen rehellisesti voinut sanoa, että haluan näitä asioita. Nimenomaan kumppanuutta ja sitoutumista, mutta tietysti tämä voi säikäyttää, jos mies kuvittelee, että tarkoitan jotain ulospäin näkyvää sitoutumista, vaikka tarkoitan sellaista henkistä sitoutumista. Että vaikkei nähtäisi kolmeen viikkoon, tiedän että kaikki on silti hyvin, mies ei ehdi hyppäämään toiseen petiin eikä tarvitse draamailla myöskään sitä, että miksei voida nähdä useammin. Eli kyllä, odotan "yksiavioisuutta", mutta en aviota. Eikä minulla ole tarve määritellä sitä nimeltään parisuhteeksi, mutta nämä ovat silti asioita, joita odotan.
Voin käsi sydämellä sanoa, että en ikinä halua asua yhdessä, en halua lapsia, en halua yhteisiä arki-iltoja sohvanpohjalla, vaan haluan ns. aikuisten huvipuistosuhteen, jossa tavataan esim. viikonloppuisin, tehdään hauskoja aikuisten juttuja, käydään riennoissa, mökkeillään ja harrastetaan seksiä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Ja sunnuntaina erotaan hyvillä mielin ja kumpikin voi keskittyä taas omaan arkeensa ja omien talouksiensa pyörittämiseen.
Sukujuhliin voin osallistua, jos toinen sitä haluaa, koska ei tämmöistä kuviota mielestäni ole syytä piilotellakaan, jos suku kyselee "millos te yhteen muutatte" niin molempien pitää kyetä sanomaan että sitä ei ole tapahtumassa. En suostu paineistuksen alaiseksi enkä halua että kumppanini olisi niin hissukka että suostuisi myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhde sopivan kanssa ei sitten onnistuisi? Meissä naisissa löytyy myös erilaisesta seksistä pitäviä.
Kyllä se todistettavasti onnistuu, mutta pidemmän päälle tulee aina kitkaa siitä, että toinen haluaa nähdä joka päivä, vaatii paljon emotionaalisesta tukea, haluaa integroida sukuun tai jopa muuttaa yhteen tai hankkia lapsia. Nuorempana sitä uskoi, että kaikki tämä vain kuuluu asiaa mutta kaiken turhan sietokyky tuntuu heikkenevän vuosi vuodelta. Ap
Ei kaikki naiset halua. Me tapaamme pari kertaa viikossa ja asumme omissa kämpissämme. Mies muuten minua nuorempi, koska seksi.
Kauhean kylmää ja laskelmoivaa elämää. Mikä elämässä sitten on tärkeää jos ei välittäminen ja rakkaus? Miksi et halua antaa emotionaalista tukea ja saada sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaan kumppanuutta.
Halutaan sitoutumista.
Eikö sen noin pidä mennäkin? Nykysuomessa ei vain mene
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kylmää ja laskelmoivaa elämää. Mikä elämässä sitten on tärkeää jos ei välittäminen ja rakkaus? Miksi et halua antaa emotionaalista tukea ja saada sitä?
Lisään tähän, että itsekään en halua lapsia eikä halua miehenikään. Mutta tuemme ha rakastamme toisiamme.
Ehkä sun aloittaja kannattaa pysytellä yksittäisissä kohtaamisissa seksin puolesta niin mitään kiintymystä ei synny. Miksi sinulle ylipäätään olisi tärkeää seksi aina saman ihmisen kanssa kun et halua syventää sitä henkisellä puolella?
Olet hyvin ristiriitainen enkä oikein.ymmärrä mikä ongelmasi on.
Pahoittelen edellisen viestin näppäilyvirheitä
Ei kovin moni nainen ole kiinnostunut pelkästä seksisuhteesta, sorry.
Pöh. On naisia, jotka hakevat nimenomaan ja vain s*ksisuhdetta.
Sanot suoraan mitä haluat, älä lepertele äläkä lupaile muuta.
Olen itse 50+ ja takana neljä FWB:tä. Viides hakusessa, ja vastauksia tulee deittipalstalla niin paljon, että on vaikea käydä läpi että löytäisi sen hyvän. Tänään tapaan yhden 10 v nuoremman. Ehdokkaat ovat 23 - 65-vuotiaita.
Aiemmat FWB:ni: yhdessä tosi hyvässä esteeksi tuli etäisyys. Aivan mahtavaa s*ksiä, ei mitään komplikaatioita, ihastumisia tms. Täydellinen varustus.
Toinen ehti tavata liian harvoin, paikka oli ongelma, koska oli yh. Taitava ja hyvinvarusteltu.
Kolmas: upeaa s*ksiä ja hyvä varustus. Hänelle ei sitten kumminkaan riittänyt pelkkä p*nosuhde.
Neljäs: ok varustus, erittäin hyvää s*ksiä mutten voinut luottaa häneen. Valehteli siis muutamasta asiasta. Kun luottamus puuttuu niin ei onnistu. Ihastui myös liikaa saman tien.
Yhden kanssa olen yhä hyvä ystävä, kaksi vonkaa minua takaisin.
Kaikki paitsi ensimmäisen olen löytänyt netistä. Iskuri oli ennen tosi hyvä, nyt vähän näivettynyt.
Parisuhdetta en hae enkä halua. Siihen tarvittaisiin sitä paitsi mieheltä niin paljon enemmän kuin FWB:hen.
Eli kyllä on mahdollista löytää nainen, joka ei halua muuta kuin juuri sen p*nosuhteen. FWB on etenkin nuorilla todella yleistä. Etsitkö vääristä paikoista vai etkö tee selväksi mitä tarjoat? Esim. minua ei irtos*ksi kiinnosta, rankkaan heti pois ne, joille kelpaisi kuka vain ja yhdeksi illaksi
Vierailija kirjoitti:
Voin käsi sydämellä sanoa, että en ikinä halua asua yhdessä, en halua lapsia, en halua yhteisiä arki-iltoja sohvanpohjalla, vaan haluan ns. aikuisten huvipuistosuhteen, jossa tavataan esim. viikonloppuisin, tehdään hauskoja aikuisten juttuja, käydään riennoissa, mökkeillään ja harrastetaan seksiä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Ja sunnuntaina erotaan hyvillä mielin ja kumpikin voi keskittyä taas omaan arkeensa ja omien talouksiensa pyörittämiseen.
Aikuisten huvipuistosuhde. Mahtava termi. Ap
Löytyy_kyllä kirjoitti:
Pöh. On naisia, jotka hakevat nimenomaan ja vain s*ksisuhdetta.
Sanot suoraan mitä haluat, älä lepertele äläkä lupaile muuta.
Olen itse 50+ ja takana neljä FWB:tä. Viides hakusessa, ja vastauksia tulee deittipalstalla niin paljon, että on vaikea käydä läpi että löytäisi sen hyvän. Tänään tapaan yhden 10 v nuoremman. Ehdokkaat ovat 23 - 65-vuotiaita.
Aiemmat FWB:ni: yhdessä tosi hyvässä esteeksi tuli etäisyys. Aivan mahtavaa s*ksiä, ei mitään komplikaatioita, ihastumisia tms. Täydellinen varustus.
Toinen ehti tavata liian harvoin, paikka oli ongelma, koska oli yh. Taitava ja hyvinvarusteltu.
Kolmas: upeaa s*ksiä ja hyvä varustus. Hänelle ei sitten kumminkaan riittänyt pelkkä p*nosuhde.
Neljäs: ok varustus, erittäin hyvää s*ksiä mutten voinut luottaa häneen. Valehteli siis muutamasta asiasta. Kun luottamus puuttuu niin ei onnistu. Ihastui myös liikaa saman tien.
Yhden kanssa olen yhä hyvä ystävä, kaksi vonkaa minua takaisin.
Kaikki paitsi ensimmäisen olen löytänyt netistä. Iskuri oli ennen tosi hyvä, nyt vähän näivettynyt.
Parisuhdetta en hae enkä halua. Siihen tarvittaisiin sitä paitsi mieheltä niin paljon enemmän kuin FWB:hen.
Eli kyllä on mahdollista löytää nainen, joka ei halua muuta kuin juuri sen p*nosuhteen. FWB on etenkin nuorilla todella yleistä. Etsitkö vääristä paikoista vai etkö tee selväksi mitä tarjoat? Esim. minua ei irtos*ksi kiinnosta, rankkaan heti pois ne, joille kelpaisi kuka vain ja yhdeksi illaksi
Naisellahan tuo onkin paljon helpompaa. Mutta niin kuin saamistasi vastauksista päättelit, yhtä tällaisesta suhteesta kiinnostunutta naista kohden on kymmenen miestä, ja niistä otat tietysti parhaan päältä. Ap
Kyllä se todistettavasti onnistuu, mutta pidemmän päälle tulee aina kitkaa siitä, että toinen haluaa nähdä joka päivä, vaatii paljon emotionaalisesta tukea, haluaa integroida sukuun tai jopa muuttaa yhteen tai hankkia lapsia. Nuorempana sitä uskoi, että kaikki tämä vain kuuluu asiaa mutta kaiken turhan sietokyky tuntuu heikkenevän vuosi vuodelta. Ap